welke verzorgingsmiddelen van te voren halen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ml80, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo!

Ik heb een vraagje: in de winkels staan wel honderd verschillende verzorgingsproducten die je kunt halen voor je baby. Mijn vraag is welke je het beste van te voren al in huis kunt halen bv shampoo, lotion etc en ook welke medsche dingetjes, zoals bv paracetamol.

En welke soort (merk) luiers halen jullie van te voren en in welke maat en hoeveelheid? ik heb geen verstand van de maten..

Wel veel vraagjes...alvast bedankt!

Groetjes

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik heb voor de verzorging wel shampoo, lotion en allerlei badproducten en zo in huis.
    Geen medicijnen of zo.
    Luiers heb ik ook al. De meeste merken hebben een 'new born'-maatje (maatje 0 geloof ik), dus die heb ik gehaald.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vooral niet te veel inslaan! Je wilt niet weten hoelang 1 zo een flesje wasgel mee gaat. En stel dat je zwitsal koopt (bergen) en je kindje kan er niet tegen. Je kan beter gewoon 1 flesje wasgel en bijv 1 flesje haarlotion en 1 flesje bodymilk kopen. Ipv een hele voorraad.

Parracetamol zou ik nog niet in huis halen (hier tot nog toe nog nooit gebruikt *klopt even af*)

Luiers heb je van verschillende merken NewBorn, maatje 1. Ik zou 2-3 pakken in huis halen. Zitten geloof ik 28 luiers in een pakje, 7 verschoningen per dag, tel maar uit, je bent er zo doorheen. (merk, hadden wij eerst Newborn van Pampers, later Newborn van Huggies, en nu Newborn maat 2 van Huggies.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb allerlei verzorgingsprodcuten van Zwitsal in huis gehaald. Toen bleek mijn zoontje een gevoelige huid te hebben, dus kunnen we beter geen producten met parfum gebruiken. Nu staat alles ongebruikt in de kast!
    In principe gaat je kindje 2 a 3 keer per week in bad, kindje met gevoelige huid zelfs 1 a 2 keer per week. Shampoo is de eerste weken niet nodig. Ik denk dat badolie (van bijv Neutral) het beste is, om het huidje wat vettig te houden.

Paracetamol heb je pas nodig als ze de eerste prikjes gaan krijgen, maar toen had ik dat zelfs niet nodig, hij heeft er weinig last van gehad.

Ik heb luiers van Pamper, Etos en Kruidvat geprobeerd, maar alleen over Pampers ben ik grotendeels tevreden. Maatje 1 is dan het handigst en 2 pakken is voldoende. Als je een groot kindje hebt, dan zul je snel naar maatje 2 overgaan. En als je toch niet tevreden bent over het merk, kun je een ander merk proberen.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je zou alvast cinababy kunnen halen, dat is voor krampjes. Ik vind tussikind ook fijn ivm hoesten. Als je borstvoeding gaat geven, zou je alvast vit K en vit D druppels kunnen halen. Flesje alcohol extra en watjes of watteschijfjes voor de thermometer. Vaseline voor de thermometer.

Je zou evt een paar pakjes kant en klare flesvoeding kunnen halen (nutrilon heeft pakjes van 200ml). Ik vond het erg prettig dat in huis te hebben. Voor het geval dat.

Wat betreft shampoo en zo zou ik niet al te veel halen, ik gebruik nog steeds de proefverpakkingen :) Die krijg je overal bij. Wel handig.

Voor de luiers kun je naar het gewicht kijken. Meestal weegt een kindje tussen de 3 en 4,5 kg. In de zwangerdoos van prenatal zit trouwens ook een pakje luiers :)

Succes!

groetjes Rosa

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ik in huis zou halen:

1 pak luiers, de rest is zo gehaald. Wij hadden veel gekregen en maatje 1 was te klein voor Eva, ze was al groot, maar vooral haar romp was ook erg breed. We hebben een gedeelte opgemaakt, maar was eigenlijk niet te doen, je moet dan heel erg uitkijken dat de plakkers niet op de huid komen, dus de rest weggeven. Maat 2 was ze een paar weken later ook te groot voor.
    Wij hebben Pampers new baby en baby dry gehaald, baby dry vind ik niet handig bij borstvoeding. De poep loopt gewoon de luier uit :(. Bij New baby blijven de billen helaas wat natter, maar de luier neemt veel beter dunne poep op en is bij de benen wat breder. Ik heb liever vaker een luier verschonen, dan alle kleertjes. Maar over een paar weken gaan wij de Etos eens proberen. We zitten inmiddels op maat 4 :D.

Wat wij de eerste dagen gebruikten: Sudocrem, Bepanthen (ik vooral voor mijn tepels), billendoekjes, pampers dus, haarlotion en baby olie. En vitamine D, vitamine K heb je ook nodig bij borstvoeding maar pas vanaf dag 10. Eva heeft een gevoelige huid, dus hier geen Zwitsal, maar o.a. Zarqa, ben daar heel tevreden over. Haar droge hoofdhuid en berg verdwenen hier heel snel mee en de olie ruikt lekker, maar ze kan er goed tegen.
    Vaseline hebben wij nooit gebruikt voor de thermometer, gaat heel goed zonder.
    Shampoo hebben we pas vanaf 8 weken ofzo gebruikt en is eigenlijk niet echt nodig, maar haar haartjes worden dan zo lekker zacht ;). Paracetamol heb ik in huis gehaald na de eerste inentingen, maar niet nodig gehad. Ik heb ORS in huis voor het geval dat ze veel zou gaan spugen en het weekend is.
    Ik zou juist geen kant en klare voeding halen als je graag borstvoeding wil geven. De eerste nacht wilde Eva op een gegeven moment niet drinken en ik had echt zoiets van, stop die fles er maar in (beetje labiel ;)). Wij hadden het dus wel in huis, maar gelukkig uiteindelijk niet gebruikt. Maar als je niet zo sterk in je schoenen staat of je hebt een zware bevalling gehad, dan ga je misschien wel overstag. Ik ben zoooo blij dat ik het volgehouden!
    Wij hebben nooit iets gebruikt tegen krampjes, Eva had ze nauwelijks. Ik zou het dus niet halen, dat kan altijd nog.

Liefs,
    Snoopy

7. Ik heb een flesje schuimbad, wasgel en bodylotion van zwitsal gekocht. Mocht de beeb er niet tegen kunnen dan gebruik ik het wel voor m'n dochter.
    Verder wel handig om wat vaseline en sudocreme in huis te hebben.

Onze dochter had na de geboorte erg scherpe nagels die we nog niet echt konden vijlen (ze waren namelijk wel erg kort) en ze krabde zich daarmee haar wangetjes open. Een ietsiebeetje vaseline op de wangen zorgde ervoor dat ze zich niet alles openkrabde.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb wat badolie, badschuim en babyshampoo gekocht. Gewoon Hema :)
    Zinkzalf en sudocreme heb ik als proefverpakking gekregen, en zijn nuttig.
    Een pak newborn luiers hadden we ook al gekregen als proefverpakking. En heb zelf nog een pak nr2 van de plaatselijke super (geloof bumblies) aangeschaft. Daar kon hij ook al gelijk in ;) En natuurlijk een stapel billendoekjes.
    uiteindelijk bevallen de luiers van de Lidl het beste..

Verder geen medicijnen aangeschaft. Is zonde als je het niet gaat gebruiken. Wel vlak voor de eerste prikjes paracetamol gehaald. Maar hebben nu pas 2 zetpillengebruikt. Gelukkig zijn die redelijk houdbaar.

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik heb de rest niet gelezen, maar sla alsjeblieft niet te veel in. Het is heel verleidelijk ik weet het, maar je hebt echt de helft niet nodig. En je hebt zo bijgekocht.
    Gewoon badolie, babyolie en billenzalf zijn handig. meer heb je eigenlijk niet nodig.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben het met de meiden eens, niet teveel kopen. Bovendien zit er veel in de babydozen en krijg je vaak veel van mensen cadeau.

Ik had juist wel paracetamol en ORS in huis... zo van je weet maar nooit ;) Ook alcohol, watjes en vaseline/bepanthen zijn handig om te hebben.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    In mijn kraampakket zaten al alcohol en watjes, die zou ik dus niet kopen (ik neem aan dat ze in elk kraampakket zitten)

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    haal vooral niet te veel! Ik heb nog flessen staan van m'n dochter.... maar goed, wat wel...

- luiers newborn --> maat 1 past normaal gesproken iedere baby
    - zeepvrije wasgel
    - bodylotion
    - badolie
    - paracetamol zetpillen (voor je weet 't niet)
    - bepanthen (bij uitslag en als je bv geeft voor je tepels, prima spul)

zelf gebruikte ik ook veel de haarlotion, maar die is niet echt nodig. Baby-olie bijna niet gebruikt.

13. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    bedankt voor de tips!

Misschien nog een domme vraag,
    maar wat doe je precies met zinkzalf en sudocrem?

Groetjes

14. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    En is het misschien ook handig om zonnebrand te kopen voor de baby? We verwachten de kleine midden in de zomer..

x

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zinkzalf of Sudocrem smeer je op de billetjes.

Ik gebruik zelf trouwens nooit iets in het badje, aangezien Eva nogal beweeglijk is en af en toe een hap water neemt ;).

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wel zonnebrand kopen, maar de eerste maanden hou je je kindje toch wel uit de zon. Maar aangezien door weerkaatsing de stralen je kindje ook kunnen bereiken, zou ik hem/haar wel insmeren.

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    zinkzalf en sudo zijn voor op de billen, als deze geirriteerd zijn geraakt. Persoonlijk vind ik bepanthen fijner, maar ja, da's persoonlijk he.

En zonnebrand, inderdaad.

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    oh ja, ik gebruik badolie in 't bad omdat beide kids een droog huidje hebben. Van balneum.

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahhaha... kun je nagaan hoe snel de tijd gaat, was inderdaad helemaal vergeten dat het toen bij mij ook in mijn kraampakket zat. ;)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft ook een droog huidje, maar ook een gevoelig huidje, en kan niet tegen Balneum :( (het is niet echt goedkoop zeg maar ;)) Ik heb het 1x geprobeerd en toen zat ze onder de rode stipjes.

Deel Deze Pagina