Wij wonen in een huis van meer dan 100 jaar oud, middenin de stad. En we hebben last van muizen... Al meer dan een jaar ben ik bezig met: - kieren en naden dichtmaken met staalwol - 2X verdelger laten komen a 80 per bezoekje - lokdozen - sensor in stopcontact - vallen - (bejaarde) kat - na ontbijt, lunch en einde dag stofzuigen in de keuken en eettafel Af en toe vangen we er eens eentje maar het blijft echt niet normaal. Gisteren en vandaag zag ik er eentje lopen. Iiiieeeewwwww. Er kruipen en spelen ook 3 kleintjes op de vloer. Wie heeft er nog een advies? Ik heb vandaag via via van die illegale lijmplanken gekregen. Dat is echt heel erg zielig maar ik zal toch iets moeten gezien we al zo lang bezig zijn en het er niet beter op wordt.
oh vreselijk ja, woon je in amsterdam? Ik heb in de jordaan gewoond en er was geen beginnen aan in centrum Amsterdam... wij wonen nu in haarlem en hebben de eerste jaren ook 2x per jaar iemand langs laten komen, pas sinds de buren er ook wat aan doen zijn we ervan af en al anderhalf jaar niet iemand langs laten komen Misschien eens met je buren kletsen en vragen of ze ook last hebben? Moet haast wel..
Nee, niet in Amsterdam. Wij hebben maar 1 buur, die heeft geen last. Die daarnaast weer wel, ondanks 3 katten 😂. Wat heb jij gebruikt aan middelen?
misschien kan je advies vragen aan de verdelger die 2x is langs geweest, die kan je vertellen waar het door komt denk ik, ze kijken ook waar de keutels liggen enzo
De verdelger heeft ook alle kieren nagelopen. Verder adviseert hij de vallen steeds te variëren met ander lokaas maar ze zijn zo slim die beestjes. Vandaar optie allerlaatst, lijmplanken... Durf het nog niet.
nou ik vind eigenlijk dat als je 2x 80 euro betaalt dat je er wel vanaf moet zijn...je betaalt ergens voor, dan wil je ook resultaat zien!
Ik ga die verdelger morgen weer bellen, je hebt gelijk. Die lijmplanken zijn ook akelig. Muis loopt erin en verlijmt zichzelf dus. Waarom snappen die beestjes niet dat ik ze niet leuk vind 😉.
Ooh herkenbaar! Hier ook in de kelder. Vorige weekend alles weggegooid en al t voorraad (eten) in plastic afsluitbare bakken gedaan. Alles met bleek schoongemaakt. Kreeg er de kriebels van... Er zat een gat in de muur die loopt naar de kruipruimte. Die dicht gemaakt. En 2 dagen later... zie foto 😂 gewoon door t cement gegraven...
Ahhhh daar word je ook moedeloos van. Ik heb dus al heel veel gedicht met staalwol. Bij de bouwmarkt koop je daar een dikke rol van. Korrels ben ik ooit mee begonnen, maar de hedendaagse stadsmuis is resistent.
Cement heeft geen zin inderdaad. Staalwol maar ook heel simpel aluminiumfolie kunnen ze niet doorheen.
Als je in de buurt van België woont, daar muizen/rattengif halen. Wij doen het in speciale afsluitbare bakken. Het gif is daar veel goedkoper en sterker. Bij ons zaten ze (muizen en ratten) in de garage en sinds dit staat is het rustig!
Oh gatver, voor mij al reden genoeg om te verhuizen! 😂 Maar ik vind ook dat die verdelgers voor die Eur 80,- er wel makkelijk afkomen hoor. Ze zouden wel kunnen toezeggen nog een keer kosteloos terug te komen om nog eens te spuiten als de eerste ronde niet effectief is geweest. Gewoon bellen dus! En verder toch een paar jonge (en dus snelle) katten overwegen? En als het echt niet anders kan dan maar die lijmplanken. Ik ken ze niet, sterven ze dan een langzame dood? 😟 Anders is sterk gif misschien even effectief en diervriendelijker? Succes, ik zou gek worden. 😅
Wat vervelend zeg! En een minder bejaarde kat een optie? Wij hebben ook last van muizen.. maar die liggen dan allemaal dood voor de achterdeur . We hebben 2 katten die zich enorm tegoed doen aan die beestjes. Op zolder heb ik voor de zekerheid een paar vallen staan.
Lijmplanken zou ik niet gebruiken. Je hebt een kat rondlopen en kleine kinderen. Het is in eerste plaats dierenmishandeling, muizen zijn zeer intelligente beestje en lijden dus ook. Het schijnt dat als ze vast zitten ze zelfs hun eigen poten door gaan knagen om maar weg te komen. Een lijmplank lijkt handig om ineens veel muizen te vangen, maar de oorzaak van de plaag neem je niet weg. Ik zou toch gaan onderzoeken of er een duurzamere oplossing is, door samen met een bedrijf te kijken naar wat de oorzaak van je probleem is. Succes!
Hier heeft het hele huizenblok muizen!!!! 😂😂 Wij hebben ze gelukkig nog nooit gezien en mijn naaste buren ook niet, andere buren weet ik niet. Ze zitten dus tussen de muren. Wij hebben er nauwelijks last van, maar onze buren destemeer. Vorige week was een bouwvakker in onze kruipruimte bezig en zag hij een muis. Mijn buurvrouw stond onder de douche en hoorde allemaal muizen in paniek boven haar hoofd, vluchtend vanuit onze kruipruimte vandaan denk ik. 😂😂 Lijmplank zou ik nooit gebruiken, vind dat echt barbaars. Die bouwvakker vertelde btw dat het helpt om een muis levend in kokend water te gooien. Het schijnt dat ze dan zo hard gillen dat de rest vlucht. Heb je er maanden geen last meer van. Nou sorry, maar dan maar muizen in m'n huis, geen haar op m'n hoofd die dat zou doen. 😨😨
Heb ze hier in huis en in mn blokhut gehad. Wij hebben echt al het voedsel in plastic, afsluitbare bakken gedaan. Echt gezorgd dat er niets meer te halen viel. En gifkorrels neergelegd (wel zakjes opengemaakt) en vooral blijven voeren!! Het klinkt alsof het er echt veel zijn, dus je hebt behoorlijk veel gif nodig om van ze af te komen. Dus echt 2x per dag bakjes checken en zodra het aangegeten is, bijvullen. Wij merkte na een week dat er steeds minder gegeten werd en op een gegeven ogenblik helemaal niet meer. Alles schoongemaakt en heb ze daarna niet meer gezien. En wbt het gif, je kan het ook in emmers van 250 gram kopen ivp die kleine verpakkingen, scheelt een berg in de kosten!