Goedendag, mensen. Als starters met een kindje op komst willen wij met als iedereen een leuke toekomst opbouwen voor ons kind. Helaas word het ons van alle kanten nu bijna onmogelijk gemaakt een geschikte woning te vinden. Mijn vriend (20 jaar vaste aanstelling als accountend) en Ik (21 jaar vaste aanstelling als verkoper, avond student juridisch) zijn nu al 2,5 jaar bij elkaar. Hij woonde tijdens onze gehele relatie bij zijn vader, terwijl ik zelf al vanaf me 17de het huis uit ben en in verschillende gemeenten heb gewoont. We wouden al samen wonen maar door omstandigheden van een studie en lange afstand reizen was dit er nog niet zo van gekomen. Maar nu ben ik onverwachts zwanger geworden (06-03-2009 uitgeteld). We waren super blij toen we het hoorden (we kregen het met 18 week te horen)alleen minder toen ik hoorde dat mijn huurcontract niet verlengd werd (woonde met 3 meiden in een studentenhuis). Het eerste wat in je hoofd op komt is wat nu. We konden de baby niet onder brengen bij zijn ouders , die waren immers net gescheiden en hadden beide de plek er niet voor ons voor korte tijd onder te brengen. Naar mijn familie konden we ook niet gaan wegens dat daar ook geen prek was voor een klein gezin. Enige mogelijkheid was om een passend huis te zoeken of gescheiden leven tot we iets zouden vinden. Voor toen we het nieuwskregen zijn we direct langs alle woningcooperaties gegaan waar we waren in geschreven : Veendam, Assen, Leek, Groningen, Roden. Alleen met het advies dat het hun pakkie aan niet was, terwijl we er al meer dan 3 jaar stonden ingeschreven. Zelfs nog langer dan dat we samen een relatie hadden. Gelukkig hadden we alle bij een vaste baan dachten we, dan was kopen altijd een optie. Fout gedacht, omdat we jong zijn en de banken in een financiele crisis zaten konden we maar een kleinigheid lenen. We hebben het hele internet doorgezocht naar huizen en veel bezichtigingen gedaan. Alleen konden we geen huis krijgen met voldoende ruimte voor een kind. Het lijkt echt hopeloos ben nu 23 weken zwanger en we hebben echt alles geprobeert om een huis te krijgen maar nog altijd zonder succes. Sinds dat we het nieuws hebben gekregen leef ik van de ene adres naar het andere gescheiden van me vriend. Heb echt geen hoop meer dat voor de baby komt we eens huis zullen vinden en in een studentenhuis weer te zitten met een baby dat doe ik niet. Voor de 26 week wil ik alles in orde hebben, en de enige mogelijkheid die we nu nog hebben is, dat ik met de baby terug zou moeten naar suriname en bij me vader zou moeten leven waar wel plek is, want geen éne wooncooperatie of instelling heeft ons tot nu toe gehopen. Maar we blijven hopen op verbetering. [-o< Dus als iemand het zelfde of relevante heeft mee gemaakt. Advies is altijd welkom.
Ik weet niet of je het een probleem vind en of het voor jullie mogelijk is om in oost groningen te wonen? Vrienden van ons hebben namelijk ongeveer hetzelfde meegemaakt. Zij raakte onverwacht zwanger, maar hij studeert nog. Ze kunnen dus ook geen huis kopen. Zij hebben binnen een week of 6 een leuk eensgezinshuis gevonden in oost groningen. Het is wel een beetje in een uithoek, maar het is niet duur en je hebt een dak boven je hoofd.
Ben je al zelf bij Wold&Waard lang geweest, soms wil het nog wel eens helpen om persoonlijk langs te gaan. Mijn zusje en mijn zwager kregen ook steeds te horen dat er geen geschikte woningen waren, maar toen ze persoonlijk langs gingen lag er ineens binnen een week een aanbod voor een woning in Leek. Bovendien wordt er in Oost-Indië weer het nodig opgeleverd begin 2009, dus er moeten gewoon huizen vrij komen. Vraag is alleen of het in jullie prijsklasse is. Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik zit in exact hetzelfde schuitje, ben alleen nog niet zwanger. mijn vriend en ik zoeken al heel lang naar een woning. huren komen we niet tussen, het zal kopen moeten worden. omdat ik nog studeer zal het een hypotheek worden op alleen het inkomen van mijn vriend, maar we kunnen toch voldoende lenen om een opknapper te kopen, en overmorgen gaan we kijken naar een flat met 4 slaapkamer. (166.000 euro, die kunnen we hoogstwaarschijnlijk wel betalen) raar dat jullie dat niet kunnen! ik heb 1 tip: veel gemeenten geven startersleningen: een rentevrije lening op een hypotheek zodat je wel een huis kan kopen. daar hebben ze potjes voor en die zijn snel leeg, maar ik zou toch even informeren! succes!
Er bestaat tegenwoordig zoiets als koopsubsidie voor starters. Vraag het eens na bij de hypotheker ofzo ( JAZEKER DE HYPOTHEKER )
Idd oost-groningen, zijn de huizen een stuk goedkoper! Maar goed, daar moet je wel willen wonen natuurlijk. Wij wonen redelijk die richting op en bevalt ons prima! Ik denk dat als je daar gaat zoeken voor een huis je best een kan vinden, op jullie inkomen moet een hypotheek te krijgen zijn lijkt me..
De wat oudere appartementen in Groningen zijn nog best betaalbaar als je ze koopt en je weet zo goed als zeker dat ze na een aantal jaren meer opbrengen. Zoiets moeten jullie volgens mij wel kunnen kopen met z`n tweetjes. Een aantal jaren geleden woonde ik in Groningen in een 3 kamer appartement die nog geen ton in euro`s kostte.
Wij zitten nu in een bijna dezelfde situatie. Alleen zitten wij in een sloopwoning die gesloopt wordt in feb 2009 (dan uit ook gerekend). Gemeente helpt ons ook niet. Wij zijn studenten en mogen niet in particuliere woningen zitten omdat we niet werken, maar ook niet in studenten woningen omdat we een kind krijgen. We zitten dus constant tussen schip en wal. Wat je kan doen is particulier huren. Is wel een stuk duurder, maar ik denk dat jullie dat met allebei een vaste baan best kunnen betalen . Succes!
Niet ver van Roden en zeker betaalbaar zijn de woningen in Zuidhorn. Is iets goedkoper dan vlak aan de A7. Bovendien heeft het een station en kun je zo op de trein naar Groningen stappen.
Ik denk hej die ken ik nog niet! Dus even gekeken wat dat nou weer was. Een van de spelregels: -De koopsom mag niet meer bedragen dan EUR 158.850 Dan moet je dus niet in de randstad willen wonen en ruimte willen hebben voor n kind.... Kan ik dus wel weer vergeten ot: kan je niet eens kijken of een woning commissie iets voor je kan doen? Die horen los te staan van de woningbouw en te kijken of je urgentie kan krijgen als de woningbouw je al afgewezen heeft. Of anders huren bij een makelaar. Is tamelijk duur...maja...voor zolang als t nodig is..
Maar daarvoor kun je hier een hele leuke eengezinswoning voor kopen. Daar moeten jullie toch wel uit kunnen komen, denk alleen wel dat banken nu iets moeilijker doen met een hypotheek te verstrekken dan bijvoorbeeld een half jaar geleden. Dat is gewoon even heel erg kut.
Nou....ik zou dat niet te snel roepen hoor! Zoek maar eens op funda...huisjes zat voor onder de 160. En dat is de vraagprijs hé, je kan nog onderhandelen Moet echt lukken hoor! Zelfs met tuintje....voorbeeld: http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... KoopObject
Ja ik weet niet wat jullie te besteden hebben. Maar mijn woning staat te koop voor 139.000, eengezins hoekwoning met 4 slaapkamers. tuin waar de zon altijd schijnt, naja noem maar op. En dit in Drenthe. Lijkt mij toch dat jullie wel iets kunnen kopen als 2 verdieners. Owja ruimte zat met 1 kind, wij wonen er met 2 en in het weekend met 3.
Wat n schattig kippehokkie Mja ok waar je met zn 3e in past misschien wel... Ik kijk op 4 slaapkamers (3 kinderen)
Ik weet natuurlijk niet of het een optie is om net buiten de provincie te gaan wonen, maar in friesland zijn de huizen vaak toch wel een stukje goedkoper en heb je meer ruimte.
Voor nog geen 160.000euro heb je een prachtig huis! Wij hebben een nieuwbouwoning gekocht voor 134.000euro, spliksplinternieuw!
hier....ín Roden: http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... ject&hbx=1 of deze.. http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... ct&imgnr=0 Echt wel genoeg keuze hoor.
Dankje wel voor de adviesen. We hebben zelf al een mannetje die voor ons de lening heeft berekend en dat kwam uit op 130.000 wat we zo wiezo konden lenen met het advies een kale hypotheek te lenen en een eigenbijdrage er bij te doen met inderdaad een koopsubsidie voor starters. Voor ons is de mogelijkheid er nu nog niet om naar andere plaatsen te verhuizen dan dicht in de buurt van Roden waar wij allebij werken en Veendam Wegens dat we straks met oppas zitten, wat in deze buurten de oma's kunnen doen (ook geen auto) en Ik heb geen rijbewijs dus ben gebonden aan die 2 plekken. Nu zijn we ook wel aan het kijken voor huizen die je kan opknappen, Maar als studentjes die pas van school komen, net een vaste baan hebben. heb je zelf nog weinig vermogen. Als je vermogen ook nog in een woning moet stoppen, dan is er weer geen geld om het op te knappen pas op latere duur. In iedergeval bedankt voor jullie adviezen dames en zou eens stevig verder zoeken.
Het is ook nog zo dat je kosten koper moet betalen is ook nog een heel bedrag bovenop de koopprijs. En de rente staat weer best wat hoger is ook niet echt gunstig. Vervelend hopelijk vinden jullie snel wat.