Hoe maak je iemand duidelijk dat..

Discussie in 'De lounge' gestart door Alfie1986, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alfie1986

Alfie1986 Niet meer actief

Je geen behoefte aan haar gezelschap hebt?!! Want ik heb er TOTAAL niks mee!!

Mijn dochter zit op de crèche en een moeder van een van de kindjes dringt zich behoorlijk op om langs te komen en ik heb echt niks met haar! Zon hopeloos gevalletje die oproepjes/smeekbedes op fb plaatst bij wie ze koffie mag komen drinken. Nu probeert ze al verschillende keren met mij aan te pappen. Ik heb er totaal geen behoefte aan, geen klik niks... heb dit ook op een nette manier duidelijk gemaakt.. maar laat me nu toch net fb openen en een pb van haar hebben.. zet de koffie maar klaar hoor om 10.00u dan kom ik even aanwaaien.. uhm nou ja zeg?! Brutaal opdringerig mens!! Hoe maak ik haar nogmaals duidelijk dat ik hier niet op zit te wachten, zodat ze t wel snapt!!

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

gewoon... ik ben niet thuis...

3. flerk

flerk Niet meer actief

Dan schrijf je terug: nee dank je, ben niet zo van het koffie drinken.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    "ik heb al een afspraak".

Vervelend zeg.. Zo'n claimert

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou heel kortaf een berichtje terugsturen: ik kan niet...
    Daaaag. Dit is wel heel brutaal zeg :)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb ik geen behoefte aan...

Bij zo'n personen moet je direct zijn helaas ;)

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Soms is heel netjes blijven niet duidelijk genoeg.....misschien toch echt gewoon zeggen dat je het contact op school wilt houden en niet privé...

8. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ik zou zeggen:

Ik kan niet.
    Daarbij vind ik het nogal brutaal dat je jezelf uitnodigt, hier ben ik niet van gediend.

Kom op zeg, een beetje opkomen voor jezelf hoor!

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Zal ook kort en bondig wat terugsturen als ik jouw was... Ff duidelijk zijn!!

10. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Phoe, moeilijk je wilt iemand niet kwetsen, maar als iemand een betonnen plaat voor zijn kop heeft kun je maar moeilijk iets kenbaar maken...

Een hele duidelijk pb terug sturen. Dat je hier absoluut geen behoefte aan hebt. Misschien dat er iemand anders bij de creche daar wel behoefte aan heeft en dat je haar veel succes wenst bij het vinden van een geschikte " koffiemaatje".

Heb zelf geen fb maar kun je iemand niet blokkeren? Zou ik dan meteen doen nadat je dat berichtje hebt gestuurd. Dan zal het toch wel duidelijk zijn?

Zou het anders niet weten... Zou het in ieder geval kort en duidelijk houden.

11. lely

lely Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    id. wel gewoon eerlijk blijven en zeggen dat je er geen behoeften aan hebt.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zou zelf terugmailen dat je niet kunt, maar dan nodigt ze zichzelf op een ander moment uit. Misschien kun je zeggen dat je heel druk bent de komende tijd en wel laat weten wanneer het een keer kan?

Of anders gewoon terugmailen dat je er geen zin in hebt.

Wel heel vervelend dit!

13. flerk

flerk Niet meer actief

ik denk dat ik hier voor zou gaan

14. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Moeilijk zeg! Je wilt duidelijk zijn, maar niet te hard. Je zal haar vast nog vaker tegenkomen...

Ik ben zelf niet zo van de directe confrontatie en zou het waarschijnlijk afhouden met "ik kan niet" e.d. En dan heel hard hopen dat ze het vanzelf opgeeft. Maar dat is misschien niet de duidelijkste en beste manier.
    Succes in ieder geval!

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hahaha je zou maar zo iemand aan je fiets hebben hangen!
    Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat ze vast heel aardig is maar dat je gewoon ècht geen connectie hebt met d'r.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar als ze gaat zeggen....

Nu niet misschien een andere keer.....

Blijft zij vragen hoor....waarom mag ie niet eerlijk zijn? Is zij toch ook :D meestal kunnen ze het wel aan hoor hahahaa...

Als je ech duidelijk wilt maken dat je geen zin hebt....gewoon zeggen

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja lastig. Ik zou ook het liefste zeggen 'dan ben ik er niet' maar dan zit je waarschijnlijk over een paar dagen met hetzelfde probleem. Dus dan inderdaad iets van 'sorry, ik heb hier geen behoefte aan'. Wel moeilijk hoor, omdat je haar ook vaak ziet op de creche.

18. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Maar waarom heb je haar in je fb-lijst staan dan?
    Iedereen die in mijn lijst staat is welkom voor koffie, iemand die ik niet eens op de koffie wil hebben zou ik ook niet op fb toevoegen.

19. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zou ook gewoon zeggen dat je er geen behoefte aan hebt anders blijft ze het proberen.. Tis wel lastig maar denk dat je het best gewoon heel eerlijk tegen haar kunt zijn.

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Als zij zo brutaal is niet met smoesje komen maar gewoon zeggen waar het op staat!

Dus iets in de trant van, sorry maar daar heb ik geen behoefte aan!

Deel Deze Pagina