hoe maak ik fruithapjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Beeps, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier met 4 maand eerst een week of 2 groente gegeven (potjes), daarna verder gegaan met fruit (ook potjes). Met 5-5,5 maand ben ik zelf groente en fruithapjes gaan maken, met 6 maanden al een paar 'gerechtjes' (macaroni met broccoli en kaassaus gemaakt van opvolgmelk, is d'r favoriet :)).

Fruit koken heb ik alleen een keer met een appel gedaan, maar heb ook wel eens appel geraspt door ander fruit (gewoon allemaal in de keukenmachine tot een dikke prut met stukken). Maar verder is het gewoon een paar soorten fruit (of maar 1 soort) door elkaar prakken. Banaan vindt ze ook heerlijk om zo op te eten (hapt er echt flinke stukken af), maar mama moet het nog vasthouden :p..

Tja, heb er nog een paar potjes staan, voor noodgevallen (als we haast geen fruit meer hebben, of als ik geen tijd heb om groente te maken en niks meer in de vriezer heb). Zelfgemaakt vindt madame hier in ieder geval veel lekkerder dan potjes!

Gebruik trouwens het kookboek 'opperdepop' van de AH.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik ben wel erg benieuwd waarom je met 4 maanden wilt beginnen, aangezien je BV geeft, en dat gewoon onbeperkt mag doen. Dus je kindje hoeft het niet te krijgen vanwege honger, en waarschijnlijk ook niet voor de ontlasting, aangezien BV meestal laxerend werkt.

En dat over groente is volgens mij echt bul, waarom met groente wel wachten en met fruit niet? Juist fruit bevat allergenen, veel meer dan groente.
    Wie heeft je deze adviezen gegeven? Misschien dat je het toch nog een keer met iemand over moet hebben? Tenzij je echt perse wilt beginnen nu, maar vooral met BV wordt geadviseerd om te wachten tot 6 maanden. Op die manier biedt BV optimale bescherming aan de darmen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Raar CB zeg. Groente is veel milder dan fruit, dus als je al eerder dan 6 maanden gaat bijvoeden, dan lijkt het mij logischer om iets te pakken dat mild is, geen fruit dus, maar groente.
    En opwarmen, tja, lust je zelf warm fruit?

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    haha, nee ik lust geen warm fruit, stomme vraag misschien, maar dacht dat het dan wat dichter in de buurt kwam van het vertrouwde warme borstvoeding.

ik wil best met groente beginnen hoor, maar het meisje van de cb begon over fruithapjes, en van olvarit heb je fruithapjes vanaf 4 mnd en geen groentehapjes vanaf 4 mnd (voor zover ik op hun site kan vinden althans)

maar als ik jullie verhalen lees begin ik liever met groente, lijkt mij ook dat fruit lekkerder is..

en waarom vanaf 4 mnd, omdat het mag en omdat ik het leuk vind om hem eens wat anders te geven. er zijn verder geen allergieen ed in de familie dus het mag van het cb, gewoon naast borstvoeding hoor, er komt geen voeding te vervallen!

5. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik heb zojuist een potje worteltjes gekocht, inderdaad ook groente voor vanaf 4 mnd, dus ga ik daar mee beginnen, over een paar weekjes dan he..

bedankt voor al het advies!

6. adi

adi Niet meer actief

Wou ik net zeggen, er bestaan wel potjes groente va 4 maanden hoor :p

7. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    tja ik ben ook maar een beginneling.. ;)

thanks again!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het 'mag', maar is het ook aan te raden?
    Niet voor niets wordt zeker bij borstvoeding aangeraden om met 6 maanden en niet eerder met vast voedsel te beginnen. Je kind profiteert op die manier veel meer van moedermelk en het is ook beter voor je productie.

Deel Deze Pagina