Onze dochter heeft KMA en krijgt daar Pepti voor. Nu drinkt ze nog zo'n 2.5 fles (+/- 550 cc). Straks is ze 1 jaar en gaat ze toch over op 300 cc Pepti 2? Omdat er geen andere melkproducten bijkomen weet ik niet zo goed hoe ik straks het voedingsschema moet doen. Een fles s ochtends en s avonds of 3 kleine flesjes over de dag???? Hoe ziet jullie voedingsschema er uit? Alvast bedankt! Groetjes shampoo PS: over een maand gaan we weer naar de kinderarts en zij zal ons vast doorverwijzen naar een dietiste hoor, maar ik ben even benieuwd. Wij hebben nu namelijk afgesproken dat we zoveel mogelijk vaste voeding (zonder KM) geven en daarbij nog zo'n 500/600 cc Pepti.
is het dan niet verstandig om dit schema aan te houden tot je de arts weer hebt gesproken? ik neem aan dat een paar extra weken niet uitmaken? persoonlijk zou ik dit echt iom de KA/dietiste doen. of moet je echt precies met 1 jaar naar 300cc pepti?
Docherlief heeft nu met 18 mnd nog steeds koemelkallergie. Ze krijgt `s ochtends pap met 200 cc sojamelk (is ze sinds een maand op over, eerst kreeg ze nutramigen) en `s avonds voor het slapen gaan nog een fles met 200 cc sojamelk.
Ik zou het even overleggen met de dietiste. Mijn dochter is 21 maanden en drinkt vanaf 1 jaar sojamelk. S'middags en s'avonds ongeveer 200. Voor het eerste jaar dronk ze friso allergycare (zelfde als nutramigen).
Bedankt voor jullie reacties. De ka zei (over de telefoon) dat ik inderdaad straks over moet naar 300 cc pepti per dag. Maar ik ga het inderdaad nog maar eens goed navragen als ik eind maart naar het zh moet. En dan wil ik echt begeleiding van een dietiste want aan mijn ka heb ik niet veel, heb een beetje het idee dat ik het maar zelf uit moet zoeken....
dieettist is heel handig hoor. Lekker soja toetje geven is ook goed. Mijn schema veranderd nog niet veel en ipv bv als er straks soja melk komen en een boterham of ontbijtgranen in de ochtend met soja melk. De avond hoop ik ooit eens te laten vallen, ik heb alleen geen idee wanneer dat kan. 7 bv 10 koekje en sap 11.45 boterham + 150 cc sojamelk 15.00 fruit en sap en koekje 17.30 avondeten + soja toetje 19 bv mag jij niet zelf de dieetist raad gaan plegen? Ik heb via de het een doorverwijzing gehad toen. En het ene kind houd meer van "melk" dan de andere als je maar rond je min van 300 op de dag komt toch? Zo is dat mij verteld.
Kan je kindje tegen soja? Noah namelijk niet. Hij is daar ook allergies voor helaas. Je moet namelijk die 200 cc melk wel vervangen, door een soya toetje en andere producten waar calcium in zit. Bij Noah kan dit niet en hij krijg nog steeds 400 a 500 cc nutramigen aa op een dag. Ik zou zeker met een dietiste overleggen. Zij kan aan de hand van je eetschema precies zeggen hoeveel eten en drinken je kindje op een dag nodig heeft. Ik zou de kinderpoli opbellen en vragen om een doorverwijzing naar de dietiste, dan hoef je niet te wachten tot aan de afspraak. Liefs Suzanne
We krijgen eerst nog een uitgebreid onderzoek om te kijken of ze nog allergisch is. Maar ik weet het wel zeker, want na introductie van km kreeg ze hele rode knieholten en diarree. Daarna vraag ik dietiste. Nu krijgt ze het volgende: fles pepti 180/6 1.5 boterham + pepti 120/4 fruit aardappels/groente/vlees pepti 180/6
Noah krijgt nu: 1 boterham + flesje 120 cc soepstengel/rijstewafel 1 boterham + flesje 120 cc (soms nog speciaal ontbijtkoekje erbij ) fruit 1 a 2 stuks avondeten + papje 60 cc papfles 125 cc Misschien kun je smorgens brood gaan geven? Wat voor onderzoek gaan ze doen? Liefs Suzanne
Bloed prikken om te kijken of daar wat in te zien is en daarna naar de allergiepolie. Ik geloof dat ze dan gaan kijken wat de reactie is op km. Maar dan weet ik nog niet helemaal. Eerst bloedprikken...
Noah heeft ook een bloedtest gehad, maar daar kwam niks uit. Pas vanaf 4 jaar is die betrouwbaar. Het helpt alleen maar om dingen te weten te komen, zodat je ze niet proefondervindelijk hoeft te testen. Met name noten en pinda allergie kunnen hevige reacties uitlokken. Dit vertelde de kinderarts aan ons. Hij is allergies voor koemelk, soja, tofu, kip, vis en hagelslag. Bereid je maar voor op de bloedtest, er moeten 5 buisjes geprikt worden, Ik had mijn vader bij me, die kon Noah vast houden. Ik kan er niet zo goed tegen. Niet om je bang te maken ofzo, maar dan weet je dat alvast. Succes! Liefs Suzanne
Uhu en ze konden bij Noah geen goed bloedvat vinden, dus moest het uit zijn vinger. Arm kind. Gelukkig was die na het bloedprikken zo stil. Ik tilde hem op en hij zoog zich vast aan mijn wang. Liep ik daar door het ziekenhuis met een kind aan mijn wang vastgezogen haha. Mijn vader zei, leg hem maar in zijn wagen, maar dat ging niet, hihi. Liefs Suzanne
daarom loop ik eigenlijk alternatief....(wil je niets aanpraten....) Ik merk dat dit het beste hielp hier. Ik heb zelf bij deze mensen ervaring dus dat scheelt. Je moet dan wel een goede vinden. Ken alleen uit omgeving den haag goede. (electro accupuncturist en de vega test misschien kan je googelen mocht je intresse hebben)
Hier ook kma (ookal reageert hij niet meer op gewone melk) 8:00 1 boterham + fles van 180 (friso allergy care) 10:00uur 2 stuks fruit 12:00 1 of 2 boterhammen + fles van 180 14:00uur macaroni, soepje, boterham dat soort dingen 16:00 uur koekje, tussendoortje, extra fruit 18:00uur avondeten (3 opscheplepels groente, aardappelen, beetje vlees) 19:00uur fles 210 1:00uur meestal komt hij dan ook nog voor een fles 210
Die van ons (vr)eet dus heel veel, maar zit ver onder de gemiddelde curve, hij kruipt al vanaf maand 5 en loopt nu het hele huis door (gister 11 maanden geworden).