Hoe maak ik n voetafdrukje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moesje83, 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    hallo allemaal,

een vraagje, ik wilde graag met iets van verf of krijt ofzo een voetafdrukje van timo maken, maar is daar speciaal spul voor of niet?
    Alvast bedankt.

Groetjes Marloes

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik zou bv vingerverf gebruiken, kan geen kwaad als hij het per ongeluk in zn mondje zou krijgen

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het gedaan met rollers waterverf. Vond ik toch iets prettiger dan vingerverf, krijg je er volgens mij ook makkelijker van af.

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Bij ons op het kdv hebben we het gewoon met school-acrylverf gedaan. Lijkt me sterk dat als je een voetafdruk wilt maken, dat je het voor elkaar krijgt dat het in het mondje van je kind komt.... :)

Je hebt ook speciale gipspakketjes. Dat is dan wel geen afdruk maar meer een 'indruk' :) Die kan je kopen bij verschillende babyspeciaalzaken.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt eraan hoe oud je kindje is, maar bij Eva is het al een tijdje erg waarschijnlijk dat het voetje met verf en al in haar mond zou gaan :D.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je kunt ook het voetje op papier zetten, en omtrekken (wel doen met z'n tweeën).
    Of gewoon plakkaatverf op z'n voetje smeren en dan op het papier stappen. Easy en nog mooi gekleurd voor in het plakboek ook.
    Ik doe dat bij Jesse ongeveer elke maand een keertje. En reken maar dat z'n voetjes en handjes al gegroeid zijn.

Oja, bij babyart hebben ze ook heel leuke gipspakketjes. Die hebben wij als kraamkadootje van iemand gekregen. Ook erg leuk. www.babyart.nl

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    beste plaats vind ik nogsteeds de badkamer. ik doe het met die tubetjes waterverf van de action. nu laat ik lars over een vel tekenpapier lopen, maar toen hij kleiner was zette ik hem in de wipper of kinderstoel. deed met een schuimrolletje verf op zijn handjes en voetjes en drukte er een schetsboek tegen aan. natte doek bij de hand om zijn handjes schoon te vegen en daarna lekker in bad voor dat de verfresten helemaal droog waren.
    mijn nichtje deed het tot 6 maanden als ze sliepen, maar lars werd gelijk wakker als ik hem aanraakte.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    precies dat bedoel ik. Hier ozu het ook heel waarschijnlijk zijn

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bij etos kun je ook klei kopen om het voetje in af te drukken...

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij doen het ook met vingerverf veel beter voor het huidje dan de andere soorten. Het is natuurlijk gemaakt voor huidcontact.
    Ik doe eerst verf in een bakje voor een verfroller en dan met de roller verf ik zijn voetje.
    Dan heb ik kleine linnen "schilderijtjes" (tis dan nog geen schilderij, want er staat niks op, maar weet ff geen ander beter woord :() Deze zijn 7x10 cm en daar komt een mooi voetje op. Heb er redelijk wat gemaakt en het is meteen af! Hangt aan de muur. :D

11. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Ja ik heb het ook met gips gedaan! Een heel gedoe (je moet echt met z'n tweetjes zijn) maar het resultaat is geweldig!
    Verder is die vingerverf voor kinderen heel makkelijk afwasbaar en zeker niet giftig, daar kun je makkelijk een afdrukje mee maken!

Groetjes Marloes

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Goh, wat een leuk idee met die linnen schilderijtjes.
    Grappig voor later ook!

13. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Weet je wat leuk is?

In zand een afdruk. Dit hebben wij gedaan!

Je hebt dan een uur de tijd, anders droogt het op (ik kan je nu al vertellen dat je het uur ook echt hard nodig hebt)

Wij wilden eerst handjes doen, maar Jamie ging graven. Na steeds het zand weer te hebben gladgewreven hebben we zijn voetjes geprobeerd.... Ging hij met zijn tenen graven! :p

Uiteindelijk na 50 minuten hebben we een ontzettend leuk resultaat!

14. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    dat is ook erg leuk oh wat lastig zeg

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    oh fioon, wat gaaf, hoe maak je dat / waar kan je dat kopen ?

16. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
  17. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Hij doet het niet. Je moet dan even bij babywalz bij zoeken intypen : Sand memories

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    okee dank je !

ben vandaag naar strand geweest, dus huis ligt toch al vol zand :-D

Deel Deze Pagina