Hoe maak je een vent wijs....

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    't is idd een enorme bende.. zou ik niet in kunnen leven. Hier heb ik het het liefst spik en span.
    Maar het is ook wel een feit dat de meeste mannen het niet zo erg vinden of het gewoon niet zien.
    Mijn man houdt wel van schoon en netjes maar doet niet veel in het huishouden. Nou vind ik dat niet zo erg want hij werkt veel en dan vind ik het normaal dat ik alles in huis doe uitgezonderd de prullenbak en containers. Dat zijn zijn vaste taken.
    Eigenlijk doe ik de rest ook liever zelf want dan wordt het toch schoner. Werkt jouw man ook veel? of is het gewoon een luilak?

Ik lees dat je zwanger bent dat verandert wel het één en ander aan de zaak natuurlijk...
    Misschien familie/vrienden vragen om te komen helpen alles netjes te krijgen zodat je straks in een netjes en schoon huis kan genieten van je kraamtijd.
    Mijn familie en vrienden zouden me wel willen komen helpen in ieder geval.

2. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Mijn schoonvader is 70 , dat doe ik hem niet aan haha.
    Mijn eigen ouders wonen 110 km verderop en werken ook door de week.
    Hebben nu vakantie en komen donderdag nog wat verfwerk doen - trap bekleden etc etc.
    Hebben de babykamer al gedaan en nog wat dingetjes.
    Maar dat word hem zo makkelijk gemaakt zo heh , zo doet hij straks helemaal niets meer :)

Hij werkt zo'n 38 uur per week en daarom laat ik hem savonds met rust maar in het weekend kan hij toch wel wat doen dan ?

3. rums

rums Niet meer actief

Oja 70 is echt niet meer een leeftijd dat je zoveel vraagt.
    38 uur is dan echt niet veel.
    Oei lastig hoor! Ik schrijf voor mijn man op wat er nog moet gebeuren.
    En als de container buiten gezet moet worden dan hang ik blaadjes op met de boodschap.

4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ik ben wel eens benieuwd hoe betrokken hij dadelijk zal zijn als jullie dochter geboren is. Hij komt namelijk over als iemand die zelfs van een werkwoord al moe word en alles teveel vind.

Wat doet hij verder dan na werktijd of in het weekend? De hele dag chillen :( :(

Zal hem vies tegenvallen hoeveel werk het is om voor een kindje te zorgen als je al te lui bent om kledingzakken weg te brengen ;)

Mijn man werkt 40 uur per week ( is er 50 van huis incl reistijd) en na z'n werk stofzuigt hij nog vrolijk, kookt vaak, doet de was/vaatwasser, de kinderen in bad/bed, etc. En geloof me, hij heeft zeer zwaar lichamelijk werk. Vind het dus schandalig dat jou schoonouders/ouders de babykamer moeten maken en verven en de VADER van jullie kind op z'n luie hol zit. Ik had m een verfkwast in z'n handen gemikt of hij het nou wou of niet, anders was daar het gat van de deur.

Wel de lusten en niet de lasten lijkt het wel ;)

5. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Zo das een beste bende.. zou gillend gek worden..
    Misschien zoals al gesuggereerd een lijstje maken? Als die kleine er zo is heb je het druk genoeg met alles! Laat staan met die bende waar je het van op je heupen krijgt!

6. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Nou daar zeg je me wat.
    Als ik vraag of hij wilt stofzuigen doet hij het , al is het half en met een grote zucht.

Na werktijd drinken we koffie samen en blijft hij zitten.
    Soms op de bank , soms op de pc.
    Heeeeel af en toe de afwas als ik hem daarop wijs.

Zelf heeft hij 2 kinderen met zijn ex die hier om de 2 weken komen.
    Ook dan voert hij geen flikker uit overigens.
    De meiden geef ik hun aandacht en op zaterdag ochtend gaat hij met de oudste naar ballet en doen we in de middag boodschappen.

Hij is nu in de tuin bezig maar denkt hierbij niet dat ik net binnen heb opgeruimd dus baggert met zijn zandschoenen weer naar binnen.
    Daar zeg ik maar niets over.

Er komt zowat iets uit zijn handen , denk dat ik de vlag maar half stok hang :p

7. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Die kerel van je is best een luie triptrap volgens mij.
    Misschien kun je hem net als kinderen motiveren met een beloningssysteem? Mag ie een mooie sticker plakken als die kleding heeft weg gebracht en bij zoveel stickers krijgt ie iets :p

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vond mijzelf al ontzettend lui met 39 weken zwangerschap, en toen las ik dit, zag ik de foto's en ik ben ineens zo trots op mijzelf! Ik heb echt heel veel gedaan vandaag en ons huis is prachtig, vergeleken met die van jullie.

Enne, ik zou hem schoppen. Blijven schoppen. Je komt de deur niet in voordat de tuin betegeld is. De zakken had ik allang op straat gesodemieterd of in de container. Vent had ik de toegang tot het huis geweigerd en ontslaan van al zijn echtelijke plichten (en daarbij de rechten en gunsten die daarbij horen!) En ik was blijven zeuren, schoppen, zeiken - net zolang totdat het wel naar mijn zin is. Zelfs een kusje zou er bij mij niet van af kunnen.

Ik e-mailde mijn partner vandaag en zei: schat, die badkamer, het gaat zo echt niet meer hoor, die moeten we echt vaker schoonmaken. Jij zou het de verleden keer doen - dit is écht teveel voor mij, ik kan het niet meer. Sinds vanmiddag heeft hij dus een taak in zijn agenda gezet en gaat hij elke maand de badkamer grondig onder handen nemen, zodat ik gewoon maar 'licht' hoef te poetsen elke week. Dat scheelt gewoon ontzettend.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vent van je moet maar eens zijn verantwoordelijkheid nemen!

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik hoop dat je echt veel van deze kerel houdt, want er moet toch ergens een reden zijn dat je het uithoudt met hem?

Als het nu al zo is, hoe gaat het dan binnen 7 weken zijn? Gaat werkelijk alle zorg voor jullie kind (plus het hele huishouden plus af en toe zijn twee andere kinderen) dan niet op jouw schouders terecht komen?

11. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Nu herken ik je vorige topic weer :( wat erg zeg! :(
    Ik hoop van harte dat hij er straks wel voor jou en de kleine meid is als ze geboren is, want waarom zou hij dan wel ineens veranderen terwijl hij nu al niet voor zijn 2 dochters zorgt en jou hoogzwanger laat stikken met het huishouden?

Hij had toch ook iets van €30.000 schuld waar jij vorige maand achter kwam? En dat hij de string van z'n ex bewaarde en zijn ex naakt foto's van haarzelf op de laptop zet die hij moest maken :(

Hij mag in z'n handjes knijpen met zo'n vrouw, beter als jou krijgt hij nooit meer. Ieder ander had hem allang op de straat gegooid

12. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Het huis is amper af.
    Was helemaal spierwit toen ik hier in trok.
    Heb nog gordijnen liggen die ik op moet hangen, dingen voor aan de muur enz.

En ik ga dat gewoon niet ophangen en doen voor die tuin af is.
    Dan kan ik zo weer alles opnieuw kopen.
    Heb er gewoon genoeg van , ben klaar met deze gigantische pleuris rommel.
    Al maanden trouwens en er continue wat over gezegd.
    Maar blijf niet bezig in mijn uppie.
    :)

13. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    door dit herinder ik me der weer ff aan dat ik afwassen moet en stofzuigen , pfoe geef die man een flinke dompert onder ze kont :D

14. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Klopt , beide topics van mij inderdaad!

Met het topic over zijn dochters dachten sommige dat het om nesteldrang ging.
    Dit begon ik toen ook te denken maar momenteel heeft dit er niet meer mee te maken.

Toen was ik al aan het klagen over de troep en de aandacht die ik aan zijn kids moet geven.
    Nu een aardige tijd verder en je ziet het.

Ik wil het schoon hebben hier binnen maar dan moet eerst de buitenboel gedaan worden anders is er niet tegenop te werken.

En heeeeel soms als ik zijn ex ziet en naar hem kijk dan denk ik :
    Volgens mij waren jullie echt 2 smerige tokkies bij elkaar.
    Mag het wel niet denken maar toch........

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dan gooi je hem er toch uit? :)
    Ik bedoel; het is toch jouw huis?

1. je accepteert het en je leeft ermee
    2. je pikt het niet langer, doet er iets aan

Hij zal uit zichzelf niet veranderen hoor, echt niet.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dit is 1 van de redenen waarom ik met 37 weken zwangerschap een plafond stond te stucen en te witten.

Ik doe het dan gewoon zelf. Of schakel hulp in. Op een gegeven moment stonden mijn ouder en mijn zussen mee te helpen.

Het heeft toen zijn ogen wel geopend. En heeft het nooit meer zo ver laten komen.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou hem een onwijs harde schop in z'n kont geven.. Wat een k.lerezooi.. Komop het is jullie thuis, jij bent zwanger dus kan hij best wat doen.. Tjonge jonge..

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Precies, dit doe ik dus ook, en op het moment dat ik aanstalten maak om iets te doen dat ik eigenlijk niet zou moeten doen, grijpt hij in en neemt hij het vrijwel direct over. En zo niet; dan zijn de verdere consequenties voor hem en dat weet hij verdraaid goed ;)

19. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Helaas , Ik ben bij hem ingetrokken en heb alles opgeknapt.
    Wat ik opknap word even snel weer afgebroken.

Hij heeft een paar bomen uit de tuin gehaald en zat net te puffen naast me op de bank.
    Heb hem gezegd dat hij kan puffen wat hij wilt maar ik zondag alles af wil hebben.
    Hij de tuin en kelder en ik de rest van het huis.

"Ja ik doe mijn best" zei die.
    Heb gezegd dat daar geen tijd meer voor is en dat het af moet.
    Dat ik dit al maanden roep en er nu klaar mee ben :)
    Zijn best had hij maanden geleden moeten doen , dan had hij alles op zijn gemak kunnen doen.
    Nu mag hij zweten!

Ben al zolang met dit huis bezig.
    Opruimen - verven - opruimen - verven.

Wil het nu af hebben zodat ik nog even kan rusten voor de bevalling.
    Wil babykleertjes wassen en dat zal hij weten ook.
    Ben lang genoeg aardig geweest en heb lang genoeg gesmeekt.

20. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier net zo, als het te lang duurt dan doe ik het zelf wel en dan zegt die toch; Ow wacht maar schat DAN doe ik het wel ;)

Deel Deze Pagina