Je moet denk ik oppassen dat je niet in een ideaal plaatje blijft hangen. Het " ik ga het anders dan mijn ouders doen " idee loslaten. Je man is wie hij is en er is niks mis mee dat jullie van gedachten verschillen. Het is alleen de kunst om dat bespreekbaar te maken en te houden en niet teveel vast houden aan je eigen ideeën. Jullie hebben namelijk samen deze weg gekozen. Het is namelijk voor iedereen wennen toch? Misschien is het een idee om anders hulp hierbij te zoeken voordat het een eigen leven gaat leiden. ..
Wat ben ik blij met jouw reactie.. niet dat ik het leuk vind dat jouw man ook zo is, maar een stukje herkenning is wel fijn Wij hebben er ook vaak woorden over en ik ben van plan er over te blijven praten met hem. Hij hoeft niet de ideale man en vader te zijn, ik heb zelf ook wel mijn fouten. Ik hoop gewoon dat hij leert dat kinderen als ze nog jong zijn niet alles al snappen en dat je ze niet aanpakt alsof ze robots zijn zonder gevoel. Machteloos is idd het goede woord.. ik vind het soms zo rottig voor mijn dochtertje als ik er dan niet bij ben en zij raakt overstuur.
Heel herkenbaar. Ik heb geen tips voor je behalve blijven praten. Ik denk vaak genoeg; waar ben ik aan begonnen! Ik vind het ook moeilijk om dl alleen bij hem te laten. Helemaal als hij in een slechte bui is.