Volgens mij is hier al eens een onderwerp over geweest alleen kan ik hem niet vinden. Het volgende dus vanmorgen ging ik naar de groene kliko en deed de klep open. Het krioelde van de maden aan de randen aan de binnenkant van de deksel bah! Nu heb ik op internet gezocht en kwam de tip van zout tegen. Nou heb ik een kilo zout gestrooid in de kliko en over de meeste maden heen. Onze kliko wordt pas vrijdag geleegd nu vroeg ik me dus af is er iemand die de tip voor mij heeft? Vind het zo smerig zeg heb er ng nooit last van gehad. En er onhygienisch ook mijn kliko staat achter in de tuin bij de garagedeur dus de kids spelen er ook. Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor me!
Ik deed er gekookt water over heen met bijv spiritus of ander spul.. hielp wel iets, maar ze gaan niet zomaar dood. Iig de bak goed schoonmaken als ie de volgende x geleegt word.
Oh wat een heerlijk onderwerp. Zat net mijn broodje te eten en toen ik je titel las, heb ik de lounche snel weggeklikt. Maar ik meen dat ik weleens gehoord heb gekookt water erover gieten. En ik zou sowieso als je kliko geleegd is, de container van binnen en buiten schoon maken na die tijd.
En ik was net Choco pops aant eten. *schuift haar bordje resoluut opzij* Het schijnt dat ze weggaan als je motteballen gebruikt...(heb zelf geen idee)
Hmmm jammie! M'n ontbijtkoek smaakt gelijk een stuk minder lekker! Hier hebben ze van die mannetjes rondrijden die je kliko voor je schoonmaken. Maar weet niet of dat overal zo is. Succes ermee iig!!
wij hebben het ook gehad met de grijze container. We hebben toen meteen maar een containerreinigingsservice erop gezet. Zo vies! Weghalen hebben we niet gedaan, we hebben gewoon afgewacht tot ie geleegd werd. Nu hebben we het nooit meer!
Bij mij zitten er maden in de grijskliko. Als hij geleegd is gooi ik er heet water met soda in, en dan graaf ik een kuil en leeg hem daarin, want er plakt ook wat rommel onderin. En voortaan opletten dat er geen zakken meer opengaan. Met de groenkliko is dat wel latig, daar had ik laatst hetzelfde probleem mee. Nu doe ik daar een krantje onderin, hoop dat dat werkt. Off topic wat de eters betreft, vergaat daar jullie eetlust al van? .
gekookt water met heel veel chloor en dan met een oude bezem ffe boenen... zit niets anders op dan dat ontzettend smerige karweitje aan te pakken... bleegh... heb het ook eens gehad.... door de kip die erin lag...
wij gooien er geregeld een lading chloor in als we maden hebben niet moeilijk doen met water koken gewoon chloor langs de wanden(binnenkant) gieten dan raken alle maden die eruit willen het chloor en verschrompelen
Met warm weer ervoor zorgen dat de deksel een klein beetje open blijft staan. Dus een stukje baksteen tussen de rand leggen, zodat ie niet afsluit. Zo voorkom je dat ze lekker gaan kweken in je container.
Gatverdamme!! Doet me gelijk denken aan de tijd dat ik nog op kamers woonde en mijn huisgenootjes te lui waren om de vuilniszakken weg te gooien en ze dus op het balkon lieten staan met zulk weer als dit. Toen ik met mijn goede gedrag dacht de vuilniszakken maar eens weg te gooien kreeg ik de schrik van mn leven!! Echt wel honderd maden ofzo.. Ben eerst over mn nek gegaan en heb ze daarna geprobeerd weg te werken met kokend water, maar dat werkt dus echt niet. Als ik jou was zou ik inderdaad iets chemisch gebruiken als chloor. Smerige beesten:x
jaa ik heb de tip!!! motte ballen ... ja echt waar ik heb standaart een paar van die doosjes op voorraad ik haal geen losse ballen maar een soort casette en die hang ik in de bak heb ze van het merk roxasect bij de kruidvat
Wij hebben 't vorig jaar 1x gehad in de grijze bak.. Kwam er achter toen ik 's avonds laat, in de tuin, vlak bij de achterdeur, een sigaret stond te roken, en ik vanuit m'n ooghoek ineens een stuk of 200 maden naar de deur zag kruipen. Toen ff flink aan de gang geweest met een fles chloor en een paar waterkokers met kokend water.. 't was wel eigen schuld, want in de zomer per ongeluk 1x vergeten de container bij de straat te zetten.. Sindsdien nog nooit weer gehad gelukkig
bus gloor leegspuiten en gloeiend heet water! bij ons waren het er zoveel dat ze zelfs bij de voordeur lagen
Er zijn daar speciale, papieren zakken voor te koop, die kan je in de groene kliko doen. Heb ze weleens zien liggen bij Jumbo, ze zullen ze vast ook in andere supermarkten hebben.