Dag dames, Vandaag ben ik 16 weken zwanger, wat schiet het ineens op zeg! Het enige dat niet opschiet is mijn buik. Hij is wel erg rond, vooral s' avonds, maar dat zijn toch echt mijn darmen. Mijn baarmoeder voel ik opbollen zo'n drie vingers boven mijn schaambeen. Is dat niet erg laag? Ik zie hier foto's van dikke buikjes en een vriendin die ook zwanger is had met deze termijn echt al een buik om mee te pronken. Ik pas gewoon nog in mijn broeken! Zijn er meer dames bij wie het langzaam gaat? Het is trouwens mijn eerste kindje, dat maakt natuurlijk ook uit.
Je hoeft je echt niet druk te maken hoor meid! Bij mijn eerste zwangerschap zag je pas wat met 23 weken Nu ben ik 10 weken zwanger en nog steeds niets te zien
Geen zorgen meis. Toen zag je bij mij echt nog LANG niks! Zeker als je wat buikspieren hebt duurt het vaak wat langer voor je het goed gaat zien. Verschilt sowieso bij iedereen heel erg! Sommigen groeien in het begin hard en daarna langzaam of andersom. Of gewoon pas laat. Bij mij was het pas voor anderen zichtbaar bij 30 weken. (2e zwangerschap) Lekker genieten meid!
niet overin zitten meis!! ik had bij deze zwangerschap bij 16 weken de zwangerschapskleding aan (mijn eigen broeken zaten iets te styrak) terwijl ik bij de 2de toen al een dikke buik had
Ben 14w en 4d. Hier een heel klein buikje, maar niet zoals vele anderen. Ben wel iets minder ver, maar mijn baarmoeder is ook zo groot als die van jou.
Hier bijna 16 weken, en precies hetzelfde. Je ziet wel wat maar lijkt denk voor buitenstaander een vetrol dan zwanger... Ook mijn baarmoeder zat 3 vingers boven schaambot, was helemaal prima. Geen zorgen!
Bij mij zag je als vreemde volgensmij pas wat met 25+ weken en nu is het precies weer zo met de 2de. 2 weken geleden met 17 weken was ik zelfs nog plat, nu met 19 weken heb ik wel een buikje maar denk dat vreemden ook zouden kunnen denken dat het 'vetjes' zijn.
Fijn, jullie stellen mij weer een beetje gerust! Het zijn zulke gekke weken. Ineens voel je je een stuk beter maar het is ook nog laaaaaaang wachten op de 20 weken echo! Ik heb iig af en toe het gevoel dat ik iets voel kriebelen in mijn buik dat is dan wel weer leuk
Ja, lang duurt dat wachten he. De reden dat jeje beter voelt is omdat de hcg nu grotendeels over word genomen door pregesteron, ook een goed teken dus. Voor je het weet voel je die kleine echt goed bewegen en dan krijg je meteen zoveel meer bevestiging. Het kriebelen is al het begin.
Mensen die mij niet kennen zullen denk ik niet eens zien dat ik zwanger ben. Heb sinds 2 dagen ook een kriebel idee, maar kan ook misschien omdat ik het graag wil?
hier nu met 27 weken kunnen mensen het van buiten nu wel zien dat het een zwangerschaps buik is maar een paar weekjes terug nog echt niet. ligt er ook heel erg aan wat voor kleding ik aan heb... Draag pas vanaf 22 wk zwangerschaps broeken. Soms vind ik het wel jammer hoor. Maar nu begint de buik ineene wel flink te groeien ben dr heel blij mee haha!
Hoi, ik snap dat je niet kan wachten tot er eindelijk iets duidelijk te zien is maar maak je niet druk. Vanaf nu ongeveer komt de kleine in een groeispurt en ga je waarschijnlijk binnen een paar weken je buikje zien groeien! Geniet van je bescheiden buikje in het begin, want ik zit nu op 37,4 en kan 's nachts alleen rechtop slapen omdat ik anders geen lucht krijg, kan de bandjes van m'n sandalen niet zelf dichtkrijgen en voel me best een beetje lomp, haha! Maar ik heb wel een zwaar kindje waarschijnlijk en best een flinke buik!
Bij Thirza was ik 7 maanden zwanger toen iemand naar me toe kwam en voorzichtig vroeg of ik heel misschien zwanger was? Oja, wat leuk, hoe ver ben je? Een maand of 3? Die ging steil achterover toen ik zei: Nou, een maand of 7.... Wat niet naarbuiten groeit, dat drukt gewoon je organen van binnen aan de kant, (dus ik kreeg last van maagzuur, benauwdheid, verstopping ). Maar het formaat buik zegt totaal niets over de groei van je kindje: Thirza was bij haar geboorte 4330 gram.... en dat had niemand op basis van mijn buikformaat verwacht
Mijn buikje is ook nog niet echt een zwangerschapsbuikje, kan hem echt niet meer inhouden maar het had ook prima een vetrol kunnen zijn.
Ik ben bijna 26 weken en nu pas lijkt het met de juiste kleding een zwanger buikje. In andere kleding zou je eerdsr denken dat ik ik gewoon aan kom. Maar nu begint het wat te komen. Vind het best jammer hoor maar aan de andere kant heb ik wel een lekker actief kindje in mn buik en kan ik eigenlijk alles nog doen wat ik wil zonder al te veel problemen. Maar een mooi buikje om mee te pronken ja dat vind ik toch wel heel gaaf hoor dus ben blij dat het nu (eindelijk) komt.