Ik maak wel eens hele simpele macaroni, met kipsmac,rundercervelaat,paprika, ui en champions dit bakken. Macaroni koken en daarna alles mixen. Serveren met ketchup en geraspte, iedereen hier thuis is er gek op!
Nee, ik gebruik echt never nooit boter bij het bakken van gehakt... Wij koken eigenlijk vrijwel altijd low-fat en vinden dat vet dat uit het vlees komt echt vies...
Ik maak de maccaroni heel erg simpel: * pasta koken * gehakt rul bakken * gebakken uitje en rode paprika erbij * blikjes tomatenpuree erbij * alles mengen * wat sambal en ketjap erdoor * parmazaanse kaas erover en klaar!
Heb al veel varianten van macaroni gemaakt. Beetje mengeling van wat hierboven beschreven is, maar het lekkerst vind ik toch die mijn moeder maakt en ik heb overgenomen. Boterhamworst in blokjes bakken, uitje erbij, wat macaroni groenten en macaronimix en dat door de macaroni. En toch, ook al maak ik het precies zo klaar als mijn moeder, het smaakt ALTIJD anders. Geen idee hoe dat komt. Zij zegt altijd dat ze er meer liefde aan toevoegt hihi.
simpel: Uitje,paprika(groen of rood) en snijden en fruiten dan een blikje tomaten erbij. Macaroni mix van knorr erdoor heen Macaroni pasta koken beetje zout erbij. en dan alles door elkaar heen een lel ketschup en klaar is het.
Macaroni carbonara: roomsaus, bascillicum en gebakken spekreepjes en champignons. En groente en wat parmezaanse kaas erbij!
Hier tegenwoordig met een zakje Ovengeheimen. Echt super lekker. Anders ook wel eens met smack en een uitje erdoor.
Uitje, knoflook, paprika en champignons lekker even laten bruin worden. Deze uit de pan halen en dan rundergehakt laten rullen. Vervolgens de groente erbij doen en dan een pot Bertollisaus of een pak Bertolli bolognaisesaus erbij doen. En dit samen met spaghetti serveren. De lange versie is ui met knoflook, bleekselderij en wortel even laten bakken. Dan zacht zetten. Blik tomaten en tomatenpuree erbij. Even roeren en dan scheutje rode wijn en een bouillonblokje erbij doen. Klein beetje water erbij en dit 2 uurtjes laten pruttelen.
Ik gebruik altijd mager rundergehakt en rul dat in een antiaanbakpan zonder boter,dan komt er weinig vet uit. Na het lezen van dit topic opeens zin in macaroni,maar vlees voor vanavond ligt er al uit dus word toch maar gewoon spinazie met aardappeltjes en een runderworstje
O.a. als ovenschotel macaroni mengen met half bolletje mozzarella (in blokjes) half stuk geitenkaas (bettine blanc van ah, ook in blokjes), stukjes tomaat. Dat in een ovenschaal doen, dan plakken tomaat erover en de andere helft mozzarella en geitenkaas in blokjes erover en nog wat geraspte kaas. Jummie .
Hier altijd gehakt rullen, dan roerbakgroente (hollands of ittaliaans) even meebakken, dan de kruidenmix van macaroni erdoor, en tot slot de macaroni toevoegen. Heerlijk!
ik maak het zo: gehakt rulbakken teentje knoflook uitpersen en meebakken dan blikje tomatenpurree mee bakken daarbij de groente (zakje italiaanse groenten en champignons) meebakken als de groente een beetje gaar zijn, dan een pakje tomatensaus erbij en italiaanse kruiden. dit een paar minuten laten koken. daar dan (evt. doorheen)de macaroni en evt. kaas (kan trouwens met alle soorten pasta)...
wauw wat veel verschillende manieren, staan echt een paar heerlijke dingen bij die ik overgeschreven heb! Vaak doe ik gehakt rullen, spekjes erbij. Alles goed laten bakken en daarna vet afgieten. Champignons, courgette, paprika en dan een klant en klaar sausje erop. De ene keer met macaroni spaghettie, tagliattelle oid. In de zomer maak ik nooit warme macaroni. Altijd macaroni koken, dan komkommer, tomaat, ei, augurk, hamblokjes of kip, paprika, in kleine blokjes. Aanmaken met mayo en sandwichspread en dan door de macaroni heen. Dan een paar uur in de koelkast en smullen maar. Ik maak altijd veeeeel te veel maar tis zo op (was t maar al zomer )
Verschillende ingredienten bakken in de volgorde, gerookjte spekjes, gesnippert uitje, knoflook, champignons, courgette, blikje tomatenpuree erbij, melk, room, beetje chillisauce, pesto, gorgonzola, afbinden met rouxkorrels. Appart gamba's bakken met knoflook en evt. italiaanse kruiden. Tagliatelle, eierpasta of spagetti (Ik houd niet zo van gewone macaroni) op het bord, sauce eroverheen en bovenop een paar gamba's leggen. Maar ik maak het elke keer anders, er kunnen natuurlijk ook andere groenten door en andere kaas.
Hier nog een andere versie die je ook koud kan eten. Champions, courgette bakken in pan. Ham blokjes erbij doen. Als het warm is, de maceroni erbij en creme fraiche. Doorroeren en warm of koud opeten! En een andere maceroni, die ik errug lekker vind. Brocolli koken. In een andere pan 1 deel zachte witte geitenkaas en 1 deel cremefraiche samen warm maken. Hamblokjes hierbij doen. Cashewnoten crunchen tot kleine stukjes Als volgt serveren: Maceroni in bord, brocolli er boven op. Dan de saus en als laatste de cashewnoten!!! Echt jammie