Farfalle

Discussion in 'Voeding' started by JinxieWeasel, May 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Mijn ventje is 7,5 maandjes oud. Hij krijgt te eten via de Rapley-methode en dat gaat harstikke goed. Het is ook een hele goede eter, en vind alles lekker (behalve broccoli)
    Maar......... ik twijfel nu over vanavond. Kan het kwaad als ik hem vandaag voor het eerst pasta geef? Volgens het boek van Stefan Kleintjes mag dat pas na 8/9 maanden....
    Wat zal ik doen?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als hij verder goed reageert zou ik het gewoon doen... Stefan is erg voorzichtig wat voor sommige kindjes heel goed en nodig is maar bij anderen kan je wat losser zijn. Ook is er een poos geleden een onderzoek geweest waarin stond dat juist de introductie van gluten tussen de 6 en 8 maanden glutenovergevoeligheid kan voorkomen. Dat is iets anders wat nog in de boeken staat. Als je googles zul je het artikel vast wel vinden.

3. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Ik heb onze dochter ook met 7,5 maand voor het eerst pasta gegeven. Ze reageerde ook goed op tarwebrood en kan dus tegen gluten.

Heb je al brood of pap gemaakt van tarwe geprobeerd? Als dat goed gaat, denk ik niet dat pasta een probleem is.

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    ja, er gaan hele sneetjes bruin brood in.... dus dan zal het geen probleem zijn

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja hoor, hier kreeg ze met 7,5 a 8 maanden denk ik ook voor het eerst pasta.

6. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Nou hij heeft zitten smullen van die farfalle:) Hij vond het heerlijk!

Share This Page