Waar ovale hoezen voor wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Life in Pink, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij hebben een familie wieg van ruim 50 jaar oud en daar zit een ovaal matrasje is. Weet iemand waar je ovale hoeslakentjes kunt kopen?

Groet Snoozie

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik had voor mijn kinderwagenbak ook ovaal de aankleedkussenhoes van de hema gebruikt<-- paste opzich best goed..
    ik weet natuurlijk niet hoe groot je matrasje is maar dat kan je altijd proberen
    grtz Ramona

3. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik zou het werkelijk niet weten.
    Maar... in onze kinderwagen zit ook een ovalen matrasje, en daar past een normaal formaat hoeslakentje voor een wieg prima in hoor. Het is alleen een beetje extra trekken en onderstoppen bij de "hoeken". Misschien werkt dat in jullie wieg ook wel?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook de aankleedkussenhoes van de Hema gebruikt.

5. Life in Pink

Oh, goede tip van dat aankleedkussen hoes, die ga ik eens passen.
    Ik had er trouwens nog niet echt bij stilgestaan dat je de kinderwagen ook op moet maken...Wat gebruik je daar dan eigenlijk voor? Klinkt misschien heel dom hoor, maar daar heb ik gewoonweg niet bij stil gestaan. En die van mij, bugaboo, heeft idd ook een ovaal matrasje, of althans afgeronde hoeken..

Groet Snoozie

6. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    voor de kinderwagen gebruikte ik:
    een aankleedkussenhoes ;)
    een wieg dekentje en lakentje (alles van de Hema)
    en in het begin nog een hydrofyl luier in een driehoek gevouwen voor onder het hoofdje
    grtz

7. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Hahahaha, ik had ook geen idee dat je de kinderwagen op moest maken. We hadden dat ding in huis, wij reuze trots, en toen kwam er een vriendin langs die zei: "Jaja, leuk zo'n kinderwagen. Maar nu ben je er nog niet. Er moet ook nog wat ìn." Hihi.

Ik maak de kinderwagen net zo op als het wiegje. (Dus: molton onderlegger, hoeslakentje, lakentje, dekentje, en hydrofielluier als kussen... Hoewel ik dit wel aanpas aan het weertype hoor. Op zo'n dag als vandaag gaat er geen lakentje en dekentje overheen. Dan zweet Famke weg.)
    Op die manier, met dat opmaken, blijft de kinderwagen mooi schoon.

Wat een goede tip trouwens, met zo'n aankleedkussenhoes!

8. Life in Pink

hahaha, je leert hier nog eens wat :-D

Ik ga morgen maar eens shoppen en oefenen geloof ik ;)

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Oh gut....ik wist wel dat er nog iets was wat ik ook nog moest hebben :oops:
    Maar weer even mn lijstje herzien.
    Mn man krijgt een rolberoerte elke keer als ik dat lijstje er weer bij pak :)
    Gelukkig heb ik ook al erg veel af kunnen strepen ;)

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    in de kinderwagen had ik inderdaad een aankleedkussenhoes en in de wieg geloof ik ook (als molton) en dan wel een hoeslakentje eroverheen. Ik had verder in de kinderwagen een los lakentje en dekentje. In de wieg en nu ook in het ledikantje een duo-dekentje met overtrekje.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Je hebt bij de hema gewoon ovale hoeslakens voor wiegjes. Ik heb die ook gehaald. Hoewel mijn wieg vierkant is gebruik ik hem voor de kinderwagen.

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik heb nog nooit mijn kinderwagen opgemaakt, hupla, kind er in, fleecedekentje erover en klaar.

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wij hebben ook een familiewieg. En toevallig ook een ovale. Ik heb hier gewoon het hoeslakentje van de prenatal in liggen. Het enige nadeel vind ik dat die van de hema veel makkelijker te strijken zijn. Alleen kwam ik daar na het wassen pas achter. Voor ledikant heb ik wel hema, en ik denk dat die ook wel in de wieg passen.

Dezelfde hoes pas ook goed in de wagen (mutsy). Alleen halen we zodra de kleine er is de wieghoeslakens in blauw of roze voor in de wagen. En deze heeft de hema niet en prenatal wel.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij prenatal kun je ovale matrasjes bestellen, dus die zullen ws. ook wel ovale hoeslakens dan hebben? In de standaardmaten?

Deel Deze Pagina