onrustige dochter

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lieselot84, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik moet even mijn ei kwijt :(

onze dochter is nu 2.5 weken en heeft vandaag nog maar eens een slechte dag gehad. Tussen de voedingen door heeft ze bijna niet geslapen omdat ze constant last heeft van krampen. ook spuugt ze veel. Vorig weekend heeft ze zo met een boog vanuit haar bed op de vloerbedekking gespuugd. Sinds maandag gebruik ik daarom 1 schepje nutriton in elke fles (90+3).

Haar bed staat al hoger, ook het matras in de kinderwagen ligt schuin, ze krijgt al 2 weken infacol (denk niet dat het helpt eigenlijk). over het buikje wrijven helpt niet, fietsen vindt ze niet leuk,.. het is allemaal kut met een grote K.

Met een speentje lijkt het alsof de krampjes minder zijn, maar ze verliest die constant wanneer ze in slaap valt en wordt dan weer wakker omdat hij uit haar mond valt. haar de hele dag in de draagdoek/arm wil ik eigenlijk niet doen, omdat ik rust en regelmaat wil creëren, daar heeft mijn zoon veel baat bij gehad. autorijden en wandelen, daar valt ze van in slaap, maar het lijkt mij niet prettig om haar hieraan te laten wennen omdat ik dit niet constant kan doen.

Het is zo sneu he, je ziet die oogjes direct dichtgaan wanneer de speen erin zit. deze middag heeft ze naast mij op de bank op haar buik geslapen omdat ik het allemaal niet meer wist. Doordat ik wat oververmoeid begin te worden, kan ik ook niet altijd meer helder denken ;)

Ze krijgt nu sinds 1 week Nutrilon standaard (daarvoor bv). Ik heb op internet informatie en ervaringen opgezocht over omneo en AR of een kruitvat variant daarvan. Omdat er veel wisselende reacties zijn, durf ik het eigenlijk niet aan om te wisselen van voeding omdat ik bang ben dat ik het alleen maar erger maak :(

Ze heeft ook een lichte voorkeurshouding naar (haar) rechts. toen ze pas geboren was, had ze dit naar links. omdat onze zoon een redressiehelm gedragen heeft, ben ik direct begonnen met het stimuleren van de rechterkant. gevolg: ze kijkt nu meer naar rechts dan naar links ;)
    Over osteopaten heb ik ook informatie opgezocht, maar dat durf ik eigenlijk niet aan :)

Heeft iemand nog tips of toevoegingen voor mij?

2. Natasja2604

18 mei 2012
    20
    0
    0
    Psychiatrisch Verpleegkundige
    Limburg
    Hallo Lieselot,

Hier ook een dochter die in het begin heeeeel veel last van krampjes heeft gehad. En ook hier erg huiverig om over te stappen op andere voeding. Maar uiteindelijk toch de sprong in het diepe gewaagd en andere voeding gaan gebruiken.
    En al meteen na 1 FLESJE EEN WERELD VAN VERSCHIL!

Wij zijn hier gaan gebruiken:
    -Dr. Browns flesje zodat ze niet teveel lucht binnenkrijgt via de fles;
    -Puckababy piep omdat ze onrustig sliep en speentje steeds uit haar mond sloeg;
    - Nutrilon Omneo (voor ons een wondermiddel geweest)!!!

Wat ook goed helpt is een warm badje of meenemen onder de warme douche tegen de krampjes. Door het warme water verminderen de krampjes! Ook het buikje masseren hielp hier heel goed. Met je duimen op haar buikje zachtjes rondjes draaien...dan voel je het gewoon borrelen onder je vingers en opeens gaat ze windjes laten hihihi tenminste dat gebeurde hier. Merkte echt aan het kind dat ze het een verademing vond!!

Nadat we deze drie dingen zijn gaan doen/gebruiken kregen wij hier een heel andere dochter voor terug. Een tevreden baby zonder krampjes en die lekker in haar eigen bedje in slaap kon vallen in de puckababy!!!

Osteopaat zijn wij ook geweest maar ik was er niet echt over te spreken. Ik weet zeker dat er een heleboel mensen gebaat bij zijn. Maar ik heb het idee dat ze allemaal hetzelfde verhaaltje vertellen. Een zenuw in het nekje die beklemd zit en in verbinding staat met het spijsverteringskanaal. Met 3 a 4 behandelingen zou ons probleem verholpen zijn werd ons verteld. Ik wilde toch eerst andere voeding proberen en dan verder kijken of ik toch met Izzy in behandeling zou gaan bij een osteopaat. Beetje rondgeinformeerd bij andere mama's die ook naar een osteopaat waren geweest en steeds hoorde ik dezelfde verhalen over beknelde zenuwen enz. Daarom toch eerst andere voeding geprobeerd... en dat was en is nog steeds de oplossing!!! Maar goed nogmaals...andere mensen zijn er misschien mee geholpen!!
    En ik begrijp je heel goed dat je niet durft over te stappen op andere voeding omdat je bang bent dat je het erger maakt. Geloof me dat had ik ook.. maar ik ben ZO ENORM BLIJ dat ik het toch gedurfd en gedaan heb.
    Hoop dat je hier iets aan hebt... heel erg veel succes!!

3. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Pittige tijden dus! Hier ook, ik herken veel dingen die je beschrijft. Alleen dat verre spugen niet.
    Heeft ze reflux?

infacol werkte bij mijn oudste wel. Het was niet weg maar het was minder vaak. Onze jongste kreeg er het zuur van. Oprispingen. Het is toch een middel met sinaasappelsmaak, wellicht dat het zure niet fijn is voor je meisje?Wij zijn nu over op cinababy, Ik heb niet het idee dat dit werkt voor haar.

Ik heb inmiddels een magazijn vol aan flessen en spenen in huis.Maar ze blijft de flessen met 10 minuten leeg drinken. Ook niet bevorderlijk voor krampen...
    Daarom begonnen met friso comfort, maar daar krijgt ze dunne ontlasting van...en dat met nog maar 1 schepje vervangen, niet eens de volledige voeding.

heb je iets van een hittepitkussen? dat vindt ons dochtertje erg fijn. Voor nu is dat wel te warm helaas.

Sterkte en het gaat over, even de wkn aftellen...

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    weet iemand wat het verschil is tussen nutrilon standaard + JBPM en nutrilon AR?

ik denk dat ik pas van voeding ga wisselen na de afspraak op het CB (4 juni). dan heeft ze alles al minstens 2 weken gehad en kunnen we zien of het al beter is of niet.

met JBPM toe te voegen bij de fles spuugt ze minder en doet ze langer over de fles, zo'n dikke 10 minuten, soms 15 min. dat is nog steeds wat aan de krappe kant, maar zonder JBPM deed ze er 5 minuten over. dus we moesten de hele tijd de fles eruit halen en pauzeren.

met de fles van 10.30u heeft ze even geboerd. na een 10 tal minuten kwam er nog een boer samen met een geut melk.

Vooralsnog heeft ze na deze voeding nog niet geslapen. Denk dat het inbakeren hier ook misschien zal helpen, maar wil eerst overleggen met cb over inbakeren icm spugen en of haar heupjes goed zijn.

Ik heb normaal gesproken geen hoge pet van mijn cb, maar misschien hebben ze bijscholing gevolgd en kan ik wel wat met hun adviezen :p

als al mijn infacol op is, ga ik even cinababy proberen. een hittepit heb ik wel, maar die is bij mij al eens in de fik gevlogen. dus die durf ik absoluut niet te gebruiken bij Sanne ;)

Ik weet niet of ze reflux heeft, wil het niet te snel en te makkelijk daarop gooien.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Wat moeilijk joh. Ik wilde laatst overstappen op nutrilon AR omdat mij dit ook makkelijker leek dan de nutriton toevoegen. Ik heb toen gebeld met nutricia en zij raadde dit af omdat er een stofje ontbreekt in de nutrilon AR, nu weet ik dat de meningen verdeeld zijn over dit stofje, maar wij hebben toen toch gekozen om bij de standaard en nutriton te blijven. Ging over imunofortis geloof ik.

Maar misschien dat je het vervelend vind dat ik er alsnog over begin, maar waarom geen draagdoek? Ik heb het ook gedaan bij de krampjes en sowieso bij onrust de eerste weken. Nu is ze pas 11 weken en slaapt ze bijna alleen nog in haar (eigen gemaakte schema)in haar bedje. Ook eten doet ze echt heel goed in haar eigen schema. Dus het ritme en de regelmaat komen vanzelf wel heb ik gemerkt. Hier zelfs dus best snel al. Want het is wel heerlijk om dicht tegen je aan te zitten voor je kindje als ze pijn heeft en zich naar voelt.

Wij gebruiken de nutriton om het drinken te verdragen want ook van te snel drinken kan ze krmpjes krijgen en spugen. Misschien gewoon wat meer toevoegen? De pure schijnt sowieso ook alweer beter te zijn dan de nutriton. Hier heeft ze geen last van de nutriton, maar lees daar ook wisselende ervaringen over. Als ze er 20 minuten over doet zal ze ook veel meer verzadigd zijn, dat merk ik hier in ieder geval wel heel erg.

Ik heb trouwens ook een puckababy gebruikt ('s nachts) en dat hielp wel heel goed tegen de speen eruit slaan. Op een gegeven moment hield ze hem sowieso beter in.

Succes!

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik vind het helemaal niet erg om met de draagdoek rond te lopen, maar ik merkte dat mijn zoon er eigenlijk geen type voor was en het was telkens geworstel om hem erin te krijgen enz. Nu vind ik het te warm en krijg ik behoorlijk snel rugpijn. Dus je ziet, stiekem wil ik het telkens uitstellen :p

Ze was trouwens om 12u in slaap gevallen in de kinderwagen. maar dan moest ik de hond uitlaten, voor 13u Tim ophalen bij kdv, dus een enorm gezeul en verleggen van Sanne. Op de terugweg is ze in slaap gevallen in de maxicosi en ik kon het niet over mijn hart krijgen om haar weer te verleggen, dus nu ligt ze er al zo'n anderhalf uurtje in te slapen. niet ergonomisch, ik weet het, maar ze lag zo vredig te slapen zonder krampjes...

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind het nu inderdaad ook heel warm. Ben ook aan het sparen voor een geweven doek zodat het wat koeler is. Want naar buiten neem ik haar nog vaak gewoon in de doek mee. En als je hem goed knoopt is het volgens mij niet slecht voor je rug. En wie weet is je dochter er wel het type voor? Zeker als je vroeg begint. Maar goed, uiteraard, volledig je eigen keus!

Ik laat haar ook wel eens slapen in de maxi cosi. Helaas werkt dat maar 5 minuten want ze vind het niks :D. Behalve als ze moe word en we vrij snel daarna weg moeten. Inplaats van in bed leg ik haar dan in de maxi cosi. Valt ze bijna altijd in slaap en kan ze mee in de auto. Uiteraard niet te lang doen en niet elke dag ofzo, maar even laten slapen lijkt mij toch echt niet erg, kan je zelf ook even bijkomen!

Ik denk echt dat je kindje graag bij jou is. Kan natuurlijk dat ze een heel ander kindje is dan je zoontje. Zeker als ze pijn heeft, mama bied steun. Ik was ook heel erg van de 3ren, maar ben er beetje bij beetje op terug gekomen. Tot ze dus zelf de 3 ren in is gaan voeren, maar dat heeft ze blijkbaar nu meer nodig. Ow ja, de puckababy heb ik veel voordeliger op marktplaats gekocht!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Veel kindjes krijgwn ook krampen van nutriton dus als je zoiets wil gebruiken neem dan pure JBPM uit een reformwinkel oid

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Je doet alles om je kindje te laten slapen: op de buik, in de maxicosi, in de draagdoek, op je arm. Het maakt niet uit voor later hoor, dat komt wel weer goed. Als je er maar voor zorgt dat ze nu niet oververmoeid raakt, want dan ben je nog verder van huis. En dit kun je prima combineren met rust en regelmaat hoor!

Weet je echt zeker dat het krampjes zijn? Je verhaal klinkt meer als reflux. Krampjes zorgen voor veel korte felle huiltjes, met korte onderbrekingen ertussen, meestal een half uur na een voeding.

Nutriton kan inderdaad voor meer krampjes zorgen. Ik zou sowieso overstappen op een andere fles/speen, zodat ze er wat langer over doet.

Wij hebben haar bed ook schuin staan, maar dit had pas effect toen we 1 kant hadden opgehoogd met 14 cm! Daarvoor hadden we "slechts" 7 cm verhoogd, maar dat hielp niks.

Verder hebben wij wel veel baat gehad bij een osteopaat, maar ons meisje huilde veel en overstrekte ook veel. Rolde gewoon op haar zij toen ze 2 weken oud was door het overstrekken en had zichtbaar pijn als ze op haar rug lag.

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Deze middag heb ik haar buiten in de kinderwagen gehad omdat ik met tim aan het spelen was in het zwembadje. Toen heeft ze geslapen van ong. 15u tot ong. 17u. En daarna begonnen de krampjes denk ik want ze krimpt ineen en wordt rood en maakt geluiden alsof ze zich aan het inspannen is. (ze heeft een flesje gehad om 14.45u)

Bij Da zag ik zat ze een potje met JBPM verkochten waar verder geen toevoegingen bij in zitten. Ik ga eens kijken bij de natuurwinkel.

Wanneer ze krampen heeft, gaat ze vanuit het niets hoog huilen en ook weer vanuit het niets is het afgelopen.

Kan ik dat reflux idee bespreken met het CB of moet ik een afspraak maken bij de HA? Ik wil zelf eigenlijk niet te snel roepen dat het reflux is.

wat betreft andere fles/speen: ik doe nu 1 schepje nutriton bij de voeding, dat kan ik nog ophogen volgens de verpakking.
    Ze heeft nu de difrax s-fles met de S speen. ik denk niet dat er nog spenen bestaan met kleinere gaatjes. (avent heb ik al geprobeerd, en dat was niks).

Misschien idd kijken of we het bedje nog schuiner kunnen zetten. Ik heb geen idee hoe schuin hij nu staat. Het zijn restantjes van geimpregneerde palen om een schutting mee te bouwen :p

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    iedereen trouwens bedankt om jullie ervaringen met mij te delen :)

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    kan de dr brown fles icm. JBPM gebruikt worden? of verstopt dat gat dan? op foto's op internet ziet het er een beetje apart uit, vandaar mijn vraag.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Kun je gewoon samen gebruiken, het is alleen even zoeken welk gaatje speen je moet hebben (dus level 1, 2 of 3).

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij zijn na een maand 14 uur per dag huilen naar de osteopaat geweest, en echt, wat een fantastische behandeling. Ze begon tijdens de behandeling te lachen, en de volgende dag huilde ze niet meer. Er heeft dus echt iets niet lekker gezeten. (ook wel te begrijpen, spoedkeizersnede terwijl ze nog hoog in de buik lag, dus met geweld naar beneden geduwd waar ik zelfs door moest spugen, hoofd eruit getrokken, snee te klein, terug geduwd, snee groter, weer eruit)
    Nutrilon omneo met nutriton helpt hier fantastisch voor de reflux en de krampen. Icm ranitidine drank.

Veel sterkte en ga gewoon naar de osteopaat, daar is echt niks engs aan!!

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik lees op internet dat osteopaten ook wat kunnen betekenen voor krampjes en voorkeurshouding, dus dat spreekt mij ook aan. Ik vind het alleen rete eng :) (dat vond ik ook toen ik voor het eerst naar een manueel therapeut ben gegaan).

Maar dan denk ik ook zo van, misschien stel ik mij wel aan, misschien zie ik dingen die er niet zijn en heeft die osteopaat voor Sanne geen meerwaarde.

Ik ga het iig. even over hebben met mijn vriend, wat zijn mening is.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wel of geen meerwaarde daar kom ne maar op 1 manier achter..
    Juist proberen!
    Als je t niet probeert weet je t ook niet

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Juist voor een voorkeurshouding icm reflux is een osteopaat super. Ligt ze veel op links of op rechts? Op links liggen en reflux is vaak een combinatie namelijk.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je dochter is je zoon niet!
    Kan best zijn dat je zoon baat had bij rust en regelmaat, aar nu je een dochter hebt moet je kijken wat zij nodig heeft en wat bij haar past. Vergeet je zoon, en leer haar behoeften kennen.

Die klachten lijken erg op reflux. Waarom wil je nog ruim een week wachten? Waarom niet gewoon een afspraak met de huisarts?
    Verder, je geeft 90/3. Kan bet zijn dat dat gewoon nog te grote porties voor haar zijn. Kijk eens of vaker een kleinere portie misschien beter werkt.
    Deed ze ook al zo toen ze nog gewoon borst kreeg?
    Want kinderen die gevoelig zijn kunnen ook zo op kunstvoeding reageren, jammer dat je niet met HA begonnen bent.
    Zie je relacteren nog als optie?

19. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik ga volgende week de osteopaat bellen om een afspraak te maken.
    Vandaag cinababy gehaald, een dr brown fles en JBPM vanuit de natuurwinkel.
    Nu deed ze 15 min over de fles. als het de volgende flessen ook zo gaat, ben ik blij. Over de krampen valt vooralsog niets te zeggen, omdat er eerst wat tijd overheen moet gaan, toch?

ze kijkt veel naar haar linkerschouder om het zo te zeggen. Bedoel je die links?

Wat moet ik nu eerst doen? naar de Huisarts of eerst naar de osteopaat?

@dirksmama: ik heb geen idee wat je precies bedoelt. ik weet natuurlijk niet hoeveel ze binnenkreeg met de borst, maar ze dronk toen langer dan dat ze nu doet aan de fles. En KV valt natuurlijk wel zwaarder dan BV.
    Na de eerste dagen (slijm van de bevalling spugen) geloof ik dat ze verder niet erger spuugde dan de mondjes terug. Maar ik weet het niet meer eerlijk gezegd :)
    met HA bedoel je Hyp. allergeen? Ik dacht dat je altijd met standaard begon als je kind verder geen allergieën heeft en daarna kijken of je bijzondere voeding nodig had.

Ik ga liever niet meer relacteren.

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    even een tussen update: de dame heeft sinds deze middag nog 2 flessen gehad waar ze 15 en 20 minuten over heeft gedaan. daar ben ik echt blij mee.

ik heb het idee dat die cinababy nog niet werkt, maar misschien heeft dat ook een paar dagen tijd nodig.

Deel Deze Pagina