Ik ben op zoek naar een lekkere kant-en-klare saté(pinda)saus of een snel en makkelijk zelf te maken saus..... Ik heb weleens saus gehad die echt niet lekker was. Wil zaterdag hapjes serveren met satésaus, dus moet echt lekkere zijn, beetje pittig.. wie helpt mij?
een deel melk in de pan met een flinke hoeveelheid pindakaas. daar doe ik een scheut azijn, een beetje suiker, 2 teentjes knoflook, sambal (naar smaak) en wat ketjapmanis Even kijken wat je zelf het lekkerst vind. (ik weet geen hoeveelheden) Maar heb het geleerd van mijn indische oom
ja hoor dat kan wel.ik heb het in de vriezer vriendlief vin het erg lekker bij gehakt balletjes en friet
even toevoeging beetje citroensap ( limoen) erbij doen zo brengt het de smaak omhoog. DIt is wel een heel goed recept hoor! Alleen doe ik geen ketjap erbij! Maar voorderest! SUper! ALs je 1 pot pindakaas gebruikt datzelfde pot vullen met melk! ZO heb je goede verhoudingen! WIl je het smeuiger hebben gewoon wat melk toevoegen. EN goed blijven dooroeren!
Van Wyco! Naar smaak kan je nog toevoegen: 1 theelepel sambal 1 theelepel mosterd flinke scheut ketjap manis knoflook (poeder) italiaanse kruiden suiker (voor een portie voor ca. 2 personen)
Wijcko (hoe schrijf je dat?) of die indische satesaus (zoals hierboven beschreven), maak ik ook altijd, die is lekker!
Wij hebben ook altijd de pindasaus van conimex. Ik vind 'm erg lekker. Tis gewoon zo'n klein zakje (kost 73 cent) en je moet er kokend water bij gooien en even flink roeren en klaar!
kant en klare van de Lidl is erg lekker! Hebben een indonesische vriend en die vind hem als alternatief voor zelf maken ook lekker!
Hmm ik ben erg benieuwd hoe de italiaanse kruiden erin smaken.. Lijkt mij niet erg lekker.. In italiaanse kruiden zitten oregano basilicum en dat lijkt mij nou niet een lekkere combi in een pindasaus. ( En ben zelf surinaams indisch en ben ook echt van de probeersles hoor )
Melk Knoflook Ketjap Djahè Boemboe satè Sambal ennnn Pindakaas eventueel een heel klein stukje boter. Alles bij elkaar gooien, laten koken en heel veel roeren....klaar Heb het alleen nog nooit met water geprobeerd