zelfgemaakte eiersalade en krab salade iedereen zeg heel simpel maar heb het nog nooit gedaan en wil het maken met oud en nieuw die eiersalade van mij is zo simpel vind er geen lekkere smaak aan zitten dus kom maar op met recepten haha
Eisalade: 3 eieren hard koken, geel eruit halen en fijn prakken met een flinke lepel mayonaise, bieslook, beetje mosterd, beetje curry. Daarna een augurk heel fijn snijden en erdoor roeren en het eiwit fijn snijden en erdoor. Beetje zout, peper en kerrie nog zilveruitje voor de liefhebber Krab laat ik aan anderen over
He pris ik kook altijd mn eitjes zoals je normaal doet. Na het pellen klein snijden/prakke. met een vork. Peper en zout toevoegen. Daarna doe ik nog paprikapoeder (mild) doorheen. Even proeven of je de smaak oke vijd zo nodig nog peper/zout/paprika aan toevoegen. Vervolgens mayonaise toevoegen. Goed roeren en klaar. Ik hoor alleen maar positieve geluiden hierover ddus moet goed gaan komen!!
Eierslade: 4 eieren hard koken ei geel er uit halen en met een vork goed prakken. Mayo erbij een heel fijn gesnipperd uitje er bij wat knoflookpoeder ( of vers maar vind dat net te scherp qua smaak vandaar poeder ) Beetje paprika poeder een augurkje klein snijden zout en peper en kerrie poeder en bieslook. Dan het eiwit klein snijden en er doorheen doen. Krabsalade: Surimi krab kopen en klein snijden. Dan wiskey saus er door heen doen en klaar.
Eiersalade: eieren, gesnipperd uitje, mayonaise, peterselie, zout, peper, maggi. Je kan ook nog andere kruiden toevoegen, soms doe ik wat knoflook erdoor of paprikapoeder bv. Je kan ook nog een augurk erdoor doen als je dat lekker vind. Krabsalade, geen idee.
Eiersalade Eieren koken, prakken met vork, augurk klein snijden erdoor heen, uitje heeeeel fijn snipperen en er door heen,(verse) bieslook en peterselie, peper zout, kerrie en milde paprika poeder en mayonaise alles naar smaak Erg lekker en simpel
Krab laat ik ook aan een ander over maar m'n eiersalade maak ik als volgt: Eieren koken en fijn prakken met een vork Heel fijn gesneden uitje erdoor doen Zout, peper, oregano en paprikapoeder toevoegen Majonaise toevoegen (evt. kun je ook gedeeltelijk yoghurt erbij doen, is ook lekker en wat gezonder) Valt altijd goed in de smaak. Succes!
Wat bij beide salades erg lekker is om er een stukje van een rode puntpaprika in te doen. Dat doen we ook vaak in de tonijnsalade.
ik doe 4 eieren 1 ui (in 6 stukken) een kloddertje mayo peper zout knoflook paprikapoeder. in de quickchef van tupperware. draai een keer of 10 en klaar is klara haha. het kan ook in de foodprocessor trouwens
Hmm mijn heerlijke eiersalade Doe alles op gevoel en proef veel tussendoor. Kook 6 eieren en laat deze goed afkoelen. Uitje heel fijn erdoor. Dan veel veel kerriepoeder en zout/peper. Sambal en Italiaanse kruiden en beetje Maggie erdoor. Mayonaise en een klein beetje water. Ga hem ook maken voor oud en nieuw!