Ik lees topics met lente thema's en knutsels met de kinderen etc etc. Ik zou ook graag eens wat anders in de vensterbanken willen hebben, maar ik ben een regelrechte ramp met planten. Dit begon al jong toen ik van mijn moeder een varen op mijn slaapkamer kreeg want ik vond hem zo mooi. Hij heeft nog een week of anderhalf geleefd. Dood. Mn moeder waarschuwde me nog... Niet dood laten gaan... En nog steeds. Ik krijg alles kapot. Ook vetplanten Dus wie heeft tips... Ik vind het zo mooi om goede bloemen en planten in huis te hebben ook voor de ramen...maar ik vrees dat nep beter aan mij besteed is Als iemand een mooi kunst bloemenstuk voor de ramen heeft... Laat maar zien.. Inspiratie is fijn.
Ik heb een prachtig bloemstuk laten maken bij onze bloemist, met gedroogde en nepbloemen met bijbehorende potten, voor op de vensterbank. Bij ons overleven ook geen planten. Behalve een eigenwijze varen die perse op zolder wil leven naast de wasmachine (warmte en donker en water vanuit wasdroger doen hem WEL goed, en al mijn verzorging in zonnige woonkamer niet haha)
Geen idee, vast wel denk ik. Onze stukken lijken een beetje op deze, alleen net meer groen en gedroogde bloemen en donkergrijze hogere potten, was €40 per stuk.
Aqua for weeks is een geweldig systeem. Af en toe bijvullen en klaar is kees. Geweldig mooi bloeiende planten.
Ga eens naar de plaatselijke bloemist. Een goede bloemist kan jou of helpen aan een mooie zijde plant of kan jou zo adviseren dat ook jij een plant in leven kan houden (mits je zijn of haar advies ter harte neemt natuurlijk).
Vetplanten krijg ik ook gauw dood haha Maar een sanseveria die groeide als kool! Was echt bizar haha Ze werden gewoon veel te groot voor de vensterbank, dus heb ze ook niet meeverhuisd (heb hier ook niet echt vensterbanken...) Nu wacht ik tot ik eindelijk wat planken heb hangen boven de tv, en dan ga ik voor wat kleinere exemplaren denk ik Zo’n plumplant (weet nooit hoe het heet haha) die kunnen ook goed tegen verwaarlozing doorgaans. Van die planten met van die witte kelkjes/plumpjes erin Mn enige orchidee die ik nu nog heb heeft de verhuizing niet overleefd ben ik bang
Je hebt tegenwoordig zulke glazen potten met deksel, eigen ecosysteem. Nooit water geven. Misschien een idee? Ga ik hier in ieder geval proberen
Kijk eens hier naar: https://plantaardigmiddelburg.nl/products/terrariaterrariums/ Ze doet dit al jaren.
Bij mij gingen ook altijd alle planten dood. Heb nu een monstera en die blijkt heel erg goed tegen slechte verzorging te kunnen haha. Ook mijn pannenkoekplantjes doen het goed, heb zelfs al wat kunnen stekken. En het enige wat ik doe is ze 1x per week een beetje water geven en soms vergeet ik dat.
Ideaal inderdaad als je geen groene vingers hebt! Je moet ze alleen niet in de zon zetten natuurlijk, want dan worden je plantjes gekookt
Wil je echt een plant die tegen verwaarlozing kan, dan zou je aan een olifantenpoot (Beaucarnea) kunnen denken. Of je hem mooi vind is natuurlijk een tweede.
Pannenkoekplantjes... Fail.... Ziet er niet meer uit in de potten. Zielige bedoening. Ik ga googlen wat een monstera is.
Het is normaal dat die in de winter het slechter doen hoor. Dus niet meteen denken dat het aan jou ligt
Hier gaan ook alle planten /bloemen dood. En anders worden ze wel opgegeten door de katten Wij hebben kunstplanten in huis. Lekker makkelijk
Heel herkenbaar, alle planten gaan bij mij kapot, nog een wonder dat er nu nog steeds een vetplantje groeit. Mijn fruitboompje die ik laatst heb gekregen is kantje boord, ik hoop dat de zon hem nog kan redden. We hebben voor het keukenraam nep vetplantjes staan, net echt maar toch echt ikea
Ah okay. Maar dan nog is het geen kijk. Dinsdag watergeefdag heb ik nu besloten. Ik zal eens kijken wat er nog te redden valt en eens een bloemist met een bezoekje vereren Misschien een leuk kunststukje voor de ramen en wat minder plant maar andere leuke dingen....