Vorige ronde voor het eerst utrogestan gebruikt. Deze ronde leek mn ei eerder te komen (normaal cd 17), namelijk donkere ovulatietesten op dag 10 en 11. Maar mijn temp steeg maar niet. Daarom een echo gevraagd en vandaag op dag 17 was te zien dat ik een cyste van 4 cm heb zitten op mn linker eierstok. Vorige ronde had ik een cyclusmonitoring en toen zat ie er nog niet (had toen een eitje op rechts). Mijn bms was maar 3,5 mm trouwens... Ik moet nu wachten op mn menstruatie en dan krijg ik een uitgangsecho op dag 3-4 van mn nieuwe cyclus om te zien of mn cyste weg is. Sinds vanochtend verlies ik elke keer beetjes rood bloed. Nu al de hele dag, ik moet echt een inlegkruisje dragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een soort van tussenbloeding of kan het zijn dat ik door de cyste eerder ongesteld word?
Een cyste kan de donkere ovulatietesten veroorzaken en ook het bloedverlies. Ipv dat een eitje springt kan het in een cyste veranderen, zelfs progesteron aanmaken en wanneer je lichaam door hebt dat er eigenlijk niks gebeurt is daalt de progesteron en krijg je een bloeding. In mijn geval werd er geen progesteron aangemaakt en reageerde mijn lichaam weer op andere schommelingen van hormonen die een bloeding veroorzaakte. Bij mij waren het heel lichte bloedingen voor maar 3 a 4 dagen. Het schijnt dat elke vrouw er weleens mee te maken krijgt, dus het is geen reden om je zorgen te maken, bij mij gebeurt het elke maand als ik geen Pregnyl spuit om het eitje te laten springen.
Ik had ook tussentijds bloedverlies bij cystes, overigens kreeg ik ook cystes mét pregnyl, ik hoop dat ie volgende menstruatie weg is!
Bedankt voor jullie reactie. Vorige ronde zat hij er dus niet (op echo's was links, waar ie nu zit, niets te zien, alleen een ei op rechts die toen ook is gesprongen) dus hij is deze ronde gegroeid. Ik heb een progesterontekort (korte LF van 8-10 dagen) waarvoor ik dus utro gebruikte afgelopen ronde. Ik bloed nu al twee dagen helderrood met wat slijm (zoals normaal bij een menstruatie). Het is alleen niet zoveel als normaal, maar wel echt een duidelijke bloeding de hele dag door. Moet ik dit dan als mn menstruatie rekenen? Ik verwacht sowieso geen zware menstruatie omdat mn bms maar 3,5 was.
Hoi, Ik heb toevallig deze ronde ook een cyste, die van mij is 7 cm en is ontstaan na mn eisprong met pregnyl. Volgens de gyn gaat hij vanzelf weg maar dat kan wel even duren (enkele weken tot enkele maanden). Ik heb wel net een hevige menstruatie gehad, de cyste werd ontdekt op de uitgangsecho op cyclusdag 3. Ik ben al niet meer ongesteld maar heb idd licht bloedverlies maar wel de hele dag door, maar ik heb pcos en daardoor vaker onverklaarbare bloedingen. Ik denk dat het hoort bij de hormoonschommelingen door de cyste! Ik zou een week of 2 afwachten en dan een nieuwe echo vragen, dit heeft mijn gyn. mij ook aangeraden. (toevallig, ik ga de volgende poging ook Utrogestan gebruiken ivm bloedverlies vanaf 4 /5 dpo en ongesteld rond 10 dpo)
Liefst je het vraagt Madame! Mn cyste is gegroeid helaas. Ik ben op dag 17 ongesteld geworden en heb op dag 6 vd volgende cyclus een echo gehad. Mn cyste was nu 4,5 cm en ze zagen verder geen groei van nieuwe eitjes. Morgen weer een echo, ben benieuwd wat ze gaan zien...
Gisteren echo gehad. Er groeit toch een eitje op mn andere eierstok van nu 10 mm. Links naast mn cyste groeide ook wat kleins en volgens mij rechts ook nog een paar kleintjes, maar ze deed het zo snel dat ik het niet goed zag. Mn baarmoederslijmvlies is nog wel heel erg dun, amper 4, maar hopelijk groeit dat nog wat door. Ik moet nu vrijdag terugkomen en dan hopelijk toch nog een eisprong binnen een week. Maar ik ga maar nergens vanuit, dan kan het alleen maar meevallen.