Hoe maak jij je leven makkelijker?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweedeopkomst, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Slechts 1 keer per week boodschappen doen.
    Niet strijken, heb bijna alleen kleding waarbij dat niet nodig is.
    De was hoeft niet altijd meteen opgevouwen en opgeruimd zijn, hier komt het zelfs soms voor dat we schone handdoeken rechtstreeks uit de droger halen omdat ik het nog niet opgevouwen heb. ;)

Op de momenten dat mijn dochter slaapt, zelf ook rust pakken en wat voor mezelf doen. (Zoals nu! :p)
    Heel pedagogisch verantwoord de DVD van Woezel en Pip aanzetten als ik wat moet/wil doen en mijn dochter juist erg hangerig is. Voelde me er eerst schuldig over, maar nu interesseert het me niet meer! :)

Op een gegeven moment werd ik er ook makkelijker in om de boel de boel te laten... Je wat minder druk maken over wat anderen ervan denken, scheelt veel tijd! :)

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier net zo! en opruimen en schoonmaken als ik opeens opruim-schoonmaakwoede heb:D
    Ik maak wel elke maandag het huis schoon, badkamer, wc, dweilen, afstoffen, keuken afnemen. Als je dat bij houdt scheelt dat enorm veel tijd. Maar moet er wel bijzeggen dat wij een klein huis hebben.

Ik strijk niet, behalve blouses van mijn man(die hij gelukkig amper draagt:D). Hebben een droger aan moeten schaffen toen onze kleine kwam, want een droogrek kan ik nergens permanent kwijt. Ik droog wel veel kleding(vooral van kleine meid)op rek, anders krimpt het in de droger. Maar die droger, wat scheelt dat veel tijd!!!
    Boodschappen doe ik 1x per week, gooi altijd een voorraad voedsel in de vriezer zodat ik nooit mis grijp(zoals macaronigroente, nasigroente, broodbeleg, etc.)

3. Ik heb het losgelaten dat mijn man dingen op dezelfde manier als ik moet doen. Stuk makkelijker.

En daarnaast ben ik eerlijker geworden. Ik zei vaak "ja, dat kan..." als man met een belachelijk plan kwam, terwijl ik nee bedoelde. Nu zeg ik gewoon nee ipv dat ik zeg dat het kan en dan vervolgens maar hoop dat ie het weer vergeet :p

4. Moli

Moli Niet meer actief

Dat scheelt hier een heelleeboel tijd.:D

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja die stomme dingen idd zoals niet pedagogisch verantwoorden dingen doen he...;) je eens niet zo druk maken om anderen maar vooral doen wat jij als moeder het beste vindt voor je kind... Dat bevrijdt he:D

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Pijnstillers, zou fijn zijn als ze werken

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Leuk topic.

8. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Wat een leuk en inspirerend topic.

Ik heb een grote wasmachine en een droger. Keuken met alle gemakken. Ik irriteer me alleen aan de gaskookplaat, omdat deze lastig schoon te maken is. Wil dus binnenkort een inductie kookplaat.

Verder heb ik oppas aan huis en een schoonmaakster.

Laatst zag ik de flipfold bij the big bang theory. Leek me zo handig, dus heb die net besteld. Ook heb ik een kruidenschaar en een afgietdeksel besteld. Van die kleine dingen die het net wat makkelijker maken. Daarnaast heb ik van Tupperware een handig apparaatje om groenten mee klein te maken.

Verder heb ik me voorgenomen alleen aan het einde van de dag echt op te ruimen.

9. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Geen vriendinnen (niet door tijdsgebrek maar gewoon geen behoefte aan)
    Geen FB
    WA gebruik ik ook alleen voor nuttige zaken, niet dagelijks dus..
    Hulp in huishouding 1x in de 2 weken.
    Ben erg makkelijk in de omgang met de kinderen en huishouden.

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Een leukere baan met minder uur.
    Stoomapparaat
    Stoomstrijkijzer
    Auto

Nog op verlanglijstje:
    - schoonmaakhulp

11. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Is een stoomreiniger echt van toegevoegde waarde? Waar gebruik je deze allemaal voor en wat is dan een goede?

12. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Ik heb er een van karcher. Ik dweil ermee...en de badkamer en wc doe ik er ook mee. Stuk gezonder ook, geen schoonmaakmiddel en gesjouw met emmers.

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    .langer kleding setjes aanhouden(uitgezond onderbroeken en sokken di e wel elke dag) max 3 dagen (voor mij en kids, man heeft door de week vaak werkkleding aan) dit scheelt een hele boel was ophangen.
    . voor 60 graden was (handoeken,onderbroeken sokken etc) een droger ideaal!!!
    . ik strijk niet!
    . een vaatwasser!! wat een verademing.
    . grote kookpannen met de hand afwassen scheelt veel in en uit ruimen
    . man die 1x per week grote zware boodschappen doet dan hoef ik zelf maar 2 of 3x per week nog naar de super

wens lijstje
    . een schoonmaakster die 1x in de 2 weken mijn bovenverdieping en zolder poetst, en de badkamer en wc een grondige beurt geeft
    . Facebook verwijderen (al is dat ook weer een soort ontspanning)

14. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Veel spullen verkocht op mp/naar de kringloop/weggedaan. Wat een ruimte in mijn huis en in mijn hoofd....

15. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ohja, ik strijk ook niet :D

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb ook een karcher. Doe er de vloeren mee, de badkamer, soms de ramen. Zalig ding! Veel sneller de vloer gedaan dan met de dweil. En het is gewoon ook echt proper! Dit vind ik een super cadeau die ik van manlief gekregen heb vorig jaar. Zou niet meer zonder kunnen.

Ik probeer mij ook niet meer zo druk te maken in dingen. Is het vandaag niet, dan is het morgen.

17. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat klinkt echt heerlijk.:)

18. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Strijk uitbesteden
    Idd kleding wat langer aan (meestal 2 dagen, broeken mogen soms nog wat langer mee)
    Sinds kort boodschappen via Jumbo pick up, scheelt een uur boodschappen doen! (boodschappen voor een week)
    Verder niet te kritisch zijn in het huishouden :)

Stoomreiniger vind ik niks, wij hebben er een gehad en weer verkocht. Vond het helemaal niet schoon voelen en alles juist stinken. Daarbij is ie te vochtig voor onze laminaatvloer en in de badkamer vond ik het juist veel meer werk.

19. gusto

gusto Niet meer actief

Een huishoudster. Elke dag :D Denk niet dat ik ook nog zonder kan!

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Boodschappen laten bezorgen via appie!
    Heeeerlijk................

Deel Deze Pagina