Hoi allemaal! Waar zal ik beginnen.. Ik ben nu 3 maand bij mijn ex-vriend weg, de 'papa' van Quinten, we woonden samen en hadden 2 Maine Coon katten. 1 heb ik helemaal betaald, en met de andere heb ik mee betaald. De eerste stond dus op mijn naam, en die heb ik dus ook meegenomen, de tweede stond op zijn naam, en die wou hij houden, dus die is nog bij hem thuis.. Nu is alleen het probleem, mijn ex is nóóit thuis, hij wordt wakker 's morgens, gaat rond een uur of half 12/12 uur weg, en komt 's avonds thuis om te douchen, eten doet hij bij zijn ouders, dan gaat hij weer weg, en komt dan weer thuis om te slapen.. Zal dan af en toe misschien een keer thuis komen om schoon te maken of wat anders, maar veel thuis is hij zeker niet. 's weekends wel eens met vrienden en vriendinnen daar zitten zuipen. Ik vind het zo gigantisch zielig voor dat beestje!! Helemaal alleen, en het is al een ras wat van aandacht houdt, en niet graag alleen is. Een normale 'huis tuin en keuken kat' wil hij niet, want dat is "niet leuk genoeg" volgens hem, en dat moet ook speciaal een Maine Coon zijn, alleen die zijn duur en daar heeft hij dus op dit moment geen geld voor.. (en ik betwijfel ook of hij ooit nog zo'n kat kan kopen, want hij verspilt zijn geld liever aan onzinnige dingen, als ipv aan rekeningen)... Ik voel me heel erg machteloos, en kan het ook niet aanzien dat hij dat beestje zo behandeld, verder zorgt hij er goed voor hoor, eten drinken enzo, alleen ik vind dat aandacht en liefde daar ook bij horen! Ik heb hem laatst gezien en hij is helemaal niet zo aanhankelijk meer. Heb er al aan zitten denken om de Cattery een mailtje te sturen en de situatie uit te leggen, om te kijken wat ik er eventueel aan zou kunnen doen.. Ik zit er echt mee, wat zouden jullie doen??
ik begrijp je volkomen maar ik denk niet dat je hem zomaar kan weg halen omdat de kat op jou naam staat. Als de kat goed te eten krijgt en drinken kunnen ze de kat niet weghalen. Ga anders een gesprek met je ex aan. Of vraag of je de kat van hem mag kopen ofzo misschien heeft hij wel geld nodig en geeft hem dan misschien zomaar mee
kan je er niet gewoon met je ex over praten, dat het zo niet kan.. en hem duidelijk maken dat een kat WILLEN niet genoeg is.. je moet er ook tijd voor hebben omdat zo'n beestje anders ongelukkig wordt... een normale volwassen persoon moet dat toch wel kunnen inzien..
Ik zou het er ook met je ex over hebben. Gewoon zeggen dat je wel kan begrijpen dat hij die kat houd alleen dat jij je er totaal niet prettig bij voelt bij het idee dat zijn baasje erg weinig thuis is. Kijken wat jou ex van deze situatie vind en dan tot een optie komen?
Ik wens je alvast sterkte toe. Maar inderdaad een gesprek lijkt me het beste, misschien dat hij wel zoiets heeft van 'neem hem astjeblieft mee' dat hij bijv de kattenbak schoonmaken al teveel vindt worden. Maar dat hij het door zn 'eer' niet durft te zeggen tegen je. Je weet maar nooit hee. Ja heb je nee kun je krijgen. Succes!! en katten splitsen is altijd erg moeilijk, zeker als ze al vanaf kitten bij elkaar zijn geweest.
daarom heb ik van te voren tegen me vriend gezegt alle katten blijven bij mij als we uit elkaar gaan! Ik heb zelf een cattery en bij mij is het zo dat mensen die geen andere katten hebben niet in aanmerking komen. een noorse boskat of main coon kan niet zonder andere katten. zijn echte sociale groepsdieren. staat er niet iets in het contract van de cattery. op welke naam staat het eigendoms bewijs? als ik jou was zou ik afspreken met je dat hij of een kat erbij neemt of dat de kat naar jou gaat. en dat je anders de cattery gaat inlichten. want jullie hebben aan de cattery beloofd om goed voor de kat te zorgen en dan is niet alleen eten en drinken belangrijk vooral ook de liefde. en hier zal ik niet te lang mee wachten. veel succes en ik hoop dat het beestje een mooier leven krijgt
Gewoon zielig voor de kat zelf! Maar ik zou je net als de overige meiden hier het advies geven om met hem erover te praten. Werkt het niet, idd kijken of je via de Cattery wat geregeld kan krijgen...
Praten heb ik al gedaan, dat heeft geen enkele zin helaas. Hij wil ook nergens over praten, vooral als het hem aangaat niet, zo wil hij ook niet over ons zoontje praten, dat was ook; of het kind of mij, en verder wil ik er niks mee te maken hebben of er wat over horen. Zijn reactie erop is gewoon dat het niet anders is, 'ik ga ook niet de hele dag thuiszitten" zegt hij dan. Daarom dacht ik dus, ga eens vragen wat jullie erover zeggen, en ik zit er ook al sterk aan te denken de Cattery in te lichten, en vragen wat ik er aan zou kunnen doen, en ik denk dat er ook inderdaad wel zoiets in het koopcontract staat. Het eigendomsbewijs staat op mijn ex zijn naam, daarom heb ik hem dus ook niet meegenomen, alleen mijn eigen, anders had ik hem ook allang opgehaald.. Hij gunt mij de kat ook niet hoor, dat weet ik zeker, hij wil er niet zonder zegt hij.. Maar hij staat er gewoon niet bij stil wat hij dat beestje aandoet hem altijd maar alleen thuis te laten zitten. Hij vervreemd gewoon van mensen! Het was een heerlijk knuffelbeest, laatst was ik er even, hij vind het wel heerlijk als je hem even aait, direct koppies geven enzo, maar aan de andere kant doet hij afstandelijk... Zo ken ik hem helemaal niet! Daarom heb ik ook zoiets, wát kan ik doen?! Met mijn ex valt er niet over te praten, of tot een oplossing te komen... En elke dag is er weer 1 dat die lieve schat alleen zit. Want áltijd is mijn ex weg. Laat hem hooguit 's ochtends het langst thuis zijn, tot 12 uur hooguit. Of hij moet een spelletje spelen dat hij wat langer blijft, maar dat komt echt niet vaak voor, en dan krijgt dat beestje dus nog geen aandacht..
Ik snap je bezwaren heel erg goed, maar 'n ex moet je zien als 'n vage kennis of een buurman... Zou je dan ook gaan praten, de cattery inlichten en weet ik veel wat? Het is, hoe je 't ook wendt of keert, feitelijk gezien zijn kat, niet de jouwe en zoals ik 't lees heeft jouw ex helemaal geen behoefte om met jou te praten, over niets... Als hij toch niet eens over je zoontje wil praten, waarom zou hij dan wel met jou over de kat willen praten? En waarom zou jij contact met hem blijven zoeken, als hij zelfs je kind niet eens wil? Ik zeg niet dat dat goed is (absoluut niet!), of dat hij niet beter wél met jou zou moeten praten over jullie zoontje of over de kat, maar feit is dat hij dat allemaal niet wil, wat je ook doet... Dan lijkt mij loslaten een betere optie... Ik zou 't mezelf allemaal niet aan laten doen meis...
Erg zielig voor het beestje maar ik ben toch bang dat een goed gesprek nodig zal zijn of evt een brief schrijven.. Kun je geen regeling treffen?
Dat weet ik, maar ik kan daar niet mee leven, met de gedachte dat hij die kat zo behandeld.. En ik spreek mijn ex nog wel regelmatig, maar hij heeft nooit fatsoenlijk ergens over kunnen praten, helemaal nergens over met niemand, zelfs niet met zijn eigen ouders! Ik ben ook bij de Cattery geweest, heb altijd heel goed contact met die mensen gehad, en ik heb ook voor die kat gezorgd, eraan mee betaald, ik heb alleen de handtekening niet gezet, dus ik zie het ook nog gewoon een beetje als mijn kat, en dat trek ik me dus ook aan. Kan het niet zomaar even van me afzetten, ik heb ook die mensen beloofd goed voor die kat te gaan zorgen, nu woon ik er dan niet meer, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mijn handen er van af trek, en hem maar zijn gang wil laten gaan die kat zo te behandelen. Als ik wist dat mijn buurman zo voor zijn kat zou zorgen, zou ik ook kijken wat ik er aan zou kunnen doen..
het is heel erg moeilijk.... maar wat ik me af vraag is, mist jou kat de andere niet heel erg? ik denk dat, dat bij mijn katten wel heel erg het geval zou zijn
Heel vervelend voor jou en die kat, maar ik zou niet weten wat de cattery aan die situatie zou kunnen doen. Het beestje staat nou eenmaal op zijn naam. Kan me voorstellen dat het katje zijn maatje ook heel erg mist! Ik hoop dat je er uit gaat komen meid!
als je eraan mee heb betaald kan je hem niet het laatst verschuldigde bedrag betalen. zodat je hem gewoon van hem overkoopt? misschien dat ie daar iets voor voelt
Misschien kun je de kat inderdaad van hem overkopen. Ik weet niet hoe je relatie is met je ex-schoonouders, misschien dat zij eens met hun zoon kunnen gaan praten? @Norwegian sky, ik heb een heilige birmaan. Een kat waarvan ze ook zeggen dat ze niet alleen kunnen zijn en andere katten om zich heen nodig hebben. Mijn kat is wel alleen, en ik heb niet het idee dat ze soort genoten mist. Ik ben zelf veel thuis dus heb alle aandacht voor haar. Vindt het erg jammer dat je van sommige cattery houders alleen 2 katten kunt kopen, of alleen 1 mag kopen als je al een kat hebt. Heb erg lang moeten zoeken naar een goede cattery die me wel 1 birmaan wilde verkopen.
Het is zielig voor de kat,maar ik zou mij er niet mee bemoeien! Dit is zijn probleem niet die van jouw toch? Straks komt er alleen maar meer problemen van.
Het is wel HAAR probleem ze geeft om dat dier! Lijkt mij genoeg een probleem opzich al! OT. Ik zou hem een brief schrijven, zonder aanvallen waarin je het puur hebt over de welzijn van de kat. En dat je desnoods het verschuldigde bedrag betaalt aan hem
Ik vind het ook wel degelijk mijn probleem, misschien dat dat niet helemaal zo is dan, maar toch voelt het voor mij wel zo. Ik voel me ook verantwoordelijk voor die kat, als meneer geen geld heeft dan kan ik wel brokken en eten kopen dus blijkbaar ben ik dan wel goed genoeg als het om de kat gaat.. Ik vindt het geen probleem hoor om brokken ofzo voor de kat te halen, integendeel zelfs, maar daarom vind ik ook dat we samen voor een oplossing moeten zoeken, want dit kan gewoon niet, maar hij is te dom en te koppig om dat zelf in te zien.. Dat het misschien problemen gaat opleveren, oké dat is dan zo, maar om heel eerlijk te zijn kan me dat ook niet zo heel veel schelen. Hij laat mij zwanger zitten, wil niks met zijn zoontje te maken te hebben, wou me de rest vd zwangerschap niet zien (ben gedumpt na 30wk) en nu ik dus bevallen ben, en er weer "normaal" uit zie voor hem , wil hij me weer zien.. ook zoiets. Het loopt sowieso niet zo lekker tussen ons, we hebben nog wel eens contact maar je kunt toch nooit meer normaal met elkaar omgaan zoals voorheen. Ik tenminste niet, hij is wel de vader van mijn zoontje en laat hem zo achter omdat hij er nog niet klaar voor is, en wil er niks voor doen, ook niet erkend en wel met mij vrolijk naar de stad willen ofzo, ja hallo, waar ben je mee bezig? Maar dat idee van een brief schrijven, vind ik wel een optie Krijg ik ook geen weerwoord, en kan ik rustig mijn verhaal vertellen, en misschien dringt het dan ook wat beter tot hem door. Ik zal eens beginnen met een paar kladjes te schrijven!
Misschien ligt het aan het ras maar bij noren kan je ze echt niet alleen houden. die beesten raken geflipt. En wat is nou mooier dan 2 of 3 katten die enorm gek op elkaar zijn. en ze wassen elkaar op plekjes waar ze zelf niet bij kunnen. ze verzorgen elkaar. ik vind het geen "goede" fokker als je erachter staat dat je je beesten alleen laat opgroeien helemaal niet omdat raskatten hun hele leven binnen blijven. dan weten ze niet wat ervan kan komen. dat hoeft bij jou niet zo te zijn. maar er bestaan ook mensen die gewoon 40 uur per week gaan werken en dus die kat alleen thuis laten.(bv als alle kinderen naar school gaan) en je moet ergens een punt zeten. dus met ze 2 of geen. en de 2de hoeft echt geen raskat te zijn! groetjes sky