Gaven jullie direct met 6 mnd ook groente mee aan het kdv?

Discussie in 'Voeding' gestart door Babel44, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb de neiging om maar eerst lekker thuis en met mij erbij te klooien met eten (liefst Rapley), maar doe ik haar daarmee tekort? Als ze dus 3 dagen in de week nog geen groente krijgt totdat het lekker loopt?

En hoe gaven jullie het mee? Een gekookte stronkje broccoli in een bakje of vers en dat ze het daar moesten koken?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Op het kdv krijgen ze nooit groente bij ons, aangezien alle kinderen gewoon thuis avond eten krijgen en ouders ze dan gewoon zelf wel groente geven.
    Fruit hoef ik ook niet mee te geven, dat krijgen ze daar.

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Bij ons op t kdv krijgen ze warm eten in de middag. Ik ben ook net met mijn tweede kindje weer begonnen met rapley, maar ik doe het eerst zelf thuis oefenen voordat het iets beter gaat. Zelf laat ik mijn kinders op de creche gewoon met de pot mee eten. Ik vind het te veel gedoe om zelf stukjes eten mee te geven omdat ik het a la Rapley wil.

En....... wat wel belangrijk puntje is om te vermelden: Bij rapley raden ze aan de groente niet nog een keer op te warmen...
    Waarom??? Dat weet ik niet! Zal wel met de smaak te maken hebben ofzo.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons krijgen ze groente thuis. Maar ik zou het gewoon laten proberen op het kdv.
    fruit en brood hebben we gelijk ook op het kdv laten proberen en op de een of andere manier krijgen ze het daar beter voor elkaar dan thuis :D

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochtertje kreeg gewoon fruit overdag op het kdv toen ik zei dat ze zover was (zat toen al een tijdje aan de groenten thuis). Ik ben gewoon mee gegaan in het ritme van ons kdv. En ons kdv maakt geen groenten klaar volgens mij.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb ook nooit groenten meegeven naar het kdv.
    Gewoon lekker thuis tijdens het avondeten laten rommelen.

7. adi

adi Niet meer actief

Hier gaan ze 2 dagen per week naar het kdv, en we begonnen met groente meegeven toen ze thuis wat beter gewend waren aan vast eten, met 6,5 maanden ongeveer. (zijn begonnen met 5,5 maanden).

Wij mochten tot 1 jaar groente meegeven, en dat kregen ze volgens de schema thuis. In het eerste jaar gaf ik op deze twee dagen meestal een potje mee, of gewoon een maaltijdje in een bewaarbakje (stukjes groente, aard, vlees).

Opwarmen van groente: Ik denk dat het niet wordt aangeraden omdat eenmaal gekookt stukje groente (bijv. broccoli, courgette, wortel) echt een slappe bedoeling wordt als je die daarna opwarmt.
    Dat is anders dan met de groente dat je roerbakt in een gerecht.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ons meisje kreeg om 18.00 uur groente en dan was ze al lang weer thuis, dus die heeft nooit op het kdv hoeven eten.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja ik heb het haar tot nu toe ook rond onze etenstijd gegeven, maar volgens mij is ze dan te moe, en ik wil dus liever eerst nog een tijdje overdag proberen.

Ik wacht eerst even af hoe snel het echt goed gaat, en of ik naast stukken ook prakjes ga aanbieden. Dat laatste kan natuurlijk ook goed op het kdv. Maar stukken voeren vind ik wel een beetje eng als ik er niet zelf bij ben.

En dan overleg ik wel met kdv. Ik zie er eigenlijk geen bezwaar in om haar gekookte groente koud mee te geven?

10. adi

adi Niet meer actief

Ja, dat kan natuurlijk ook. Dat ze bijv een stukje koude broccoli krijgt om op te knabbelen. Datis denk ik nog lekkerder dan in de magnetron opgewarmde stuk gekookte broccoli.
    Zolang ze die gewoon op kamertemperatuur geven en niet direct uit de koelkast.

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Precies, dat dacht ik ook :)

Deel Deze Pagina