Stukjes

Discussie in 'Voeding' gestart door grasspriet84, 26 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Toen de kleine zijn bovenstandjes doorkreeg wilde hij geen stukjes meer eten en dat snap ik. Dus alles wat grover geprakt en dat ging prima. Nu zijn de tandjes allang door en ik geef hem stukjes fruit, maar hij kauwt/maalt niet. Hij zuigt het in feite zacht en slikt het door. Nu is dit met zacht fruit geen probleem, maar met de korstjes aan het brood wel. Hij kokhalst zich een ongeluk. Dit geldt ook voor een babykoekje die ik vanmiddag gaf. Hij krijgt nu wel door dat hij er kleine stukjes af kan bijten. Toch is het vaak een groot stuk en ook dan kauwt/maalt hij niet. Met als gevolg dat er vanmiddag een stukje achterin zijn keel bleef steken. Ik schrok me een ongeluk! Dus die dingen geef ik voorlopig niet meer. Het zijn wel koekjes die heel snel zacht worden, maar toch..

Als ik hem de stukjes blijf geven, komt dit dan vanzelf goed? Of is er misschien een reden dat hij dit blijft doen.

2. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Lijkt het of ik mijn verhaal hoor...
    Hier was het precies hetzelfde, maar het is redelijk goed gekomen.
    Veel kokhalzen en soms tot spugen aan toe, ook met stukjes avondeneten en met brood met korst.

Ik ben elke keer gewoon gestopt en na een tijdje weer geprobeerd om te kijken of het beter ging.
    Pas met 11 maanden ging stukjes eten eigenlijk goed.
    Hij eet nu sinds een paar weken brood met korst, soms gaat t nog moeizaam maar echt al een stuk beter.
    Banaan/peer kan hij gewoon uit z'n hand eten.
    Appel spuugt hij nog uit dus dat prak/maal ik nog een beetje.

Ik denk dus dat je geduld moet hebben, het komt vast wel goed!:)
    dat kokhalzen is een reflex en dat word steeds minder, blijven oefenen!

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn jongste heeft dit tot heel lang gedaan. Toen ze al 2 was, propte ze soms haar mond nog te vol zodat ze ging kokhalzen. Ze kon niet goed inschatten hoe groot de hapjes moesten, denk ik.

Ik heb wel altijd het fruit, brood e.d. op dezelfde manier aangeboden. Op een gegeven moment krijgen ze het toch door. Het kokhalzen is naar, maar als ze het zelf afhappen verslikken ze zich veel minder dan als ze voorgesneden, te kleine stukjes krijgen.

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Zelf laten afhappen doe ik nog niet. Heb ik wel bij het koekje gedaan en ging het mis. Kan het wel eens bij zacht fruit en brood doen.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad met zachte dingen beginnen. Mijn oudste was echt een 'natuurtalent', verslikte zich nooit. De jongste was gulziger denk ik :D

Deel Deze Pagina