Wilde het toch even delen.. Na lang wikken en wegen ben ik er achter gekomen dat mijn werk wel leuk is maar niets iets is wat ik de rest van mijn leven wil blijven doen. Ondanks dat ik het er onwijs naar mn zin heb hoor! Ik ben eens gaan kijken en de zorg dat past wel bij me.. Ik heb er een hart voor om andere mensen te helpen en wil dat dus ook gaan doen. Het enige probleem was ik had geen enkele diploma ook geen mavo.. En heb vandaag besloten om of mijn mavo af te maken.. dit duurt 1 jaar en direct door te stromen daarna naar een BBL opleiding verzorgdende niveau 3 of 4.. Of ik begin bij zorghulp niv. 1 en behaal mijn mavo niet ( die heb ik daar niet voor nodig ) En stroom vanaf daar verder naar 2 en dan 3 of 4... Vandaag alle informatie over beide opties aan gevraagd.. En hoop dat ik of in september al kan starten of in december binnen kan stromen Kortom op naar mijn nieuwe toekomst xx
Super Jeem! Ben ook helemaal trots op je. Zo zie je maar dat sommige dingen heus wel mogelijk zijn . Waar een wil is, is een weg... Kunnen anderen nog wel van leren .
Jeem: helemaal super. Als je echt graag in de zorg wilt werken zou ik gaan voor je mavo en dan doorstromen naar niveau 3 of 4. Kan en mag je net wat meer doen. @Lovely: beetje een opmerking onder de gordel. Jammer.
SUPER!! Ook ik heb de knoop in april door gehakt, en volg de volwassenopleiding verzorgende IG. Ik denk dat ik persoonlijk eerst de MAVO dan zou hebben afgemaakt. En dan de volwassenopleiding Verzorgende IG, die duurt ong. 1,5. Dan ben je dus in 2,5 a 3 jaar klaar! Als je vanaf het begin begint ben je nog wel een tijdje zoet denk ik? Zorghulp is 1 jaar? Dan helpende 1 jaar? En dan verzorgende 1 a 2 jaar? Maar als je de Mavo afmaakt op het hoogste niveau kun je natuurlijk direct door naar Verpleegkundige, dan ben je er nog sneller
Klopt maar mn mavo afmaken kost behoorlijk wat geld dus moet even kijken of mn gemeente dit financieerd.. Anders is dat helaas echt niet haalbaar
ach ja als mensen zich erover aangesproken voelen not my problem...zullen ze wel een reden voor hebben.
Weet je wat ik me afvraag zou de gemeente ook niet een gedeelte kunnen vergoeden of zouden ze echt opleidingen vergoeden die hun in het pakket oid hebben zitten ?
@ chantal nee ze vergoeden het of helemaal.. Of helemaal niet.. Het heet vavo traject.. dit is dus alleen voor mn mavo.. Die word vergoed.. Mn Mbo niet