Opgelicht...marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Ike1983, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Hoi,

Gelukkig is mij dit niet overkomen, maar een vriendin van ons wel. Het geld is al overgemaakt, maar helaas geen reactie meer van de verkoper.
    Wat voor actie kunnen we nemen om het geld terug te krijgen?

We hebben een rekeningnummer, waarschijnlijk een valse naam en een adres wat niet bestaat. (hebben we opgezocht via google)

Bedankt alvast!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Aangifte doen? Al betwijfel ik of ze haar geld nog terug gaat zien...

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Jeetje wat naar , gaat het om veel geld? Misschien contacten met mp?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Weinig vrees ik...je kunt iemand anders laten mailen dat die interesse heeft..als de verkoper daarop in gaat zegt diegene dat ze het op willen halen en vraag je het adres. Als je dat hebt..dreigen dat wanneer ze het geld niet terugstort je met het adres naar depolitie gaat.

5. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Bedankt, maar dat gaat niet lukken. Mijn vriendin heeft iets te koop gevraagd en deze oplichter heeft erop gereageerd.

Aangifte gaat ze sowieso doen.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook...ging gelukkig maar over 10,- maar als hij/zij dat bij 10 mensen doet heeft hij zo 100,- in de tas....belachelijk!!

7. soeee

soeee Niet meer actief

Kun je het niet terug laten storten via je bank?

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee dat kan alleen bij automatisch incasso.

Hoe lang is het geleden?

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb het vorig jaar eens gehad via hier... Ik heb gezegd dat ik aangifte had gedaan (had ik ook echt) en uiteindelijk heeft ze het geld terug overgemaakt..
    Na een jaar kreeg ik ineens een brief van de politie (ik schrok en dacht wat heb ik toch gedaan? :p ) was over die persoon en er waren velen klachten over haar binnen gekomen dus gingen ze een onderzoek doen..
    Dus je kan aangifte doen (kan online op mijn politie) maar houd er rekening mee dat het lang kan duren voor ze er iets mee doen.. er moeten meerdere klachten binnen komen..

10. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Het is nu bijna 1 week geleden. Storneren kan volgens mij alleen als je aangeeft dat je per ongeluk een verkeerd rekeningnummer hebt gebruikt.

11. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zover ik weet moeten naam en rekening nummer overeenkomen.
    kun je niets met de naam waar het naar overgemaakt moest worden?

12. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Moesje1, we weten niet of de naam echt is, omdat het adres ook niet bestaat. Als we de naam op de zoekmachine invullen komt er niets uit.

13. koala28

koala28 Niet meer actief

Het melden bij de bank waar het rekeningnummer loopt.
    Die maakt er een aantekening van en gaat bij meerdere meldingen achter de schermen kijken wat er met de rekening gebeurt.

14. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Wij toevallig ook iets soortgelijks, ben er flink pissig van.

Mijn man had weken geleden een tas voor zichzelf gekocht van een meid via marktplaats. Na betaald te hebben werd nergens meer op gereageerd, een week lang niet. Daarna van die vage reacties van doe eens relax, pakketje is onderweg (we deden helemaal niet opgefokt ofzo maar zeiden op een gegeven moment wel dat we aangifte zouden doen als ze het niet toe zou sturen). Toen weer een week moeten wachten, vervolgens zou het pakketje er afgelopen zaterdag zijn. Niet dus..

Nu kwam het vandaag eindelijk binnen. Nou niet normaal hoor, een kapotte versleten tas (volgens haar was hij nieuw), rits kapot etc. We keken elkaar echt aan van wat is dit nou? Ik ben zo boos. Ik heb gezegd dat ik haar adres wil om de kapotte tas terug te sturen en dat we ons geld terug willen, maar ze reageert natuurlijk wederom niet.

Schandalig.

15. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Dit dus en aangifte doen.

16. Ike1983