opleiding voeding en diëtiek

Discussie in 'De lounge' gestart door tijdvoormezelf, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Wie weet er iets over deze opleiding? Ik zou deze graag gaan volgen. Waar kan dat allemaal, liefst zo zuidelijk mogelijk. Kan het ook deeltijd? Heb een HBO opleiding afgerond.
    groetjes

2. topper12

topper12 Niet meer actief

#2 topper12, 20 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2011
    Hoi,

V&D kun je in ieder geval studeren aan de HAN in Nijmegen en aan de Haagse Hogeschool. Je zou ook even op de sites van Avans Hogeschool, HS Zuyd en Fontys (zuidelijke hogescholen). Ik geloof dat de opleiding wel in deeltijd wordt aangeboden maar dat kun je op de websites wel terugvinden.

Als je al een hbo-opleiding hebt afgerond die overeenkomsten vertoont kun je soms in overleg met de opleiding vrijstellingen krijgen voor bepaalde vakken. Weet je trouwens wel dat de opleiding een pittig stukje scheikunde bevat? Veel mensen schijnen daar de mist mee in te gaan. Misschien handig om daar eens goed naar te vragen op een open dag.

Succes!

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
  4. mama c

mama c Niet meer actief

Ik heb een tijdje geleden ook op de site van de Haagse Hogeschool gekeken voor de opleiding voeding en Diëtetiek in deeltijd.
    Ik heb zelf levensmiddelentechnologie gedaan, heb nu ook een hele leuke baan in de levensmiddelenbranche, maar achteraf heb ik soms nog een beetje spijt dat ik niet de richting van de diëtetiek ben opgegaan.
    Nu is deze opleiding er dus wel in deeltijd, maar behoorlijk pittig. Daar moet je je echt niet op verkijken. 1 dag in de week school (middag en avond), en de rest zelfstudie zo'n 20-25 uur in de week. Pittige vakken ook.

De studie duurt 4 jaar, en omdat onze kinderwens nog niet compleet vervuld is, is het voor mij sowieso op dit moment geen optie.

Maar als het je wat lijkt, ga eens naar een open dag. Je kan heel veel richtingen op met deze studie!!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    In Groningen kan het ook. Ik heb zelf 1 jaar gedaan. Ik vond vooral het scheikundige gedeelte wel erg lastig, dus het helpt wel als je daar een achtergrond in hebt.

Deel Deze Pagina