Super topic ik stond er laatst mee in m'n handen, maar dacht: wat moet ik er eigenlijk mee??? Nou dit dus allemaal!
Wij wokken het met gebakken spekjes en voegen kerriepoeder, en peper en zout toe. Heerlijk, met gebakken aardappeltjes en vlees
shoarmavlees aanbakken en dan de gesneden spitskool erdoor roerbakken. Evt. paprika erbij en eten met gekookte aardappels.
Wij eten het met rijst. Ipv kerriepoeder ben ik over gegaan op 2 eetlepels (ongeveer) currypasta. Uitjes,knoflook,bouillonblokje en gesneden spitskool. Kids vinden het heerlijk. Op mijn werk heb ik er stamppot van gemaakt met spekjes er door heen,was ook erg lekker.
Koken met zout,afgieten,terug in de pan,klont boter erbij meel en melk dat je een sausje krijgt en flink wat nootmuskaat erin. Lekker met gek.aardappels en een gehaktbal. Simpel en lekker.
spitskool snijden en dan roerbakken met wat olie. tomaatje in stukjes erbij en dan alles in een kom doen. roer eitje maken en erbij gooien. lekker met rijjst en kip!
Even gehakt rul bakken en dan de gesneden spitskool erbij gooien en meebakken (doe het altijd in een hapjespan). En dan kruiden erover heen gooien. Ik doen altijd cajun (=een beetje pittig), maar er kan natuurlijk ook kerrie of paprika ofzo overheen. Net wat je zelf lekker vind. Wij eten dit met gekookte aardappels, maar rijst kan natuurlijk ook.
In vieren snijden, harde kern eruit snijden, rauwe ham tussen de bladeren stoppen, in ovenschaal leggen en sausje van olie en mosterd erover, dan 45 min in de oven op 180 graden..
Was het gehakt vergeten te vermelden... Gehakt rullen en kruiden met zout en peper, Uitjes en wat knoflook erbij,even roerbakken. Wat water, 1 groentebouillonblokje en ong 2 eetlepels currypasta. Daarna de gesneden spitskool erbij en een poosje laten stoven. Voor stiefzoon doe ik er wat bindmiddel bij ("anders plakt het niet aan de rijst"). En dan serveren met rijst.
Nog een receptje: kip in blokjes wokken Rijst in kokosmelk aangevuld met water koken Spitskool in reepjes snijden en bij de kip doen Rijst zonder af te gieten erbij doen (heb je meteen een kokossausje) Rozijntjes nog even mee wokken En klaar
Gisteren die met kerriesaus gemaakt, mijn man vond het heerlijk! Dit recept ga ik de volgende keer eens proberen.
Dit zal mijn man wel lekker vinden. Ik zelf ben niet zo van de sausjes. Maar deze ga ik zeker ook proberen!
Dit recept gebruik ik ook altijd voor spitskool, toevallig zeg Erg lekker en ook als mensen komen eten altijd een succes.
Spitskool wraps.....ook errug lekker. Gehakt rul bakken Uitje fruiten Spitskool in dunne reepjes erbij Flink wat kerrie erdoor en samen even wokken. Wraps even in magnetron. Smeerkaas op wraps smeren en daar het spitskool prutje inrollen. Heerlijk en dat terwijl ik echt niet heel erg dol op spitskool ben. Groetjes Hope.