kleertjes wassen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door winnietje, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hallo,

Kan nergens vinden vanaf waneer alle kleertjes etc gewassen en gestreken moeten zijn. Kan iemand mij dit vertellen? Ik ben nu 36 weken zwanger.

gr Winnie

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Het lijkt mij een goed moment om dat te doen. Voor hetzelfde geldt komt je baby iets eerder en dan heb je nog niets gewassen.

3. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    ik ben ook begonen met wassen :D

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik ben ook begonnen met kleertjes wassen.
    Heb anders het idee dat het zo laat wordt, wie weet komt ie wel eerder dan verwacht. Je weet nooit.

Moet wel zeggen dat het nog nooit zo leuk was om te wassen en te strijken. :)

5. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Ik heb ze ook al gewassen. Ik had gewoon een gevoel dat ik dat moest doen. Zelfs tas al ingepakt voor zkh. Het kan allemaal maar klaar staan. Anders heb ik geen rust.

6. winnietje

Heel erg bedankt. Heb gelijk de wasmachine aan gezet haha. Wist niet dat ik al zoveel kleertjes had haha.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    met 35 weken moet toch wel echt alles klaar zijn hoor je tas , heel de kamer, liefst zou ik het zien met 7 maanden maximaal

8. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Ik kon niet meer wachten, nesteldrang, heb vorige week alles gewassen en gestreken.
    Nu ligt alles in pedaalemmerzakken in de commode, vindt het een fijn gevoel dat dat in ieder geval al klaar is!

9. winnietje

kunnen babykleertjes trouwens in de droger? Misschien op koude lucht ofzo

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben ook al begonnen met kleertes wassen. Persoonlijk zou ik het niet aan durven om ze in de droger te doen.
    Zelf heb ik het kamertje nog helemaal niet af omdat er behoorlijk wat mis is met het dak van het dakkapel, dus wij hebben dikke kans dat de kleine de eerste tijd bij ons op de slaapkamer slaapt. Maar dat is ook wel weer gezellig!

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hier zijn de meeste dingen ook al uitgewassen,

12. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb alle maatjes t/m 68 gewassen en de rest komt wel als ik in me nieuwe huissie woon! (alleen als ik nu niks te doen heb dan ga ik lekker weer verder met wassen haha). liefs

13. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hier is alles ook al klaar, gewassen en gestreken.
    Ik zou ze gewoon in de droger doen als je dat normaal ook zou doen. Denk maar zo... als de baby er eenmaal is, dan slinger je het spul makkelijker even in de droger dan dat je alles rompertje voor rompertje gaat ophangen. Heb je zo'n ding, dan gewoon gebruiken.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je hebt op de meeste drogers tegenwoordig een baby stand / of voorzichtige stand die zou ik wel gebruiken maar kan geen kwaad hier blijft alles netjes..

15. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    mag gewoon in de droger hoor...je kunt alleen beter geen wasverzachter gebruiken bij het wassen van de babykleertjes...leuk he al die schattige kleertjes....
    normaal is wassen en strijken geen leuke klus...maar babykleertjes is het geweldig!hihi

16. winnietje

Oh heb wel wasverzachter gebruikt maar dat is voor de gevoelige huid. Ik kan namelijk zelf niet tegen alle wasverzachters. Bijna alles gewassen. Straks alleen nog strijken :d En dan laat ukkepuk maar komen :D

17. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    ze raden het de eerste paar maanden af i.v.m. allergische reacties van de baby...Maar volgens mij als je een zachte wasverzachter gebruikt zoals neutral zal het niet zoveel kwaad kunnen hoor neem ik aan...
    spannend hoor!de laatste loodjes :D

18. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ik vind het echt geweldig zowel baby kleertjes, als mijn eigen en mijn vriend zijn kleding wassen, is bijna het enige nog wat ik kan opruimen, de rest heb ik al 10 x opgeruimd haha,,

* maar de baby kleertje blijven het leukst,, en die kleine sokjes had z,on 60 paar in totaal haha

liefs

19. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Hier zijn de kleertjes al een tijdje gewassen en gestreken..

Je mag je babykleertjes alleen met Neutral (geurloze wasmiddel) wassen. Je mag ook geen wasverzachter gebruiken...
    Want je baby kan allergisch zijn voor de wasverzachter...

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb altijd alle kleertjes gewassen als onze eigen kleding gewoon MET wasverzachter en alles ging goed, soms werk je gevoeligheden zelf in de hand met TE voorzichtig willen doen, want na een paar maanden ga je dan opeens wasverzachter gebruiken en dan zijn ze opeens "allergisch" je was alles gewoon normaal zoals je je eigen kleding zou doen en als ze overgevoelig reageren is alle zo opnieuw gewassen.

Deel Deze Pagina