Hoi allemaal! Ik ben sinds kort mama geworden en sindsdien loopt mijn moeder te "zeuren" over hoe ik mijn haar kleur en mijn kleding. Ik heb mijn haar graag in een leuke kleur maar volgens mijn moeder past dit niet omdat ik nu moeder ben.Of bijvoorbeeld tattoos. Ik kan daar erg kwaad om worden, ik zie het punt niet wat mijn uiterlijk te maken heeft met het feit dat ik een kindje heb, ik loop er verzorgd bij en voor de rest maakt het toch niet uit of ik 'vreemde' kleren aan heb? Dat zegt toch niks of ik wel of geen goede moeder ben! Wat is jullie mening daar over? Waarom wel of waarom zouden jullie het niet doen? ( Ps ik vraag geen advies ik ben gewoon benieuwd wat jullie standpunt is in dit soort opmerkingen )
Oh jee, echt waar grootouders Niks van aantrekken, ik heb het gevoel dat grootouders altijd wel iets moeten kunnen hebben om over te vitten. Misschien is dat het enige dat de jouwe kan opmerken aan jou?
Ik zou niet weten hoe een moeder eruit 'hoort' te zien. Ieder mens is ander en moeders zijn nu eenmaal ook mensen.
Ben het ook met je eens. Hoe je eruit ziet zegt toch niets over dat je wel of geen goede moeder bent...
Op zich niet natuurlijk. En ik kan er ook geen echte mening over geven als ik geen beeld heb van hoe je er dan bij loopt Maar heel persoonlijk vind ik dat bepaalde uiterlijkheden wel meer horen bij jeugd en niet zo bij volwassenen.
Ik word persoonlijk altijd een beetje iebelig van dit soort dingen. Je bent moeder maar je bent ook gewoon nog vrouw hoor. Ik kijk ook weleens om me heen op het schoolplein en en dan verbaas ik me ook af en toe wel over het functionele, praktische korte kapsel en de makkelijke kleding "want het wordt toch wel vies". Ik heb lang (LANG) haar, kleed me verzorgd en maak me elke dag op. Ik voel me nog even sexy en vrouwelijk als toen ik nog geen kinderen had. Wat andere vrouwen doen moeten ze zelf weten hoor, maar ik vind het zelf belangrijk om me nog steeds een vrouw te voelen en niet alleen maar "mama".
Ja laten we allemaal niet meer aan ons uiterlijk doen, ik zie zo vaak moeders die minimaal 20 kilo zijn aangekomen, een trui dragen van 15 jaar oud, spijkerbroek zonder kont en altijd hun haar in een staart. Verschrikkelijk! Ik loop nog regelmatig op hakken en bijna altijd laarzen aan, of leuke een sneaker, fel gekleurde skinny jeans, gewoon leuk kleding. Oké ik ben nog maar 26 jaar maar over 10 jaar vind ik het denk ik nog steeds belangrijk om er leuk, netje en verzorgt uit te zien. Dus moeders lekker laten zeuren en doen wat jij wil!
Ja zeg wat denk jij wel niet??? Schiet op! Naar de Miss Etam voor een vormeloze spijkerbroek met taille tot minstens je oksels en een zogenaamd modieuze trui tot je knieën erop. En snel een beetje. ______ Dusss, waar bemoeit je ma zich mee? Ik zou mijn moeder eens flink mijn mening hierover geven zodat ze ermee op kan houden. Je bent mama ja en je hebt een voorbeeld voor je kinderen te stellen. Het is aan jou hoe je dat interpreteert en wat je daar belangrijk in vindt. Als jij vind dat je acceptabel gekleed bent zodat je een goed genoeg voorbeeld aan je kind geeft dan doe je het goed en dan heeft niemand daar wat over te mekkeren. Vind ik.
o laatst zei een bekende van me dat ik me nu moet dragen als een 'moeder' dat ik geen diep decoltée mag hebben, geen hoge hakken, mijn haren niet op mijn eigen manier mocht knippen, dat soort dingen. maaar.. gewoon POEP aan hebben!
Nou misschien niet als ze heel klein zijn maar ik zou denk ik wel rekening houden met mijn uiterlijk ( doe ik ook) als ze op school zitten. Kinderen kunnen hard zijn tegen andere kinderen als hun moeder er "anders"uit ziet. Bijvoorbeeld heel dik, rare kleding et cetera...
4 maanden voor ik zwanger bleek van de eerste heb ik een neusbel laten zetten. Toen we mijn ex schoonLoeder vertelden dat ik zwanger was kreeg ik te horen dat ik "dat" er dan zeker nu wel uit zou laten. Ondertussen heb ik nog 4 piercings erbij en loop erbij zoals IK vind dat ik er leuk uitzie (ok toegegeven ik vind mezelf er leuker uitzien zonder die 10 extra kilo's maar...dat is work in progress ) Rekening houden met kinderen op school? Beter dat die kinderen leren rekening te houden met mensen die er anders uit zien...
Op zich heb je daar een punt, alleen ik wil mijn kinderen proberen mee te geven dat een "afwijkend" uiterlijk geen reden is voor plagen/pesten. Ik ben niet doorsnee en daar zullen ze maar mee moeten dealen dan. Kijk als ik merk dat ze er echt problemen mee krijgen is het een ander verhaal maar voorlopig ben ik lekker mezelf hoor.
hahahahah, en wat een ouderwets standpunt zeg. Best grappig anno 2012... Mijn moeder (en dis is vermoedelijk een stuk ouder dan die van jou) zou het niet in haar hoofd halen om zoiets te zeggen. Alsof het moederschap je gelijk maar saai en oudbollig moet maken. En kinderen hard? Ja, keihard maar kinderen zijn ook flexibel en weerwaar. Waarom je kind beschermen voor jouw vlotte haar of tattoo? Zolang kinderen ook prima kunnen uitleggen dat ze twee papa's of mama's hebben, een donkere papa / mama en blanke etc of papa rijdt graag motor en dat is graag te zien... Niets mis mee.. kinderen kunnen dat best aan. Het is natuurlijk wat anders als je altijd in je clownspak of werkoutfitje van de Wallen op het schoolplein staat hihi
Ow moet ik trouwens eens tegen mijn moeder zeggen, je moet je kleden als oma Whahahaha ik denk dat ze in haar broek pist!
Ja inderdaad! Hop haar lang laten groeien, knotje in en zwarte vormeloze jurk aan. Zelf gehaakte omslag doek er om heen en steunkousen aan in je degelijke platte schoenen. En als kado voor de volgende verjaardag uiteraard een looprekje!