ik ben daar ook ooit achter gekomen via dit forum Maar idd, leeg laten draaien of desnoods met wat oude handdoeken. Ik doe het leeg hoor. En de eerste keer dat je het doet mag er gerust een hele fles schoonmaakazijn in!
ik draai af en toe een kookwas met soda. vind het zo zonde een lege te draaien.... en altijd deurtje open laten.
Ik snap nog steeds niet dat mensen hem schoonmaken met soda.... ALs je je vinger in een bakje water houd met soda erin blijft er een soort van vettig laagje achter dit heb je dus ook in je wasmachine lijkt mij en ze raden het echt af waar wij onze machine gekocht hebben. Ik maak hem altijd schoon met azijn.
Ja anders maak je hem nog niet schoon door wasmiddelen die er dan bij komen door de was... Het is geen probleem om hem leeg te laten draaien op een 90 graden was. Doe het hier ook 1x in de maand en wasmachine ziet er nog steeds uit als nieuw.
ik maak het bakje en de rubbers en het filter 1 keer in de 2 maand ofzo schoon. bij de witte was doe ik altijd een scheutje azijn om meteen de leidingen te ontkalken. en af en toe doe ik dan een witte was op 95 graden . je hoeft echt geen hele fles erin te gooien om de machine schoon te maken een kopje is genoeg volgens grootmoeders recept. ik doe dus zelf gewoon een scheutje bij het waspoeder bij elke witte was.
Hier doe ik ook altijd filter en zeepbakje schoon maken en dan met een halve fles azijn en op kookwas laten draaien...
hier werd juist wel soda aangeraden door de wasmachine monteur. ik doe ongeveer 1x in de 2maanden een kookwas (lege machine) met soda en regelmatig azijn als wasverzachter. verder wil het ook wel helpen als je een wasbolletje voor je wasmiddel gebruikt ipv het in het zeepbakje te doen. liefs doris
Ik heb mijn wasmachine al 4 jaar en ik heb het nog nooit schoongemaakt. En kan je het wasmachine ook met alcoholazijn schoonmaken of moet het echt schoonmaakazijn zijn?? En doe je de azijn in het hoofdbakje?
Bedankt voor de tips dames, ik heb het middagslaapje van mijn jongens goed besteed vandaag Wat leer je hier toch veel, laatst al eens over dat pluizenfilter waarvan ik het bestaan niet kende, en nu heb ik geleerd dat het wasmiddelbakje er uit kan
Ik doe elke week wel een was op 95 graden (bedgoed of katoenen handdoeken) is gelijk goed voor de wasmachine ook regelmatig de rubbers schoonmaken (wat allemaal wel niet in het onderste rubber gaat zitten) en het zeepbakje er ook zo nu en dan er uit halen en vooral niet te veel wasmiddelen gebruiken
Zou hem dan ook eens gaan schoonmaken.. Ik was trouwens soms wel de slabbertjes heel heet, word ie daar ook schoon van .
Haha ik heb de fles schoonmaakazijn ook al in huis en heb speciaal voor mijn was straks wat oude grut apart gehouden wat in een 90 graden was mag. Waar een topic wel niet goed voor kan zijn