Ik wil graag mijn dochter van een half jaar af en toe thee geven. Maar hoe maak ik babythee voor een kindje van een half jaar? Mag daar een scheutje halfvolle melk door? Of moet ik dan melkpoeder gebruiken?
je hebt speciale babythee, onder andere verkrijgbaar bij de reformwinkel. Gewoon met heet water laten trekken, en daarna wat koud water toevoegen.
Ik doe er geen melk door. Zie het nut niet zo daarvan? Heb het wel eens geprobeert met borstvoeding die nog in de koelkast stond, maar dat moest ze niet. Je kunt gewoon slappe thee maken. Wat koud water erbij en klaar. Hier favorieten zijn kauwgomballenthee van de Albert Heijn, Prinsessen en kabouterthee van Pyramide (verkrijgbaar bij o.a. de tuinen), Kamille en Rooibos thee.
bij ons krijgt hij rooibos of van die fruit en welness thee van de pickwick, gewoon een beetje slap zetten!!! hij vind het heerlijk!
Julie kreeg vanaf 6 maanden Kabouterfeest (van Piramide, bij de reformwinkel). Lekker en goed voor het buikje. Ik deed en doe er nooit melk door trouwens.
Gatsie, melk door de thee! brrr. Ik geef Irem rooibosthee: hengel het zakje er twee keer door ofzo en dan gaat ie in mijn glas. Gewoon heel slap dus.
Dank!Ik zal kijken of ze het lust. Ze vindt diksap helemaal niks, daarom ging ik ervan uit dat ze thee zonder melk misschien ook wel niet zal lusten.Ik ga het morgen proberen!
gewoon slappe thee zetten, niets er door heen doen. Laat ze maar wennen aan pure smaken. Ze weet echt niet beter. Je kunt gewoon je eigen thee gebruiken maar er is ook speciale kinderthee (zonder theine)
Hoe warm doen jullie dan de thee? Hier lust hij ook geen diksap. Rooibos en Groene thee bevat toch ook geen theine??
Ik doe hier half thee, half koud water. Beetje lauw zeg maar. Overigens maak ik 1-2x per dag thee voor haar waar ze de hele dag mee doet. Hier rooibosthee (mango/perzik of citrus) en kauwgomballenthee van AH.
Susan, met 4 mnd hoeft hij toch nog niet zo veel anders dan melk te drinken..? Of ben ik het nu alweer vergeten?
Susan, zou ook echt nog niks anders dan melk geven op die leeftijd hoor. Wat hij aan thee drinkt, drinkt hij hoogstwaarschijnlijk minder aan melk dus lijkt me niet verstandig. Wij zijn met een maand of 7 eens begonnen met wat thee. En nog krijgt ze maar 20 tot 50 cc per dag, echt om een beetje te wennen aan de rietjesbeker en iets nieuws zeg maar.
Ik gebruikte altijd hele lichte thee, bijvoorbeeld kamille thee of andere kruidenthee zonder looizuur en theïne. Als je daar op let, dan kunnen alle theesoorten volgens mij. Nu Julia wat ouder is maak ik gewone thee, maar dan met honing en een beetje (soja)melk er in.
Gewoon met heet water en dan veel koud water toevoegen tot het op goede temperatuur is. Mijn zoontje krijgt altijd kruidenthee, bijv: marshmallow thee van de AH (mierzoet, maar echt alleen kruiden), fruit welness van Pickwick of van Lipton herbal infusion apple.
Nou, ik heb het geprobeerd en het is een succes. Ze vindt het lekker!Ik was al bang dat ze alleen maar melk luste maar dat is dus niet zo. Bedankt voor de tips!
Wij gaven en geven onze dochter rooibosthee. Gewoon op de manier zoals wij thee drinken, alleen dan natuurlijk lauw en niet heet!! Zij vondt en vindt het heerlijk zo en rooibos thee is van kruiden en dat is al beter dan fruitthee heb ik mij laten vertellen.