hoekje in de kamer

Discussion in 'De lounge' started by kikker28, Dec 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    Hallo, wie heeft er een idee:
    In onze woonkamer hebben we een speelhoekje voor onze dochter (lees veel poppen, dingetjes en datjes. Nu hebben we de opbergkubus van ikea, maar dat geeft toch een rommelig gezicht, zelfs als ze naar bed is.
    Wie heeft er ook een speelhoekje in de kamer, en hoe heb je dat opgelost, dat het toch een beetje netjes is, als ze niet aan het spelen zijn, en toch alles kwijt kunnen?
    Groetjes en ik ben benieuwd.

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

wij hadden zon oude kist waar al haar speel goed in zat nu grenst haar nieuwe slaapkamer aan de woonkamer ideaal als zij naar bed gaat alles opruimen en je ziet er niks meer van
    Succes

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik heb het speelgoed in een hoek achter de bank waar ze bij kan wanneer ze wil

4. Niet meer actief

Wij hadden tot vandaag ook zo'n hoek maar idd bleef rommelig dus ik heb nu een deel van de kast van het dressoir leeg gemaakt en alles daar in gestopt. Dus deur open en spelen maar en als ze naar bed alles er terug in en deur dicht :D En ze vind t super leuk natuurlijk!

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb een enorme vierkante mand met een deksel, daar past al het speelgoed in.
    Ook heb ik geen ladingen speelgoed beneden staan.
    Ik heb een aantal dingen in die mand en de rest op zolder. Zo wissel ik 1 x per maand het speelgoed om. Mijn ervaring is dat mijn zoontje met de helft van het speelgoed wat beneden staat toch niet speelt........

6. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    speelhoek van mijn zoontje is achter onze bank (hoekbank)
    daar staat een grote kist met klep, daar gaat al zijn speelgoed in als hij naar bed is.
    Ideaal.

7. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

May 9, 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Mijn man heeft 2 ladenblokken gemaakt, met daarin plastic bakken die er uit te schuiven zijn, daarin bergen we het speelgoed op, 's avonds de open kant richting muur.
    Pas precies onder de speeltafel die hij zelf gemaakt heeft.
    En opgeruimd staat netjes.

8. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn broer heeft een grote poef op wieltjes (wel een meter doorsnee) als zijn meiden naar bed zijn, doe ze daar de rommeltjes in

9. Pris

Pris Fanatiek lid

Zo doen wij t ook. De helft van t dressoir is van Tygo ;) .
    Speelgoed ligt in mandjes.

De babywalker, zijn trekker en loopkar staan in de hoek ''geparkeerd'' en zie je bijna niet.....

10. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    wij hebben ook alles in een groote kist en wisselen het af de rest hebben we in mandjes boven kan ik zo pakken en zo blijft het netjes

11. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Wij hebben op dit moment één speelhoek, waarin drie mandjes staan met speelgoed, daar liggen ook een aantal kussens en staat haar featuille'tje
    Naast die hoek staat een hele gave kist te pronken ;) IN die kist zit nog eens speelgoed. En haar auto'tje en poppenbuggy en loopfietjes staan naast een kast geparkeerd waar je ze bijna niet terugziet..

Maar misschien is het leuk om een mooi gordijn uit te zoeken en aan het plafond een rails te hangen, zodat je s avonds het gordijn ervoor dicht kan trekken?

Maareh..wrom wil je trouwens al het speelgoed uit t zicht? ik vind het zelf altijd zo gezelligstaan...Of zou dat nog veranderen als ze ouder wordt ? ;)

12. Niet meer actief

Hier een zelfgepimpte speelgoedkist waar veel speelgoed in kwijt kan. En we willen straks ook een tafeltje of plank maken met een stuk op de muur met schoolbordenverf. En dan onder die tafel nog wat manden ofzo.

13. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

Jan 27, 2008
    957
    0
    0
    Wij hebben al het speelgoed van stef in de voorraadkast zitten.
    Ideaal!
    Daarion zit ok een kast van ikea met opbergbakken.

Als de deur dicht is ziet het er al opgeruimd in!
    Ook leuk dat Stef in de kast kan zelf

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb een soort van klompenhok...een kleine ruimte van 3 bij 3 ofzo waar je vanuit de woonkamer naar de tuin loopt.
    Deze heb ik geschilderd leuk aangekleed en der keuken en tafel etc etc etc etc :rolleyes: instaan ziet er mega gezellig uit!

deur open: ons meisje kan spelen, deur dicht: papa en mama hebben geen rommel :D

15. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben ook zo'n hok, dat is alleen ijskoud in de winter.
    Nu heb ik alles in n grote rieten mand.
    Toen onze jongens klein waren hadden ze een eigen kast vol met speelgoed. deuren dicht en alles was weg.

16. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oh nee hier niet hoor (vooradt jullie rare dingen denken haha)
    hier is het geisoleerd en er hangt een verwarming!

17. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    Hallo, bedankt voor het meedenken! M'n dochter heeft enorm veel fantasie, ze ziet in alles wel iets, van plastic zakken, tot stenen tot......
    en alles verzamelt ze en gaat in haar hoekje. ze heeft ook een korte concentratieboog, waardoor er heel gauw, heel veel slingert. Maar ze is ook snel het overzicht kwijt (en wij dus ook), vandaar mijn vraag, omdat dat hoekje rommelig blijft en ze dus niet echt met de dingen speelt, en als het wat overzichtelijker is, zal ze misschien ook wat geconcentreerder spelen.Met de tips kan ik wel wat, bedankt allemaal.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Pff hier ook zo'n probleem hoor. We hebben de box waar altijd speelgoed in ligt, dan nog een activiteitenkubus die ernaast staat. Kan niet in een kast. Daarnaast een opbergtas/mand met speelgoedjes. Aan de andere kant van de box staat een kast en daarnaast haar loopkar. Het is dus een enorme hoek met kinderspeelgoed. En daar moet dan ook niet iets van een tafeltje met stoeltje komen, pffff!

19. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    Hihi. wordt dus alleen maar erger! En we hebben niet eens een tafeltje, ze kleurt en knutselt aan de eettafel.

Share This Page