Hoe maak jij je flesvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jebb, 9 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je gelezen wat averlhach hierboven schreef? Al die moeite die ze deed
    ..

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee joh. Haar kraamverzorgster weet het beter dan de overkoepelende kraamorganisatie, het njc (dus cb), rivm en alle waterbedrijven. ;)

In mijn ogen een kwestie van oogkleppen op ;)

Dat je NU geen verschil ziet betekend niet automatisch dat er nooit een gevolg uit komt.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nog een aanvulling, ik heb ook reactie van Kenniscentrum Kraamzorg ontvangen en deze heeft dezelfde inhoud als de andere mailtjes.
    Iedereen is of hoort op de hoogte te zijn van het beleid; geen warm water gebruiken.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heel helder inderdaad!

5. Logan

Logan Niet meer actief

Ik snap dat ook niet. Toevallig kwam het thuis ter sprake en mijn moeder zei dat dat 30 jaar geleden ook niet aangeraden werd.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar wel knap gedaan van jou! En blij dat het nu toch voor eens en voor altijd bevestigd is dat warm kraantjeswater echt niet ok is.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dank je wel :)

Zo knap voelt het niet hoor. Ik hoop gewoon een aantal ouders hierin duidelijkheid te kunnen geven die twijfelen wat nu de waarheid is. Helaas zullen er altijd mensen zijn die het niet lezen of eigenwijs zijn. Maar al help ik een paar mensen uit de onzekerheid wat nu waar en juist is heb ik mijn doel bereikt.

Alle informatie, met alle linkjes, heb ik net in een weblog geplaatst. Dus als iemand alle informatie terug wil lezen;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/blogs/averlhach/3687-flesvoeding-geen-warm-kraanwater.html

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Goed gedaan! Als er nu nog mensen zijn die zeggen 'kan volgens mij prima want Pietje of Jantje deed het ook', hebben ze echt oogkleppen op.

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Top, ik ga de link ff delen op m'n Facebook, aangezien er toch veel ouders zijn die warm water gebruiken, maar me nooit zullen geloven als ik het zelf zou vertellen.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @Nescio en Fristi

Dank jullie wel. Ik ga hier al van blozen :)
    Ik vind het zo jammer als mensen het advies krijgen en dit opvolgen terwijl het tegen alle richtlijnen in is. Ik snap echt wel dat als iemand tegen je zegt "het mag wel" en het is een medewerker van het cb/kraamzorg/verloskundige dat je dit gelooft en dus ook doet. En dat als er een eigenwijze medeforummer (ik in dit geval) heel hard roept "het mag niet" dat je denkt 'die kletst uit haar nek'. Want wie geloof je eerder?
    Alleen in dit geval heeft die eigenwijze vrouw dus wel gelijk. :p

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Haha je mag er ook wel trots op zijn hoor.

Ik weet dat m'n schoonmoeder en schoonzus de fles met warm water maken, maar als ik er wat van zou zeggen zouden ze me aankijken alsof ik gek ben, die zijn inderdaad zo van, ik doe het altijd zo, dus het is goed.
    En ik heb zelf nog nooit een fles klaargemaakt dus erg geloofwaardig is mijn verhaal dan niet 😂

En inderdaad, als je die professionals al niet kunt geloven, wie dan nog wel. Die eigenwijze vrouw op het forum dan maar.

Deel Deze Pagina