Hoi allemaal, mijn zoontje van 2 jaar en 1 maand is de laatste tijd erg veel bezig met HET POTJE. Hij vindt het erg leuk om erop te zitten en een plasje te doen en soms zelfs een poepje. Wij laten hem nu elke dag een tijdje in zijn blote billen rondlopen. Het enige dat ie dan doet is voortdurend miniplasjes op het potje. Die komt hij dan apetrots laten zien, dan moeten we samen het plasje doorspoelen en het potje schoonmaken en dan begint het weer opnieuw. Dat kan zo rustig een half uur doorgaan. Uiteindelijk krijg ik er dan genoeg van en dan doe ik hem weer een luier aan. Ik heb ook wel eens iets anders te doen dan voortdurend heen en weer lopen naar het toilet om potjes te legen! Hoe maakten jullie je peuters zindelijk? En hoe lang duurde het voor je ook buitenshuis zonder luier durfde te gaan?
waarom haal je niet zo'n zitje voor onder de brilen een trapje hoef jij ook niet open neer te lopen. Naomi was 3 toen ze zindelijk was ik heb het ook geprobeerd met 2 jaar maar ze wou niet en met 3 was ze er in eens klaar voor en binnen 1 week zindelijk en der goed belonen als ze het goed deed. Hier heb ik dat met stickers gedaan en een groot bord romy is nu ook 3 maar er totaal nog niet aan toe. En ze is bang voor water . Ik denk dat ik van de zomer met der ga proberen ook fijn met dat warme weer
Ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben, ineens zijn ze er zelf klaar voor, en dan duurt het ook niet zolang! Ik vind persoonlijk 2 jaar wel snel. groetjes Setje
Gewoon zo doorgaan en dan geen luier aan geven. De plasjes worden steeds groter Daan was overdag zinnelijk met geloof 16 maanden die heeft een hekel aan luiers totdat ik door me zwangerschap in het zieken huisterecht kwam is hij er mee gestopt ik ga vandaag weer even goed beginnen iedere 10 min op de pot en hopelijk heeft hij het met een aar dagen door. Ik heb ook zo'n wc zitting dat is ook heel erg intresant en werkt wel als we hem erop zetten.
Isabella ging wc zeggen en vanaf dat moment wil ze af en toe op de wc. Maar ze doet er niks op. Ik heb zo'n wc verkleiner. Op de pot wil ze helemaal niet. Ik laat het eerst zo. Ik merk vanzelf wanneer ze er echt aan toe is. Als het straks warmer is laat ik haar in een onderbroekje rondlopen. Ik was zelf met 16 maanden droog overdag en met 2 ook in de nacht. Maar dat was in de tijd van de katoenen luiers,
Hier ging het toen ze bijna 2 1/2 was een tijdje af en toe goed. Toen werden Isa's broertjes geboren en was het over met de pret. Geen enkele aanstalten meer en zelfs weerstand! Dat toch maar een tijdje zo gelaten (met het idee: zij wil ook weer kleiner zijn, want dan krijgt ze ook aandacht) Sinds korte tijd is Isa pas echt zindelijk en geen ongelukjes meer, dat ging bijna van de een op de andere dag en vaak ook al 's morgens droog. Een laatbloeier wat dat aangaat, maar gezien al het gebeurde vind ik dat ook weer niet zo ontzettend verwonderlijk. Belonen met stickers werkt hier fantastisch
Met Rick heb ik het geleidelijk aan gedaan. Eerst veel belonen met stickers en toen dat niet meer werkte wilde Rick heel graag horen dat papa en mama trots op hem waren als hij geplast/gepoept had. Maar het begon pas afgelopen zomer. Rick was net 2 1/2 en het was warm weer. Badje opgezet en hem lekker naakt laten rondlopen. Potje meegenomen en toen kwam hij uit zijn eigen dat hij moest plassen. Sinds dien gaat hij elke keer. Hij was ook eigenlijk gelijk 's nacht zindelijk. Alleen heb ik hem nog wel voor 1 maand lang luiers om gedaan omdat ik vond dat je 1 ding tegelijk moet leren en niet alles tegelijk. Nu is hij 3 jr en 2 mnd en hij is nu 8 maanden zindelijk. Wat best wel snel is voor een jongen. Nu ben ik 2 maanden geleden bevallen van onze 2de zoon dus daar ben ik wel benieuwd naar wanneer hij dan zindelijk is. Maar dat duurt gelukkig nog even.
Heb Stijn toen hij 22 maanden was 2 weken lang in huis zonder luier laten lopen, de eerste paar dagen plaste hij op de grond zonder dat hij het doorhad, paar dagen later had hij door dat hij plaste maar deed het nog wel op de grond en daarna zei hij het voordat hij moest plassen Nu is hij net 2 en op heel af en toe een klein ongelukje na gaat het helemaal goed