Robotstofzuiger, pizza of ander prefab voedsel eten, me niet verplicht voelen tot zaken waar ik helemaal geen zin in heb, problemen laten bij degenen bij wie ze horen, blij en positief zijn naar mijn kinderen - dat krijg ik ze direct en doorlopend van ze terug
Dit hier ook Mocht ik weer werk krijgen, dan denk ik dat we een deel van m'n salaris in gaan zetten voor een huishoudelijke hulp. Zou een hoop schelen dan Nee zeggen als iets niet gaat: mensen weten echt wel dat ik ze help als ik kan en dat als ik niet kan, dat niet is omdat ik niet zou willen
Grotere wasmachine/droger, afwasmachine, stofzuiger die zoveel zuigkracht heeft dat hij een bankstel door de steel heen zou kunnen zuigen, een wekelijkse hulp in de huishouding voor the basics, af en toe het internet eraf gooien zodat manlief ineens spontaan vrijwillig snel meehelpt om de klussen af te maken, FLY-lady lidmaatschap, to-do-lijstjes etc.
Een schoonmaakster die de grote klussen in huis doet heeft mijn leven echt makkelijker gemaakt. 1x per week grote boodschappen doen ook. Gek genoeg is mijn huishoudelijk leven ook rustiger nu ik 4 dagen per week werk ipv 3. We zijn gewoon niet vaak genoeg thuis om veel rommel te maken, denk ik. Ik mis alleen mijn kinderen wel meer, helaas. Ik heb nog wel moeite met vaker nee zeggen. Dat wil zeggen, ik doe dat wel en kan het ook goed, maar voel me altijd schuldig en dan geeft dat haast nog meer stress dan gewoon maar doen wat er van me gevraagd wordt. Bovendien merk ik dat het niet gewaardeerd wordt en dat mensen het me echt kwalijk nemen als ik iets niet wil doen.
Hier ook een perfectionistisch type die moeilijk kan loslaten. Maar met het zinnetje.. Vergaat de wereld als je het ... niet doet.. Gaat het een stuk beter.. Verder plan ik zo weinig mogelijk.. Planning loopt toch altijd in de soep, doordat de kleine dan juist niet meewerkt..
Leuke topic! De mensen die huishoudelijke hulp hebben... Mag ik vragen voor welke klussen deze precies komen. Zou het ook willen maar weet dan niet voor wat op zn minst.
Nee zeggen op iets wat ik echt niet wil. Beslissingen maken en daar dan ook niet meer op terug komen. Me niet meer het leed van anderen aantrekken, heb wel nog empathie maar ga niet meer wakker liggen van iemand anders zijn probleem. Accepteren dat ik na mijn zwangerschap er ondanks de striemen weer goed uitzie en mooi slank ben. Eerlijk mijn mening geven wanneer men daarom vraagt en niet een versie om diegenen de mond te smeren. Werkt heel verhelderend. Dat zijn echt wel persoonlijke dingen waar ik op vooruit ben gegaan.
Als de kleine slaapt neem ik de volledige rust Huishouden wod alleen met vaatwas geholpen Speeltuin neem ik ook rust als de kleine energie kwijtraakt
Door elke dag een beetje te poetsen, elke dag 1 uurtje en dan heb ik altijd mijn complete huis schoon. Door wasmachine, droger, wasrek en strijkplank/ strijkbout allemaal op zolder bij elkaar te hebben staan, zodat ik alles in een keer kan opruimen. Zorgen dat ik, als ik echt heel erg moe ben, gewoon de boel de boel laat en ga slapen (heb chronisch vermoeidheidssyndroom). Als ik ergens echt geen zin in heb, gewoon Nee zeggen en me niet laten overhalen.
Door te beseffen hoe het leven echt in elkaar steekt. Meer te genieten van de kleine in het leven. Wat kritischer naar mezelf te kijken en te verbeteren waar nodig is... Genieten van het leven Zo'n dingen maken voor mij dat het leven een stuk makkelijker is.
1x per week een schoonmaakster Vaker nee zeggen als ik geen zin/tijd heb. En vaker ja zeggen als mensen hulp aanbieden. Een vaatwasser, droger en wasmachine.
De window vac, wat een uitvinding. Ik kan met een kwartiertje alle ramen binnenshuis af hebben. Zonder m'n handen in het sop (die zijn vaak droog en stuk), heerlijk! Ik laat de was wel eens een dagje langer staan. En ik kook wel eens voor 2 dagen. Dan hebben we wel 2 dagen hetzelfde, maar zo af en toe geeft dat niets.
Niet meer overal ja en amen opzeggen. Ik moet het nog leren want voel me soms bezwaard wanneer ik iets of iemand nee moet verkopen. Het begin is er ieder geval.
Eens in de 2 weken; Boven; afstoffen, stofzuigen, sanitair Beneden; afstoffen, stofzuigen, dweilen, sanitair En één extra klus, elke keer iets anders bijv.; ramen lappen, badkamer volledig, keukenkastjes soppen, boven dweilen
Uitvinding van de eeuw AH PUP en bezorgservice. Maak er wekelijks gebruik van Vaatwasser en droger zou ik ook niet meer willen missen haha.