Mijn zoontje van 16 maanden is de laatste weken steeds tussen 4.00 en 5.00 uur wakker, niks helpt alleen een papfles. Deze drinkt hij erg gretig leeg en daarna slaapt hij verder. Ik denk dus dat hij wakker wordt van de honger. Hij eet overdag prima en 's avonds (rond 17.45 uur) warm met kwark of yoghurt als toetje. Hij gaat wel vroeg naar bed (18.00 uur) omdat hij het echt niet langer volhoudt. Probeer ik hem wel later naar bed te doen dan spookt hij om 3.00 uur al. Zou het helpen om hem toch weer een papfles voor het slapen te geven? Dan bijvoorbeeld om 17.15 uur warm eten en om 18.00 papfles en dan naar bed? Iemand een idee of tips?
Hoe is z'n slaapje overdag? Misschien dat je die iets kan verschuiven zodat hij s'avonds niet zo moe is, en toch later naar bed kan? Komen er geen kiezen/tanden aan? Is hier ook gegarandeerd slechter slapen s'nachts...
misschien na het eten even spelen dan evt. in bad en dan toch de papfles en naar bed? Naar mijn idee heeft hij die laatste papfles wel nodig (zoals heel veel kindjes van die leeftijd) Succes!
Ja hier dus wel weer gedaan, met 20 maanden. Waren weer een paar weken flink aan het tobben qua slaap. Maar dit bleek dus gewoon honger te zijn. Hij slaapt weer heerlijk door.
Misschien kan je iets met het overdagslaapje schuiven of na het eten niet gelijk naar bed maar eerst nog wat spelen en/of badderen/douchen ja...en dan pas naar bed, met dan eventueel nog een papfles?! Hier is ie ook wel eens 's nachts wakker maar gaat na een uurtje kletsen/spelen weer verder slapen, hoef er niet uit dus...moet je er echt heen?
Overdag slaapt hij van in de ochtend een uurtje en in de middag van 13.30 uur tot 15.00/15.30 uur. Maar dan nog begint hij om 17.00 uur al moe te worden, rode wangen en in zijn oogjes wrijven. Vandaar dat hij echt om 18.00 uur naar bed gaat want hij trekt het echt niet langer. Ik ga vanavond gewoon een papfles voor het slapen geven en kijken of het voor morgen helpt. Als hij zo vroeg komt moet ik er echt uit, hij staat rechtop in bed te huilen en stopt niet voordat ik hem de fles heb gegeven. Speentje helpt maar even en dan valt hij toch niet in slaap.
Ik zou gewoon een papfles geven... Mijn kleine van 17 maanden krijgt m nog steeds en staat altijd aan mn been te trekken als ik m ga maken haha doe fles aat dus voorlopi ook nog niet weg
Hier krijgt mijn dochter ook nog altijd een papfles. Hebben geprobeerd om haar dan wat meer avondeten/ toetje te geven maar dat vertikt ze. Is voor haar ook even een momentje om tot rust te komen. Drinkt de fles ook liggend in mijn armen. Baby standje zeg maar.
Hier ook nog steeds een papfles. Dat is de enige fles op een dag, maar zonder komt hij de nacht echt niet door hoor Tussen het avondeten en de papfles zit hier wel meer dan 3 kwartier. Meestal eten we rond 6 uur en krijgt hij de fles rond 8 uur. Eerder krijgen we hem echt niet in slaap
Vanmorgen zoonlief pas om 5.50 uur wakker na een klein papflesje gisteravond. Vanavond iets vroeger warm eten en dan voor het slapen weer een papflesje maar ik heb goede hoop