Hey hallo! De leidster op het kinderdagverblijf attendeerde mij erop, dat nu mijn zoon 1 jaar oud is, over kan op de gewone melk. Ik vraag me nu af of dit wel goed is. Heb het al wel geprobeerd en hij vind het gelukkig wel lekker. Vanaf wanneer gingen jullie over op gewone melk?
Hier met 13 maand. 1 dag na zijn verjaardag gingen we naar Frankrijk dus daar nog Nutrilon gegeven. En zo af en toe een klein flesje chocomelk. Eenmaal thuis pak op gemaakt en gewone melk gekocht. Ging meteen goed. Maak het nog wel even 30 sec. warm in de magnetron kouw wil hij geen melk maar chocomelk is koud geen probleem.
Hier rond de anderhalf jaar, maar met de reden dat hij veel ziek was (astma). Ik durfde gewone melk nog niet aan, omdat het ook goed kon zijn dat zijn astma een allergische reactie op iets was. 6 maanden vind ik te vroeg.....Je kindje heeft dan nog opvolgmelk/borstvoeding nodig, waar andere (betere voedingsstoffen) dan gewone koemelk.
Ik wissel het eigenlijk af. Na een jaar ben ik begonnen met gewone (volle) melk maar Floor heeft vaak periode dat ze wat minder eet (mede door oorontsteking en tandjes) en dan geef ik Peuter Groeimelk omdat daar veel in zit. Maar als ze gewoon goed eten hoeft het eigenlijk niet, die speciale melk, heb ik begrepen. Maar ze vindt het zo lekker.... Overigens krijgt ze op de creche vaak gewone melk en zelfs karnemelk.... Iew...
Mira krijgt nu sinds een paar weken normale (volle) melk bij haar ontbijt. Opvolgmelk krijgt ze nog voor het slapen gaan.
karnemelk, kefir en joghurt, m.a.w. zure melkproducten zijn veel makkelijker te verteren dan gewone melk. Hier in Estland wordt aangeraden karnemelk of kefir te introduceren vanaf een maand of zeven, acht en dan met 11,12 de overstap naar gewone melk te maken. D. krijgt gewone melk sinds hij gecorrigeerd 10 maanden was, ik geloof niet zo in opvolgmelk-gereutepeteut als een kind goed vers en gevarieerd eet.
Ik ben gewone melk met 11 maanden gaan introduceren en vanaf 12 maanden krijgt hij helemaal geen opvolgmelk meer.
Dochter krijgt sinds een paar maanden tussen de middag volle of halfvolle melk op het KDV. Thuis blieft ze dat niet. Sinds een week geven we haar tussen de middag karnemelk, dat vindt ze zo nu en dan wel lekker. De papfles 's ochtends maken we ook met halfvolle melk, de avondfles maken we nog met opvolgmelk.
Wow, dat is best vlot allemaal ja! Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga nu gewoon volledig over op halfvolle melk (is ook goedkoper). Nu moeten alleen de oppas oma's wennen, want zij hebben nooit melk in huis, hahaha
Uhh, ik ben nog steeds met opvolgmelk aan 't klooien. Nou ja, en karnemelk, dat vindt ie dan lekker. Sinds 13 maanden heb ik zo nu en dan halfvolle melk geprobeerd maar dat lust hij niet. Als ie het alleen maar in zijn beker ruikt draait ie z'n hoofd al weg. Ik blijf 't stug proberen! Dus 's ochtends een (kleine) papfles met opvolgmelk (zijn we aan het afbouwen, hij krijgt ook al gewoon een boterham), tussen de middag karnemelk (half bekertje) en heel af en toe wat yoghi of chocomelk. 's Avonds als toetje yoghurt en 's avonds nog een pyjama flesje, daar kan ie nog niet zonder.
Onze kleine meid drinkt vanaf haar verjaardag halfvolle melk. Ze wil het nog wel warm en in een fles. We oefenen nog met de tuitbeker.
Nu een paar weken halfvolle melk, overgestapt toen de bus nutrilon bijna leeg was. Iets opgewarmd vindt ze nog het lekkerst. Opvolgmelk nr 3 was zowieso niet favoriet, nu slupt ze de tuitbeker in no-time leeg.
Ik zou met volle melk beginnen. Volle producten zijn beter voor kinderen en is minder bewerkt. Dat smaakt ook wat romiger, misschien vindt hij dat ook lekkerder.
Hier bij 11,5 maand overgestapt omdat de bus poeder bijna leeg was... Heb het eerst gemengd overigens om de overgang kleiner te maken, dus bijv 120/4 en de rest gewone koemelk en dan steeds meer koemelk en steeds minder opvolgmelk... Maar eigenlijk vond ze de melk meteen al lekker! Hier wordt ie vaak ook nog even een beetje warm gemaakt, vindt ze lekkerder... @Marjanneke: heb je ook al ooit volle melk geprobeerd?? Smaakt heel anders als halfvolle melk en sommige kindjes vinden dat lekkerder! Of ook even mengen zoals hierboven beschreven...
Wij zijn met 11 maanden over gegaan. Eerst een beetje gemengd, na een paar dagen alleen halfvolle melk. Ging gelijk goed. Overdag koud, 's avonds warm. Wij gebruiken trouwens halfvolle melk omdat ik dit altijd in huis heb, volle melk niet en zou ik speciaal moeten kopen.
Hier vanaf 7 maand yogurt en vanaf 9 maand tussen de middag melk/karnemelk en nu ook 's avonds gewone melk door haar thee voor het slapen gaan. Ik maak haar pap (180cc) nog aan met opvolgmelk. heb net het laatste pak aangebroken en als die op is dan gaan we over op melk (en dat duurt met 6 schepjes per dag bijna een maand). Ze krijgt nu nog volle op advies van CB, maar die gaven aan dat na 1 jaar als ze goed eten je over kan naar halfvol als je dat zelf gebruikt