hoe maak jij het flesje klaar?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bezigbijtje, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik maak het flesje klaar met...

1. kraanwater op warm temperatuur

2. kraanwater en dan in de magnetron

3. Uitgekookt water

4. mineraalwater in de magnetron

5. mineraalwater uitgekookt

6. anders nl...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    koud water en in de flessenwarmer.

en als ik haast heb koud water in de magnetron , melk poeder erbij en schudden!

2. misa

misa Niet meer actief

Koud kraanwater in de magnetron opwarmen. Makkelijk, duidelijk hoelang het moet en hoe warm het dus wordt.

Warm kraanwater voelt niet goed voor mij, en gekookt water of fleswater vind ik niet nodig. Tenzij het extreem zou helpen bij krampjes. Maar in eerste instantie niet.

Wanneer we weg gaan en ik niet weet of ik ergens water en een magnetron kan gebruiken dan neem ik koud water mee en gekookt water in een thermosfles. En dan zo mengen.

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier water uitkoken, laten afkoelen tot de juiste temp en dan in de thermoskan (als we weg gaan of voor 's nachts)

overdag water koken in waterkoker.. laten afkoelen.. eventueel weer opwarmen tot juiste temp in waterkoker en dan in de fles en poeder erbij!

schud de flesjes wel maar komt veel schuim in.. merk ook dat ze daar meer krampjes van krijgt.. dus ik ga s die methode met roeren met een vorkje proberen!

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik heb 'anders nmlk' gestemd:
    Wij hebben zo'n Britta waterfilterkan. Daar gaat het kraanwater eerst doorheen. Daarna gaat het in de fles in de flessenwarmer. Heel soms uit gemak doe ik het in de magnetron. Bij de nachtvoeding heb ik niet meer het geduld op die trage flessenwarmer te wachten, dan doe ik warm kraanwater. Die voeding valt te zijner tijd toch af en dan krijgt hij alleen nog maar gefilterd water.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is het 's nachts dan ook niet veel sneller om gewoon de magnetron te gebruiken?

6. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ja, de magnetron is zeker sneller, maar voor mij is het kiezen uit twee minderen: warm kraanwater of water uit de magnetron. Warm kraanwater komt net iets positiever uit mn beoordeling ;)

7. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Koud kraanwater in de magnetron verwarmen, melkpoeder erbij, schudden en klaar is de fles. Alledrie de kinderen doen het er goed op/hebben het er goed op gedaan.

Als ik wegga neem ik een thermoskan kokend water mee en koud water en dan kan ik het zelf mengen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij maken de fles zoals het geadviseerd word op het pak voeding: Met kokend water, poeder erbij en aanvullen tot handwarm met koud kraanwater.

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij deden het, de helft kokend water en de andere helft koud kraanwater.

10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Suusjeuh: Wordt per merk blijkbaar verschillend geadviseerd.
    Heb hier friso en op deze verpakking staat juist dat je koud kraanwater in de magnetron moet doen.

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    moet je mineraalwater ook uitkoken?
    we gaan binnenkort op vakantie en weet ff niet hoe ik dat ga doen met de flesvoeding!

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wij deden altijd water en poeder in de fles, fles schudden, fles in de magnetron en daarna nogmaals schudden.
    Mijn moeder gebruikte gewoon warmwater uit de kraan.

13. adi

adi Niet meer actief

Misschien een rare vraag hoor, maar hoe kom je op deze bereidingswijze?
    Het staat duidelijk op de pakken dat de poeder in warm water opgelost moet worden (of in een gekookt afgekoeld water voor langer bewaren ivm bacterien), en dat de aangemaakte voeding niet opgewarmd mag worden?

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ze heeft een tijdje graag haar flesje koud gedronken. :)
    Nu volledig bv, dus heeft ze geen keuze qua temperatuur :D

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat Suusjuh doet is de manier die de WHO adviseert voor alle soorten en merken kunstvoeding, een algemeen geldende richtlijn dus, niet gebonden aan een merk.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een net geopend pak kun je zo opwarmen (al is even aan de kook brengen op vakantie als je wel ee ketel en geen magnetron hebt vaak gemakkelijker), als pakof fles langer dan 24 uur open is moet je het eerst koken. Fles altijd gesloten in koeling bewaren.

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    dank voor je reactie dirksmama!
    dus handiger om op vakantie dan 1 thermoskan met heet uitgekookt mineraalwater te vullen en 1 thermoskan met gewoon koud mineraalwater? en dat mengen? en daar de hele dag mee doen? (we zijn dan vaak buiten) of is dat niet juist, ivm bacteriegroei ofzo?

vind FV toch wel vervelend:p had liever BV gegeven!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt trouwens veel beter BRONwater gebruiken dan MINERAALwater.
    En water in een fles kun je echt wel langer dan 24 uur gebruiken zonder te koken. De fles waarin je het doet is minder hygiënisch dan de fles water... Zolang er niet rechtstreeks uit de fles gedronken wordt kun je het water gewoon direct gebruiken.
    Het meest handige op vakantie: een flessenwarmer (veel hotels e.d. hebben deze wel te leen / huur).. bronwater + poeder en opwarmen en direct geven. Geen restjes meer opwarmen, gewoon nieuwe maken.

Denk ook nog eens na over hoe je je flessen gaat steriliseren...

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ja flesverwarmer of waterkoker lukt in n huisje/hotel wel.. maar als buiten bent weer niet! vandaar dus de thermoskan!
    flessen ga ik gewoon uitkoken in een pannetje met uitgekookt water!

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In het buitenland kun je vaak op de verpakking zien of het water geschikt is voor het aanmaken van kunstvoeding, er staat dan een icoontje van een zuigfles op.

Je kunt ook koudwatersterilisatie doen als je bijvoorbeeld op een camping bent. In het buitenland kun je bij apotheken enzo speciale sterilisatietabletten kopen. Deed ikin Afrika wel, omdat daar niet altijd electriciteit was.

In de folder van Unicef waarnaar ik in het begin van dit topic een link heb gegeven staat uitgelegd hoe dat werkt.

Deel Deze Pagina