hallo wij zitten met een probleem ,,we hebben al meerdere malen onze dakgoot proberen dicht te krijgen,,deze is namelijk lek,, er is een nieuwe goot gehangen maar hij is niet goed aangesloten op de andere goot wandaag een gaatje als gevolg, wie heeft er enig iedee wat de prijzen zijn voor het lassen van deze goot? er zal dan ook een steiger gezet moetne worden? is jou partner/vriend lasser vrag het aub.....pfffff weer een stres punt erbij
afmeting van ? het gaatje zit in de naad van de goot, dat gaatje is mischien zo groot als 10 euro cent..
nee het is een gaatje die ontstaan is omdat de nieuwe goot niet goed is bevestigd op de andere goot,hij sluit du sniet goed aan
waneer de goot is gehangen ? 3 maanden terug door wie? door mijn vader,, omdat we absoluut geen geld hadden om een bedrijf te laten komen
Okay, dan is het dus niet te verhalen op een bedrijf... Wat ik heb begrepen is een dakgoot van zink? Dat is een vak appart om te lassen, daarom krijgen jullie het wss ook niet voor elkaar. Denk dat je er niet onderuit komt om een loodgieter te bellen. Je kunt telefonisch eens vragen wat zo'n repatatie ongeveer gaat kosten...
Wij hadden ook een lekkage een tijdje terug. Er was door de vorige bewoners als een figuur bij gehaald, maar die had het keurig gerepareerd echter 10 cm naast de lekkage :-s Maar we hebben toen bij de Gamma een rol van een of ander spul gehaald en dichtgeplakt. Was speciaal voor dat soort reparaties. Dus misschien kan je daar even kijken, scheelt heel veel met een 'mannetje'. Zink lassen is voor zover ik weet nogal een vak apart en zitten heel veel veiligheidseisen voor de mensen die ermee werken dus ik zou ff verder kijken voor een oplossing.
Mijn vriend is lasser en als de goot idd van zink is kun je dit niet lassen maar dan moet je het solderen, dit is ook een hechttechiek. Misschien is er iemand in de familie of een handige buurman met een soldeerbout en tin.
ja eerst heeft mijn vader er speciaal spul voor gehaald en dichtgeplakt,,dit werkte 1 maand,,daarna is er een kennis gekomen die het met een brander heeft gedaan ,was tot op heden ook dicht,,we blijven ermee aan de gang, heeft niemand enig idee wat het dan kost solderen of lassen ?
Onze volledige dakgoot is kort geleden vervangen door een speciale goten-man. Dat kostte ongeveer 700 zo uit mijn hoofd. Daarbij had hij geen steiger nodig (het schuine dak begint bij ons na de 1e verdieping/2e woonlaag dus). Ik vermoed dat je voor het repareren van een gaatje niet meer dan een paar tientjes kwijt zult zijn, maar dat is een gok... Even bellen met een loodgieter, dan weet je het zeker.
hey bedankt voor je antwoord,,,jah wij hebben een plat dak,en je kan via de aanbouw op het dak komen maar ik denk niet dat ze dat doen,,,ivm veiligheidsregels denk ik,,, de goot is nieuw dus die hoeft niet vervangen te worden tis echt enkel het lassen of solderen
Als het repareren van een volledige dakgoot (voor en achter) 700 kost? Mag hopen dat het dichten een gaatje dat niet boven de 1000 komt zeg...
neeh idd lijkt me ook niet he,,neeh het is echt enkel het gaatje solderen of lassen,,voor hebben we geen goten omdat we plat dak hebben wat schuin naar achtere loopt naar de dakgoot achter in de tuin..nouh ja ik hoop morgen op goed nieuws en geen hoge prijs
Hey, Mijn man is ook lasser, en hij zei ook al meteen, kun je niet lassen maar solderen.. Een andere optie is dichtbranden met een stukje dakleer... Dat moet ook goed werken.. .. Maare, wij hebben van de zomer ook een nieuwe goot laten plaatsen, en wij waren maar 435 euro kwijt..Inclusief montage, en pijp naar beneden.. Dus een klein gaatje laten reparen zal heus niet zoooo duur zijn.. Groetjes Fay
Koop bij de karwei een soldeerbout een potje vet en een stukje tin en zoek op internet op hoe je moet solderen (ik kan het heb het geleerd op school dus hoe moeilijk kan het zijn) en doe het zelf of laat het je pa doen.