Dat hij echt NU zijn handjes moet laten wapperen ? * zucht * Het zoveelste klaag topic van mij. Al diverse keren heb ik een topic geopend en nu open ik er weer 1. Dit keer doe ik er 2 foto's bij. Wil wel eens weten of ik echt zo overdreven reageer of ik gewoon gelijk heb. Al maanden vraag ik een klein beetje hulp in het huishouden kan krijgen. Was je bord af of pak ook een keer de stofzuiger , kleine moeite. Ik heb me eigen er maar bij neergelegen want het gebeurd toch niet. Diverse opties geprobeerd : Mijn mond houden in de hoop dat er vanzelf iets uitkomt tot proberen samen een flinke schoonmaak te houden , helaas zonder resultaat Mijn uitgerekende datum is 24 september dus dit schiet al op. Ik vind het heerlijk om thuis schoon te maken maar het word nu een sleur. Ik kan het gewoon niet meer. Vorig weekend is godzijdank [ door mijn ouders ] de babykamer afgemaakt want anders had ik haar in een kartonnen doos kunnen leggen volgens mij. Dus voor dit afgelopen weekend boven een grote schoonmaak gepland. Na het opruimen van zijn kast was hij al moe en begint dat eeuwige gezeik over zijn knieen. Op naar de slaapkamer van zijn 2 meiden. Ik met mijn bolle buik onder het bed gekropen waar ik haast nog vast zat ook , en meneer klagen over zijn knieen. Op een gegeven moment heb ik maar gezegd : " Denk dat ik er maar even mee stop , krijg last van mijn rug en buik". Ipv dat hij het over neemt komt het antwoord : " Ik dacht dat je het nooit zou zeggen " Goed , Deze week heeft hij een weekje vrij dus heb hem gezegd dat er nu echt iets moet gebeuren aan de tuin. Het is 1 grote zandbak en in combinatie met een hond die al het zand mee naar binnen neemt , kan ik aan het schoonmaken blijven. Ik wil het zondag gewoon af hebben , klaar. Ik begrijp wat je bedoeld en dit moet mij wel lukken zijn dan de antwoorden die ik krijg. Dan denk ik ja leuk dat je het begrijpt en dat het je moet lukken : NEE , Het moet gewoon gebeuren en doe er iets mee. Ik wil ons kleintje niet hoeven op te voeden op een vuilnisbelt. Met nog een week of 6 voor de boeg is het gewoon onmogelijk om zelf de tuin te betegelen. Maar er word zo nuchter over gedacht , word er helemaal lijp van. Hoe maak ik hem wijs en zorg ik ervoor dat het deze week af komt. Ik ben echt wel zielsgelukkig met hem gezien mijn vorige relatie maar het is zo een gigantische luie donder [ excuus ]. Ik heb nu net opgeruimd maar weet nu al dat ik het vanavond weer kan gaan doen. Dit allemaal door die tuin! Zo schiet het voor mij niet op binnen op te ruimen. Heb van de week allemaal nieuwe spulletjes gekocht die nog in de huiskamer staan omdat ik bij voorbaat al weet dat alles onder het zand komt te zitten. Hij zou gisteren 2 zakken kleding naar de container brengen maar die staan er nog want hij is vast van mening dat ik dit wel doe. Reageer ik nou overdreven? Of vinden jullie het ook een gigantische klere-zooi ? Ben benieuwd of ik niet overdrijf
Vrees dat ik deze week echt enorm uit mijn vel spring tegen hem. Hij moet zijn verantwoordelijkheid ook eens nemen. Over 6 weken ben ik uitgerekend en met antwoorden als : " Ik begrijp je " zonder dat er iets mee gedaan word schiet ik niks op. Het is nu tijd voor , geen woorden maar daden. Zit nu al lang genoeg te smeken. Pijn in zijn knieen wil ik ook niks van horen. Moet hij maar niet alles op het laatste moment doen. Ben blij dat er mensen zijn die er hetzelfde over denken. Ben ik toch niet gek en overdreven met mijn reacties. Dit heeft totaal niet met nesteldrang te maken overigens. Ik kan hier niet langer in leven
Pffff, wat een bende zeg. Nu ben ik gezegend met een vent die meer nesteldrang heeft ontwikkeld dan mij ... maar hier zou ik knettergek van worden. Ik weet ook niet wat je dan nog moet doen. De kleding zou ik zelf gewoon wegbrengen naar de kledingcontainer, maar die tuin ... nee, daar zal hij toch iets mee moeten doen. Succes, zal niet makkelijk zijn...
herkenbaar . maar hier zit er met hele grote waarschijnlijkheid een reden achter (add) . Nu in stukjes bezig hem aan dingen te herinneren en aangezien hij zelf nu ook weet waar het weg komt gaat het beter.
Oef. Goed gesprek en spijkers met koppen slaan? Takenlijstje maken en in overleg wat en wanneer hij iets doet. Op koelkast plakken..wakker schudden!
Tja,zo kunnen mannen zijn... Ik heb er ook een die echt aan het werk gezet moet worden in huis,anders gebeurd er ook niks. Maar hij doet het dan wel. Ik vind wel dat je man je meer kan helpen,zo is het ook niet fijn zwanger zitten zijn in de rommel. Ik zou er helemaal kriegel van worden. Mond open trekken en zeggen dat ie eens wat meer begrip mag gaan tonen voor je zwangerschap en je gewoon alles klaar en af en opgeruimd wil hebben voor de kleine komt. Nu heb je nog wel eventjes tot 24 september maar je weet nooit of de baby eerder komt. Echt je mond open trekken hoor als hij zo laks is!
Jij had toch ook een topic waarin je vertelde dat hij had gezegd niet meer voor jullie te kunnen zorgen? Heeft hij misschien last van een depressie of burn out waardoor er niets uit handen komt?
Samen een lijstje opstellen en elke dag iets afstrepen. En duidelijk zijn, niet aannemen dat hij een hint begrijpt. Dus vanavond zeg je: kun jij zo even die twee zakken wegbrengen...
Ow mannen!!!!!! Grrrrrr!! Hier ook eentje die echt stik z'n best doet en alles voor me over heeft maar ik moet continu alles vragen en dan krijg ik daar tien vragen over voordat die het doet... Om gek van te worden!! En alles in de meest onlogische volgordes. En als je dan zegt Pff ik ben moe ik moet echt even zitten (terwijl ik me bij deze zwangerschap eigenlijk niet uit bed mag begeven) zegt die ja is goed gaan WE effe zitten... Mannen!!!!!!!!
Ik zou een lijstje maken Vandaag: 19:00 uur kleding wegbrengen en onkruid tussen tegels halen Morgen: 10:00 uur alle rotzooi uit de tuin wegbrengen naar het stort 14:00 uur tuin egaal maken Overmorgen:10:00 uur beginnen met tegels leggen Etc etc
Zo'n man had ik ook en toen hij het na zeven jaar eindelijk begon te begrijpen was ik het al meer dan zat. We zijn nu gescheiden, gelukkig profiteren de kinderen nu wel van zijn schoonmaak kunsten Zelf heb ik nu een super vent die voor mij en de jongens staat te koken omdat ik er te slap en misselijk voor ben. Echt een luxe voor mij dat ben ik niet gewend .
Klopt ja , ook mijn topic. Maar elke keer als ik begin over "opruimen en helpen" krijg ik zulke opmerkingen naar mijn hoofd. Zal nu ook wel het geval zijn. Het begint me gewoon op te vallen! Toen mijn ouders de babykamer kwamen doen heeft hij geholpen. Geholpen ja , meer toekijken en zeuren om een zweetdruppel. Terwijl bij mijn vader het zweet van zijn hoofd af droop. Nee deze man houdt niet van opruimen maar vind het nu genoeg geweest , ben er helemaal klaar mee. Lijstjes , ook gemaakt trouwens.. Word naar gekeken en het word zo aan de kant gesmeten : Komt goed , zegt hij dan. Right
Hahaha , moest even lachen om je laatste zin. Gaan WE ff zitten , zo herkenbaar. Krijg er zo de piep van. Ik zie nog iemand reageren over een lijstje met : 10.00 dit 11.00 dat en zo verder! Wil ik best doen maar vraag me dan echt af of er iets mis is met hem. Je weet toch dat je binnen nu en 2 maanden een kleine hebt en er iets moet gebeuren. Heeft hij dan ipv een bord een hele plank voor zijn kop
Mannen... Hier ook zo hoor. Gister gevraagd of die boven en beneden wilde stofzuigen, want het moest echt en had het zo druk gehad. Prima, na een uur staat die op en vervolgens ligt er onder het bed, onder de tafel, achter de plant enzo gewoon nog stof. En dan zeg je wat, krijg je een grote mond Maar eh, ik vind het inderdaad een tering zooi bij je
Mijn man is heeeeel erg vergeetachtig, dus hij heeft alle beste intenties tot hij het de volgende dag vergeet. Misschien kun je hem sochtends gewoon herinneren dat er iets gedaan moet worden?
Dit doe ik echt elke elke elke dag. Maar de reacties maken mij duidelijk dat hij het wel best vind. Nu heeft hij een vriend aan de telefoon. "Lamzak , kom je weer mooi onderuit" Hoor wie het zegt dan Denk dat ik hem straks ook maar in een ledikant leg met een pamper om en een speen in zijn bek
Het is een rotzooi. Maar... hoeveel uur werkt je man in de week? Mijn man werkt 60 a 70 uur in de week en als hij thuis is moet hij bijtanken en heeft hij geen motivatie. Als dat bij je man niet het probleem is. Is het dan misschien een idee dat je je vader of schoonvader vraagt om je man te helpen?