Ik zit met een vraag. Ik geef volledige borstvoeding en nu heb ik een kolf die ik zo heel af en toe wil gaan gebruiken. Alleen als ik een keer een avondje weg wil zonder kleine. Ik heb hem in die 2,5 maand nog maar 1 keer gebruikt. Daarna heb ik de kolf uitgekookt en in de groentela gelegt van de koelkast. Wat te doen als ik hem weer wil gebruiken, want heeft het nut om hem in de koelkast te leggen. Kun je dan gelijk weer kolven en moet je de kolf blijven uitkoken of kan die ook gewoon in de vaatwasser. Ik heb geen flauw idee dus wie helpt me!
Kijk even in de handleiding - daar staat het vast. Ik beschouw m als schoon na t uitkoken en bewaar m niet in de koelkast - bedenk dat veel vrouwen de kolf juist buiten gebruiken! Advies bij mijne is na lek gebruik even afwassen en bij dagelijks gebruik 1x per dag uitkoken of in de vaatwasser - ik vind de vaatwasser niet zo tof, vooral het "verbindingsstuk" tussen de fles en de toeter spoelt naar mijn idee daarin niet goed door. Sommige kolven kunnen ook in de magnetronsterilisator.
In de koelkast? Waarom ligt hij daar? Ik heb 'm gewoon in een kast liggen, na gebruik spoel ik hem grondig af en gaat alles even in de sterilisator, als ik 'm weer gebruik, spoel ik alles gewoon even af. Toen mijn dochter spruw had, heb ik alles wel vaker gesteriliseerd, maar voor gewoon zo lijkt me dit wel voldoende.
Vaatwasser doe ik trouwens ook niet, vooral niet vanwege de flessenspenen (die gasn enorm naar dat afwasmiddel smaken), maar ook omdat ik toch na ieder gebruik het even goed met de hand schoonmaak, zo gebeurd.
Elke avond in een sopje (mis gebruikt natuurlijk), overdag goed met heet water afspoelen. Ik steriliseer nu niet meer, de eerste maanden wel gedaan in de magnetron sterilisator.
Hier in een afgesloten bak in de koelkast. Is het meest hygiënist. Maar oor heel af en toe gebruik zou ik m in de kast bewaren en opnieuw uitkoken. ik gebruik m hier wekelijks.
Ik heb de kolf daar laten liggen na de kraamtijd (toen heb ik hem gebruikt ivm teveel stuwing en rode plekken). Nooit over nagedacht verder tot nu ik mis mijn groentela Denk dat 'ie er maar uit gaat 't is alleen zo'n gedoe als je 's ochtends wilt kolven en je eerst die kolf moet uitkoken maar vooruit dat steriele zal er in de koelkast nu ook wel af zijn. Bedankt dames.
Na gebruik uitkoken en schoon opbergen, waarom zou je m voor de voeding weer uitkoken? Je borsten zijn ook niet steriel