Het lukt mij niet, al doe ik verwoede pogingen... of het smaakt teveel naar de tomatensaus of ik proef te veel of te weinig kaas het is te zout of juist te flauw Kortom; hoe maak ik een lekkere pizza????
een tip! doe er nooit te veel op! ik maak de bodem dan met de broodbak machine... rol het zo dun mogelijk uit bestrijk het met tomatensaus , wat peper erover heen. Dan plakjes kaas , ham en salami , olijfjes erop , wat pepertjes en ansjovis! (ik hou dan ook enorm van zout) maar heb het nu al lang niet meer gedaan , ook ivm de zwangerschap.. wat ik ook nog wel eens doe, is door de tomaten puree een teentje knoflook malen. En dan wat peper erbij
Ha ha Met broodjesmix een bodem maken. Dan tomatenpuree klein beetje aanmaken met olijfolie, zout en knoflook. Roeren. Doe er 1 eetlepel water bij. Niet meer. Het moet nog erg dik blijven. Die puree verdeel je over de bodem. Prik in de bodem overal gaatjes voor je hem gaat beleggen. Dan eerst de kaas er op. Gewoon over de bodem. Dan is het klaar om te beleggen met wat je wil. De bodem maak je zoals je het brood moet make met de mix. Dan wordt het niet te zout. En zo ook met de saus. Alleen puree anders wordt het te waterig. En als je hem eerst lekker aanmaakt smaakt het gelijk heerlijk.
Naar eigen recept, en we smullen er al 15 jaar van!! Ik koop altijd bij de Deen (of elders) 2 kant en klare bodems, van die ronde en verder deze ingrediënten: * 1 bakje Champignons * 1 paprika * 4 tomaten * 1 grote ui * kappertjes * Kaas * 1 pak ham * 1 pak salami * Organo * Verse bieslook * Paprikapoeder * Peper en zout Zo maak je hem klaar: - Verwarm de oven voor op 180 graden - Smeer de bodem met tomatenketchup in - Smeer een half teentje knoflook uit per pizza over de tomatenketchup - Snij de champignons in plakjes en verdeel deze geheel over de laag ketchup en knoflook. - Strooi de paprikapoeder over de champignons - Doe een halve ui per pizza verdelen over de champignons - Doe daarover de verse bieslook - Doe over de bieslook de ham - Snij de tomaten in plakjes en verdeel deze over de ham. - Doe een klein beetje peper en zout op de tomaten. - Doe daarover de salami - Snij de paprika in repen en leg deze op de salami - Voeg tenslotte de plakjes kaas bovenop toe. - Daaroverheen een beetje oregano en de kappertjes, en hoppa de oven in voor ongeveer 15 tot 20 minuten. Hangt er een beetje vanaf hoe dik je hem belegt Eventueel naar smaak olijven toevoegen, ook heerlijk! Eet smakelijk! Dit gaat je zeker lukken (mmm krijg er zin in, ga vanavond maar eens pizza eten)
dit is erg lekker: Alle weetjes over zelf pizza maken, pizzameel, recepten, pizzaoven, pizzapan en meer en voor de tomatensaus: Pizza Margherita
Hoi Mijn vriend maakt de meest lekkere pizza die er bestaan!! Hij maakt altijd zelf zijn pizzadeeg en tomatensaus naar recept van jamie oliver Deeg: belangrijk is hebben we gemerkt dat je niet het zout vergeet, patentbloem gebruikt of type 00 (dit is fijnere bloem) en dit zeker moet zeven wil er een mooie deeg uit komen. Pizza dough recipe | Pizza recipes & pizza toppings | Jamie Oliver recipe Tomatensaus: lekker met veel basilicum en een blik gepelde tomaten. Nadat het is 'platgekookt' zeven voor een mooi egale tomatensaus. Quickest tomato sauce recipe | Sauce recipes & pasta recipes | Jamie Oliver recipe Dit gooien we in de vriezer en als we eens geen zin hebben om te koken dan halen we er een bolletje deeg en een bakje saus eruit en doen we de left overs uit de koelkast erop. Favoriet op het moment is: plakjes chorizzoworst, plakjes courgette, paar blaadjes basilicum en plakjes mozzerella (geloof ook al recept jamie olliver) Pizza recipe (with salami, courgette, basil, tomato & mozzarella) | Pizza recipes & pizza toppings | Jamie Oliver recipe Errug Lekker!!
Wat een super tips! Het aanmaken van de tomatenpuree lijkt me ook een goed idee! En de genoemde sites ga ik zo even rustig bekijken!
Ik koop altijd het pizzapakket van Koopmans, zit deeg voor de bodem in en een zakje tomatensaus. En hij is ontzettend lekker!! (Je moet alleen zelf de verse ingredienten kopen, maar dat is voor iedereen persoonlijk wat hij/zij lekker op een pizza vindt.)
ik maak hem van turks brood, dan besmeren met zigeunersaus. Als beleg doe ik geraspte kaas, ham, en ananas.
Oeee, dat klinkt echt onwijs lekker!!!! Wel even werk qua deeg maken etc. Maar idd....hupsakee die vriezer in en de volgende keer heb je een makkie
zijn die echt bij Deen te koop???? ze hadden ze ooit ook bij AH maar die zijn uit de handel gehaald en sinds dien zoek ik me rot naar kant-en-klare bodems! ik ga morgen meteen kijken, moet toch nog naar de Deen
Je hebt bij de AH toch verse kant en klare pizzabodems waar ook iets van saus bij zit? Die liggen in de koeling. Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd maar moet erg lekker zijn.
Ik maak de bodem altijd met zo'n pak meel voor pizzabodems. De saus: blikje tomatenpuree, beetje water, teentje knoflook en wat italiaanse kruiden erdoor (of een schepje pesto). Dan de kaas erop en daarna beleggen met wat je lekker vindt. Hier gaat er meestal op: - ham - champignons, paprika, ui - tot slot nog wat italiaanse kruiden En dan de oven in. Ik heb honger! (en ik ben aan het Sonjabakkeren, dus geen pizza voor mij helaas....)
Ik maak altijd pizza van brooddeeg. Goed kneden en laten rijzen. Dun uitrollen. Dan doe ik heel simpel 2 potten saus van Heinz traditionale met 500 gram gehakt rullen. Dat doe ik dan op de uitgerolde bodem. Dan wat geraspte kaas erover. En dan op 200 graden ongeveer ik denk 20 minuten bakken. Ik let niet zo op de tijd, ik vind mijn pizza goed als de bodem nog wat lichtbruin is. Voor mijn man doe ik er vaak nog salami en gesneden champignons op. Maar eigenlijk maak ik mijn pizza zo naturel mogelijk. Mijn schoonmoeder maakt altijd een saus van 5 pakjes gezeefde tomaten en die laat ze 2,5 uur inkomen. Je doet er in het begin flink wat verse basilicum erbij, 2 tot 3 laurierblaadjes, gedroogde oregano en zout en peper. Wanneer de saus bijna klaar is doe je er zo'n 700 g geruld gehakt bij. Je kan de saus wat zoeter maken door er een beetje suiker bij te doen. Je hebt dan een vrij dikke saus.