Hoi, Gelukkig is mij dit niet overkomen, maar een vriendin van ons wel. Het geld is al overgemaakt, maar helaas geen reactie meer van de verkoper. Wat voor actie kunnen we nemen om het geld terug te krijgen? We hebben een rekeningnummer, waarschijnlijk een valse naam en een adres wat niet bestaat. (hebben we opgezocht via google) Bedankt alvast!
Weinig vrees ik...je kunt iemand anders laten mailen dat die interesse heeft..als de verkoper daarop in gaat zegt diegene dat ze het op willen halen en vraag je het adres. Als je dat hebt..dreigen dat wanneer ze het geld niet terugstort je met het adres naar depolitie gaat.
Bedankt, maar dat gaat niet lukken. Mijn vriendin heeft iets te koop gevraagd en deze oplichter heeft erop gereageerd. Aangifte gaat ze sowieso doen.
Hier ook...ging gelukkig maar over 10,- maar als hij/zij dat bij 10 mensen doet heeft hij zo 100,- in de tas....belachelijk!!
Ik heb het vorig jaar eens gehad via hier... Ik heb gezegd dat ik aangifte had gedaan (had ik ook echt) en uiteindelijk heeft ze het geld terug overgemaakt.. Na een jaar kreeg ik ineens een brief van de politie (ik schrok en dacht wat heb ik toch gedaan? ) was over die persoon en er waren velen klachten over haar binnen gekomen dus gingen ze een onderzoek doen.. Dus je kan aangifte doen (kan online op mijn politie) maar houd er rekening mee dat het lang kan duren voor ze er iets mee doen.. er moeten meerdere klachten binnen komen..
Het is nu bijna 1 week geleden. Storneren kan volgens mij alleen als je aangeeft dat je per ongeluk een verkeerd rekeningnummer hebt gebruikt.
Zover ik weet moeten naam en rekening nummer overeenkomen. kun je niets met de naam waar het naar overgemaakt moest worden?
Moesje1, we weten niet of de naam echt is, omdat het adres ook niet bestaat. Als we de naam op de zoekmachine invullen komt er niets uit.
Het melden bij de bank waar het rekeningnummer loopt. Die maakt er een aantekening van en gaat bij meerdere meldingen achter de schermen kijken wat er met de rekening gebeurt.
Wij toevallig ook iets soortgelijks, ben er flink pissig van. Mijn man had weken geleden een tas voor zichzelf gekocht van een meid via marktplaats. Na betaald te hebben werd nergens meer op gereageerd, een week lang niet. Daarna van die vage reacties van doe eens relax, pakketje is onderweg (we deden helemaal niet opgefokt ofzo maar zeiden op een gegeven moment wel dat we aangifte zouden doen als ze het niet toe zou sturen). Toen weer een week moeten wachten, vervolgens zou het pakketje er afgelopen zaterdag zijn. Niet dus.. Nu kwam het vandaag eindelijk binnen. Nou niet normaal hoor, een kapotte versleten tas (volgens haar was hij nieuw), rits kapot etc. We keken elkaar echt aan van wat is dit nou? Ik ben zo boos. Ik heb gezegd dat ik haar adres wil om de kapotte tas terug te sturen en dat we ons geld terug willen, maar ze reageert natuurlijk wederom niet. Schandalig.