rookworst is eigenlijk gewoon de instructies op het pak volgen, meestal is dat de rookworst in zn hoesje laten(dat strakke plastic hoesje) en in water een bepaalde tijd laten koken. stampot(meen ik me te herinneren op deze manier globaal): kook de aardappels, kook wat melk(zelfde hoeveelheid als voor aardappelpuree), kook de groenten. aardappels afgieten, melk erbij en stampen tot het een grote prut(dus zonder grote stukken aardappels of plasjes melk) is. Als de groente klaar zijn, de groente erbij en goed mengen. Eventueel kun je ook nog spekjes bakken en die er ook doorheen mengen. Op smaak brengen met zout en/of kruiden en eet smakelijk!
Je kunt het op 2 manieren doen... Of zonder folie de laatste 10 minuten bij de stampot mee opwarmen (niet laten koken) Of met folie in een steelpannetje opwarmen.. (niet laten koken)
Staat het niet op de verpakking? Anders in het folie in een pannetje heet (niet kokend) water en dan 10 minuten laten liggen, daarna uit de folie halen.... Of zonder folie in de magnetron volgens mij een minuut of 3 op hoogste stand.... Succes!