Hoi, Hoeveel brood eten jullie kindjes? Ik heb het idee dat mijn zoontje echt te veel brood eet. Hij eet 's ochtends 2 boterhammen en tussen de middag ook, maar als het aan hem ligt eet hij er nog veel meer. Kan dit nog of moeten het er eigenlijk al minder zijn? Ik durf hem niet zo goed meer tussendoortjes te geven, ben bang dat het anders echt teveel wordt. Hij krijgt in de ochtend nog wel fruit (tenminste, ik bied het aan, maar vaak weigert hij dit te eten, hij kokhalst zo ongeveer bij al het fruit dat ik aanbied) en in de middag krijgt hij een stuk ontbijtkoek of liga ofzo. Groetjes suus
Nou ik ben al blij als Louise smiddags 1 boterham opeet! Sochtends krijgt ze een kom Brinta. Je zou even het cb kunnen bellen om te vragen wat zij adviseren maar misschien sochtends maar 1 boterham geven zodat hij wel zijn fruit wil eten?
mijn zoontje eet nu 4 boterhammen (anderhalf jaar) Tsja het is niet ongezond dus waarom niet toch? Hier heeft het fruit ook ff geduurd voordat hij dat in stukjes wou hebben en heb het tot 2 maanden terug altijd voor hem gepureerd, ik weet niet hoe je het hem geeft?
@manuela: dat heb ik al geprobeerd, maar het werkt helaas niet. @amom: tja, brood is gelukkig niet ongezond. Hij eet ook gewoon bruin brood met boter vaak, dus dat is niet zo'n ramp. Qua fruit heb ik alles geprobeerd, gepureerd vers, in stukken, potjes, maar hij wil niks. Het enige wat ik af en toe naar binnen krijg bij hem zijn van die knijpzakjes fruit.
Hier 1,5 boterham. Ze heeft altijd goed brood gegeten, maar de laatste tijd is het PET! Nu doe ik een week of 2 al de boterham in de melk en dan eet ze wel, en snel ook! Maar ja, ik zal toch weer een keer beleg erop moeten gaan doen. Ik wilde dat mijn kleine meis is zo goed at als jou boy.
Jelle is nu een jaar en een maand, en hij krijgt 's ochtends 1 snee brood, maar vaak nog een korstje erbij omdat ie nog meer lust. 's Middags krijgt hij 2 sneetjes, maar ook dan regelmatig nog wat extra's bedelen bij papa of mama
's Ochtends krijgt hij nog pap, 's middags krijgt hij 2 sneetjes brood. De ene keer gaat alles helemaal op en de andere keer eet hij er maar eentje.
Het advies van het voedingscentrum is 1-4 boterhammen voor kindjes van 1-4.. Mijn zoontje at met 16 maanden 's ochtends pap, of een boterham, en 's middags 3/4e boterham (dus bijna 2. Met 17 maanden (ziek&koppig) nog een halve 's ochtends en een kwart 's middags (bijna 1). En nu bij 18 maand eet hij 1,5 's ochtends en 1,5 's middags (3 stuks).. Soms geef ik ook nog wel een cracker of wat fruit na. Maar vaak is dat met een paar hapjes wel genoeg.