Tips ?? afscheid nemen van hond ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Novy4, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Wij hebben bijna 2 jaar geleden een hond van mijn vader opgevangen , toen was de bedoeling dat het tijdelijk zou zijn . nja dat tijdelijke werd dus bijna 2 jaar en nu is het bijna zover dat hij herplaatst gaat worden naar een nicht van mijn vader omdat mijn vader nog in de UK woont . Maar hier is de situatie straks dat we te veel honden en kinderen hebben :)
    we hebben al 2 eigen honden die tellen voor 6 :) en als de kleine er straks is wil niet nog steeds mijn nek breken over nog een mand en kleed in de gang en woonkamer .

Ik zie er erg tegenop maar vraag me ook af op welke manier ik dit het best kan gaan doen .
    Hij ( de hond) verhuisd namelijk terug naar zuid Limburg , wij wonen in vlaardingen dus een heel eind uit elkaar .. mijn kinderen en ik zien mijn vader niet veel , voor hen is het normaal dat opa daar woont en wij hier maar opa heeft niet 2 jaar bij ons in huis gewoond :)
    mijn nicht zou hier heen willen komen en hem meenemen , of wij gaan met hem die kant op ... hoe dan ook moet er afscheid genomen worden maar ik twijfel tussen beiden .
    Als hij vanuit hier meegenomen word kan moeilijk worden , als wij hem brengen zien mijn kinderen wel waar hij gaat wonen .....

Toen wij 5 jaar geleden een van ons honden in lieten slapen reageerde mijn zoon heel heftig ... hij was boos en verdrietig en wij hadden zijn beste vriend vermoord :$ ( ze waren ook heel close met elkaar <3 )
    nu is het wel iets anders , de hond gaat verhuizen en niet ingeslapen toch ben ik een beetje bang voor dergelijke reacties van nu 2 jongens en een meisje die dol op die hond zijn ..... :(

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Uitleggen waarom de hond ergens anders gaat wonen en dat hij het daar beter heeft en dat als ze willen ze de hond nog wel kunnen zien af en toe.

Niet te moeilijk of te zwaar over doen.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dat wordt een drama..

We hebben ook een hond herplaatst ivm dat het niet ging met de kleine. De oudste heeft het daar erg moeilijk mee gehad. En nog..

We hebben ervoor gekozen om hem zelf weg te brengen, dat weet je gelijk of het goed zit. De kinderen hebben het huis gezien. Ze weten waar hij is. Vraag om fb, email gegevens.. Dan kan je contact houden.

En maak nu leuke foto's, die je afdrukt.

Sterkte! En ja, het wordt huilen onderweg.

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Eens. Zal zo te lezen lastig worden omdat je nu al allenaal beren op de weg ziet. Maar als je uitlegt dat het beter is en de kinderen de tijd geeft om aan het idee te wennen zullen ze weliswaar verdrietig zijn, maar een ramp is het niet. Trouwens. Als ze verdrietig zijn is dat toch normaal?! Ze gaan hem missen. Dat hoort erbij. Maar ze zullen ook wel de verhalen begrijpen van: het is niet onze hond maar die van opa. We hebben op hem gepast tot we een lieve noeuwe baas zouden vinden. Die kieve nieuwe baas is er nu. Dus nu krijgt flappie een mooi nieuw huis waar hij meer ruinte heeft.

5. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Hangt er ook vanaf hoe erg de hond aan jullie gehecht is en de nicht kent...
    Als hij erg aan jullie of de kinderen gehecht is, en de nicht amper kent heb je kans dat ie gaat janken als je hem daar achterlaat, dus bij wegbrengen.
    Terwijl de meeste honden hij het zien van een riem, en een auto, helemaal in extase raken omdat ze wat leuks gaan doen, dus als ze hem ophaalt is dat het grote voordeel... En dan wellicht later, als alle emoties een beetje gezakt zijn een keer met ze op bezoek gaan daar, zodat ze kunnen zien dat ie het heel goed heeft daar..? Dat zou denk ik mijn keus zijn.
    Maargoed ik weet verder weinig van de situatie en hoe oud je kinderen zijn dus vind het wel een lastige..

6. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Hij is via mijn nicht door mijn vader vanuit spanje geadopteerd , kwam daar aan lopen op een opvang voor galgo honden , mijn vader is dat in een zomer geweest om te helpen met verbouwing en waren aan elkaar gehecht geraakt, hij gaat ook niet naar een onbekende gelukkig want dat zou ik zoizo niet doen . de bedoeling was dat hij naar de UK zou gaan maar de situatie is er nu nog niet naar ivm huisvesting en regels enzo dus hebben we deze oplossing bedacht
    We hebben nu zelf ook een herplaatst stafford teefje die hebben we via de fokker opgehaald bij het gezin waar zij woonde en dat was ook al n drama voelde me heel schuldig mja , hond daarvoor was ook een herplaatser vanuit zijn fokker maar daar was ik alleen maar blij om want hij werd gewoon buitengesloten :(

dus onbekend met herplaatsen ben ik niet ken alleen de kant van in huis nemen en niet uit huis plaatsen ..
    mijn kinderen kennen mijn nicht ook ze weten allemaal wel hoe en wat maar toch riep mijn zoon al dat hij het er niet mee eens was .....

7. Shiva80

Shiva80 Niet meer actief

Een kwetsbare hond, met een geschiedenis.. Hier is niet goed over nagedacht. Degene die zijn verantwoording moet nemen is de persoon die hem geadopteerd heeft. Die heeft die keuze gemaakt. Jullie worden ermee 'opgescheept' ..2 jaar oppassen..? Hond raakt gewend, kindjes raken gewend aan de hond. En na 2 jaar moet de hond weer weg. Kindjes verdrietig en die hond gaat weer naar een andere baas.

Sorry hoor, maar ik snap niet dat mensen zo onnadenkend voor dieren kunnen kiezen.,

Ik wens je kindjes veel sterkte hiermee. Zal niet makkelijk zijn. 2 jaar op een kinderleven is een lange tijd. Dus ik begrijp je zoontje wel.
    Verder sluit ik me aan bij Woezel.

8. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen

Ik vroeg tips / advies hoe ik het het best zou kunnen doen , niet of je mij nog even een extra schuldgevoel aan wil praten door je zo lullig uit te laten , dat jij er zo over denkt prima , maar oordeel pas als je het hele verhaal kent en de omstandig heden waarom dit is gebeurd en nu zo verloopt ... ik probeer in het goed te doen voor hem , mijn kinderen en mij .

9. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik heb trouwens zelfs overwogen om de jongste hond die we als pup hebben gekregen te herplaatsen , maar toen bedacht ik me dat dat te belachelijk voor woorden zou zijn , alleen omdat ik een andere hond nog een herplaatsing wil besparen, het is niet on doordacht

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik weet niet veel van honden dus ik roep maar wat.

Is het een idee voor sat de hond gaat verhuizen een keer met de kinderen naar je nicht te gaan en uit te leggen dat de hond daar gaat wonen. Misschien samen een mand kopen en die daar wegzetten?

En dat je nicht dan tzt de hond komt halen.
    Misschien spullen van de hond in een evhte verhuisdoos stoppen zodat de kindjes er op die manier bij betrokken zijn.

Des noods maak je een fb pagina speciaal voor de hond zodat de kinderen af en toe een foto of verhaaltje zie.

Kinderen houden van avonturen. Maak er een avontuur van voor de hond &#128523;

Of zeg ik nu iets heel stoms?

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Op verzoek van ts gesloten.

Deel Deze Pagina