Zoontje van twee jaar geeft de tv stuk geslagen. Dit heb ik gemeld bij de verzekeraar ( inboedel). Nu vraagt de verzekeraar of ik eerst naar een reparateur wil gaan en vraag om een offerte met de herstelkosten of een verklaring dat de tv niet meer te repareren is. Is dit de normale gang van zaken? Want ik heb er eigenlijk niet zo een behoefte aan nadat een dure tv stuk is gegaan nog meer kosten te gaan maken, de onderzoekskosten. Ook heb ik geen bon meer helaas. Moet precies opgeven hoeveel de tv heeft gekost, waar een wanneer. Ruim vijf jaar geleden dus dat weet ik allemaal niet meer precies. Zit er iemand bij een verzekeraar waar dit niet hoeft?
Wij hebben dit ook gehad. Brachten de tv naar een reparateur in de buurt en die heeft er misschien 1 minuut naar gekeken en zei dat de tv niet meer te maken was. Kosten iets van 60 maar kregen alles terug van de verzekering + volledige aankoopbedrag van de tv. Wij hadden trouwens geen eigen risico. Dus als ik jou was zal ik wel opzoek gaan naar bon of afschrift.
Mijn vaders gehoorapparaat was stuk gegaan omdat mijn moeder erop was gaan zitten. Wij moesten toen inderdaad ook bij de audiciën een offerte vragen van de schade.
is toch logisch dat je dat moet opvragen is ivm fraude plegen. ik zou gewoon even offerte vragen en op je bankafachriften online even zoeken naar de winkel waar je de tv heb gekocht en heb je gelijk aankoopbedrag
Je zal bij alle verzekeringen moeten aantonen dat jij dat apparaat hebt en dat het stuk is. (d.m.v. een aankoopbon en een reparatie offerte/verklaring dat het niet goed is). is logisch toch? Anders kun je van alles opgeven wat stuk is wat je helemaal niet hebt. offerte van de schade is ook logisch, want als het herstelbedrag minder is, zullen ze dat liever doen dan het volledige bedrag voor de tv. Anders zijn ook hierin teveel mogelijkheden dat het niet klopt. Dus, opzoek naar je bon/betaalbewijzen en offerte laten maken!
Ja snap ik. Ik heb foto's van het apparaat werkend ( tv staat aan) en foto's nadat die stuk gegaan is, deze heb ik meegestuurd. Op meerdere foto's is te zien dat er een barst in het scherm zit, echt total loss. Valt niets meer aan te rapareren. Ik heb laatst veel opgeruimd/weg gegooid dus vrees dat ik de aankoopnota echt niet meer heb. Als ik het mij goed herinner gaat Internetbankeren ook tot vijf jaar terug.
Een scherm is vaak wel te repareren hoor.. dat is precies de reden dat een verzekering dit wilt.. jij vind het niet meer de repareren, maar vind een specialist dat ook? Advocaat van de duivel: Wil je niet gewoon een nieuwe tv en zeg je daarom dat het niet meer te repareren is? Jij doet dat misschien wel niet, maar een hoop andere wel. zonder aankoopbewijs ga je niks terug krijgen. Je bank heeft trouwens al je betalingen geregistreerd, dus die kan je gewoon opvragen! weet niet of het via internet bankieren kan, maar anders wel via de bank zelf. Ik snap dat het gedoe is, maar ja. Daarvoor krijg je wel een hoop geld terug!
Ik vind het wel logisch. Maar een bon is niet altijd nodig, wij zitten bij Interpolis en daar hebben nu 2 keer geen bon hoeven tonen. We hadden een paar jaar terug waterschade, onze oude magnetron, gekregen in 1999 toen we gingen samenwonen, zat vol met water. Hebben er zonder bon wel geld voor gekregen. Maar goed, dat was maar 15 euro . En ik heb een keer een kunstwerk bij mijn ouders omgestoten , ding was 125 euro, hebben het geld na het sturen van foto's gewoon gekregen (maar dan dus via de WA verzekering).
Nee eigenlijk niet. Het was een prima tv. Mooi geluid, niet te groot, helder en scherp beeld. Had dus liever niet dit gedoe gehad maar zoontje vond het wel leuk deze stuk te slaan Heb trouwens gebeld naar een reparateur en uitleg gegeven. Als je op het scherm tikt ( rare is dat je aan de buitenkant niets ziet) hoor je glas gerinkel. Reparateur vertelde dat dit ook niet meer te maken is.
Wij moesten ook een verklaring van een reparateur inleveren om onze tv te laten vergoeden. Ook geen bonnetje maar werd wel vergoed
Hier een kapotte laptop gehad en idd ook naar een reperateur geweest voor de kosten. Dat vergoed gekregen en de maakkosten voor de laptop. Ook geen bon hoeven laten zien volgens mij.
Geen problemen mee gehad met Interpolis. Was 1,5 jaar terug van de trap gedenderd, verloor m'n evenwicht. Heb tijdens de val m'n smartphone moeten loslaten om m'n val te breken. Scherm stuk, behuizing stuk en camera stuk. Had ze voor de zekerheid gebeld en het verhaal uitgelegd, toen zeiden ze vul de schadeclaim maar online in en de verwachte kosten. Dat heb ik aangevraagd en kreeg binnen twee werkdagen geld voor de reparatie. Wel moest ik er rekening mee houden dat ze de reparatie bon konden opvragen. Die heb ik tot de dag van vandaag nog liggen, maar hebben ze nooit opgevraagd. Ik snap het wel, het is wat pandavliegen zegt, er zijn een hoop oplichters. Mening verhalen gehoord waarbij mensen expres hun spullen slopen omdat ze iets nieuw willen hebben. Daarmee zeg ik niet dat jij dat doet, maar het gaat om het idee. Denk inderdaad dat je het beste kunt kijken of je nog iets terug kan vinden op je internetbankieren of anders het bij de bank opvragen. Anders is de kans wel heel erg klein dat ze iets gaan uitkeren. Heel veel succes!
Ja ik denk zelf dat ik het niet terug kan vinden. Ga wel naar de reparateur voor een verklaring en zie dan wel hoe de verzekeraar daarmee omgaan. Anders heb ik gewoon pech. Denk dat ik vanaf nu gewoon alle bonnen ( ook die ik nog wel heb liggen) ga inscannen. Voor degenen die geen aankoopnota moesten overhandigen bij welke verzekeraar zitten jullie?
Ik hoefde bij interpolis voor mijn ipad geen bon in te leveren maar je moet misschien wel rekening houden met dagwaarde. Ik claimde alleen op de reisverzekering. Kun je in je voorwaarden vinden of ze nieuwwaarde of dagwaarde vergoeden. Overigens is interpolis ook niet de goedkoopste, maar dus wel goede service.