Oh normaal maak ik trouwens wel een weekmenu. En vaak eten we 1x in de week bij mijn ouders. Tegenwoordig doe ik op donderdag de boodschappen en dan bedenk ik voor de hele week wat. Werkt prima.
- 2 uien - 1 grote winterwortel - 2 stengels bleekselderij - 400 ,gr rundergehakt 150 gram magere spekjes - 2 kopjes rode wijn - 2 tsbletten bouillon - scheutje melk - 2 blikken ontvelde tomaten - 1 pakje gezeefde tomaten - 100 gram boter - spagetti - geraspte kaas - 3 tenen knoflook Wij eten er 4 tot 5 x van
Dit lijkt wel wat op mijn recept, maar vind het best veel werk https://www.lekkerensimpel.com/bolognesesaus/
Ik heb het van mn college gekregen. Was een recept dat haar moeder vroeger maakte. Ik find het eigenlijk wel meevallen qua werk. Gehakt in de pan en in de tussentijd, wortel,bleekselderij, knoflook, uien en winterwortel in de keukenmachine. Dat in de pan mikken, wijn en bouillon erbij, even ,5 min pruttelen. Tomatenprut erbij, deksel erop en 3 uurtjed zacht laten pruttelen. Ben er maar 10 min Mee bezig.
Ik heb geen keukenmachine, dus moet de groente snijden. Naast de wortels, bleekselderij en knoflook doe ik er paprika, champignons, uien ed door, dus besteed veel tijd aan snijden. Bakken is inderdaad zo gedaan. Laten pruttelen doe ik ook veel langer, misschien niet eens perse nodig. Ik weet een leuk verjaardagscadeau voor mezelf: een keukenmachine !
Die is voor mij lang geleden. Deed ik op een bepaald moment te vaak en het komt man en zoon nog hun neus uit na 4 jaar
We maken het zo eenvoudig mogelijk.heel veel dingen zijn op basis van een tomatensaus. Pasta saus: Ui fruiten met een teen knoflook (minimaal 5 min) scheutje balsamicoazijn, (eventueel gehakt) blikje tomatenpuree. 2 blikken tomaten in stukken. Klein beetje suiker of honing. Basilicum. Pizza saus Zonder gehakt verder gelijk Mexicaans. Zelfde basis (met gehakt) maar met gerookte paprikapoeder en een blikje mais. We maken grotere hoeveelheden, meestal zelfde dag eten, en dan 2 dagen later weer en de rest ligt dan in de diepvries. Stoofpot is meestal ook voor 3/ 4 keer eten (slowcooker) In de diepvries ligt brood, groente, pasta saus, pizza saus, stoofpot, vlees, vaak ook nog pizzadeeg. Deze voorraad is op dus morgen maar weer aanvullen. Verder hebben we altijd bloem, eitjes, zout, boter in huis dus een wrap is zo gemaakt net als soda brood. Blik soep ligt ook altijd wel in de kast. We zijn verder niet echt van pakjes en zakjes maar een blik soep is ideaal.