Hoe maak ik zo'n beslissing?

Discussie in 'De lounge' gestart door gitaartje, 14 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Als het te ver is.. waarom ben je dan überhaupt gaan kijken? 3x!

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    10 km is niks, maar TS wil geen actief leven daar opbouwen. Dan is 10km al teveel.

Mensen die makkelijker verhuizen of emigreren staan gewoon wel open voor nieuwe contacten, gewoontes en een ander leven.

Overigens denk ik wel eens dat een goede verhuismove maken geen impuls moet zijn zoals nu veelal gebeurd op de woningmarkt. Ik heb zelf 3 jaar gezocht naar het huis waar ik nu woon omdat ik nooit concessies heb willen doen.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Poeh nee ik ben inmiddels erg gesetteld hier en moet er niet aan denken on het vertrouwde nu op te geven. Iedere dag 10 km 2x of 4x af re moeten leggen terwijl de school nu letterlijk in de achtertuin ligt. Hoe zie je dat voor je kleuter voor je? Vriendjes van school die komen spelen? Ik vind t heerlijk nu onverwacht ergens binnen te wippen.

Voor de rest is 10 km makkelijk te overbruggen. Maar wij zijn vorig jaar verhuisd en niet gekeken naar huizen buiten onze woonplaats. Je hebt geen haast, dan komt er vast een ander huis op je pad..

4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Hier ben ik het zo mee eens. 10km is niet veel als je bereid bent om je leven mee te verhuizen. Als je alleen een nieuw huis wilt maar alles achter laat 10km verderop zal die 10km aanvoelen als 100km.

Ik ben zelf regelmatig verhuisd en nu sinds een aantal jaar ver(der, lees 80km) weg van familie en vrienden ivm de liefde. Ik investeer in familie en vrienden en zij gelukkig ook in mij, we zien elkaar nog heel vaak. Maar daarnaast heb ik mijn leven opgebouwd op de plek waar ik nu woon. En dat is zo belangrijk. Ik moet er niet aan denken dat ik voor school, werk, etc. steeds “weg” zou moeten.

5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    10km is misschien niets, maar wel als je dat eeeeelke dag weer op de fiets moet doen. Dan zou ik of van school ed veranderen of gewoon niet daarheen verhuizen.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Aan de excuses die je zoekt merk ik dat je helemaal niet wil.
    Je kinderen zijn jong genoeg voor een nieuwe school met nieuwe vriendjes.
    De tandarts en huisarts kun je prima aanhouden 10 km verderop het is maar een paar keer per jaar dat je daar heen moet.
    Een sociaal leven kun je ook opbouwen in de nieuwe woonplaats, dat gaat vaak vanzelf als je kinderen op school zitten en er sporten.
    Dus...... Wat houdt je nu echt tegen?

7. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik vind persoonlijk 10 km verderop echt naast de deur.. Wij zijn 30 km verderop gaan wonen in ons ultieme droomhuis en kunnen nog steeds heel makkelijk naar vrienden/familie, maar ook naar de tandarts/ kapper etc. in de oude woonplaats. Op termijn vind je vanzelf ook eea dichter bij huis. Ik zou alleen wel meteen van huisarts en basisschool wisselen. Ik vind het belangrijk dat onze kinderen ook vriendjes in de buurt krijgen. Ik zou dus voor jullie droomhuis gaan!! Je went echt snel in je nieuwe omgeving.
    Zou je op termijn ook iets vergelijkbaars in jullie huidige woonplaats kunnen vinden? Is dat realistisch? Voor ons was dat onmogelijk te vinden of niet te betalen. Vandaar ook naar een andere woonplaats gegaan..

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Lieve dames,

Bedankt voor alle reacties.
    We hebben de keuze gemaakt om het huis te laten gaan. Hoewel ik het jammer vindt en ik een beetje verdrietig ben als ik aan het huis denk ben ik vooral opgelucht. Mijn man heeft er helaas wat meer moeite mee.
    We blijven zoeken, maar beperken ons tot onze huidige woonplaats!

Luna86, masami, dreumesje en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hopelijk binnenkort een huisje in je eigen dorp. Succes met zoeken!

10. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik Ben 8000 kilometer verder gaan wonen maar heb nog steeds dezelfde tandarts ;)

Miles, Shakes, Luna86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Goeie keus. Wij hebben 2 jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan, prachtig huis, ruimte, grote tuin oftewel alles klopte. Behalve de locatie, het huis stond 7 km buiten ons dorp waar alles zich afspeelde zoals school van de kindjes, hun vriendjes, sportclubs, familie en onze sociale contacten. Wij hebben toen besloten het huis wel te kopen met de gedachten, wat is nu 7 km?! Kindjes bleven op dezelfde school en ik zou ze iedere dag zelf brengen. Nu zijn we 2 jaar verder en ik heb zo’n heimwee. Wij zijn nu een jaar aan het zoeken naar een ander huis in ons vertrouwde dorp. Net wat iemand al zei, die 10 km in jou geval voelt op een gegeven moment aan als 100 km. Helaas ik praat uit ervaring.’

Deel Deze Pagina