Het MKD staat er zeker wel achter hoor alleen zijn die niet de aangewezen organisatie om in conclaaf met je verzekering te gaan. Accare is een goede organisatie die vast en zeker wel een verklaring willen geveb dat het nodig is...
bah balen zeg. Maar ga het iig wel proberen. Want er zijn ook kindjes die zogenaamde overgrowth syndromen hebben ( Owen misschien ook wel ). Die dus te hard groeien. Die moeten toch een luier dragen? Stel dat ik geen cent te makken heb...........moet ik mn kind dan in blote kont laten lopen? Pff rottig geregeld allemaal hoor
Normaal gesproken zou je op deze leeftijd ook nog steeds kosten hebben aan luiers, dus dat van in zijn blote kont lopen vind ik een vreemde stelling. Dan moet je ergens anders op gaan bezuinigen als je dat niet kunt betalen. Natuurlijk vind ik het logisch dat bepaalde dingen vergoed worden en ik begrijp ook wel dat je nu extra kosten maakt omdat je grotere luiers moet kopen. Ik heb even voor je rondgekeken en deze luiers zou je kunnen proberen en dan kom je niet veel duurder uit dat met de gewone luiers. Pampers Luiers Feel n Learn Boys nr.6+ Gewicht: - Drogisterij.net Is een pamper 6+ luier voor kinderen van 17 tot 37 kilo. Zo zijn er vast nog wel meer te vinden op internet als je even goed zoekt, want ik had deze binnen een paar seconden gevonden toen ik zocht op "luiers 20 kilo".
ja dat dacht ik ook zoals nr 6 van kruitvat zijn groot, passen die hem niet? idd vergoeding gaat vanaf een leeftijd en dan alsnog "mag" je een kleine hoeveelheid dagelijks gebruiken gebruik je meer moet je zelf bij betalen en dat is ook erg duur. sterkte
Mijn dochter is 5 en in de nacht nog niet zindelijk, kinderarts heeft een machtiging afgegeven maar verzekering vergoed hem niet. Je moet dus je verzekering bellen voor meer info. Echter wat al genoemd wordt, denk niet dat je bij een kindje van 2 jaar al een vergoeding krijgt, zeker in de tegenwoordige tijd van bezuinigingen niet. Mijn dochter is ook 20 kilo en past de dry nites, deze heb je ook nog in een groter formaat voor kindjes tot 8 jaar. Mijn dochter plast veel 'snachts dus wellicht is dit een optie. Het kruidvat heeft ook een wat goedkoper eigen merk die ook prima is. Succes!
Ik heb nog een pak extra grote luiers liggen, gekregen van de moeder van een zwaar gehandicapt jongetje die nooit zindelijk zak worden. Volgens mij moet jouw zoon die wel passen! Als je me adres pb-t stuur ik ze maandag op!
Het is zo natuurlijk dat een boel luiers tot boven de 20 kilo wel gaan. Maar normaal is het dat als kinderen 20 kilo zijn het verdeeld is over het lichaam. Echter bij Owen zijn zijn benen enorm dik. en rond zn buik ook. De gewone pampers nr 6 is ook voor boven de 20 kilo ( geloof ik ). Echter passen deze hem toch echt niet. En die van het kruidvat, de DA, de C1000 en Aldi daarbij lekt ie door. Die kunnen zn urine productie gewoon niet aan. Dan moet ik hem 5 keer per dag droge kleren aantrekken. Maar de broekjes had ik nog niet geprobeerd. Ik zal daar een aantal van gaan uitproberen! Maar goed, weet ook niet hoe het verder zal gaan he. Ze zeiden toen ie baby was dat zn groei wel zal remmen. Maar het gaat alleen maar sneller. Wat dan over een paar jaar? Nuja, hopelijk hebben ze dan wel gevonden wat ie mankeert en kan zn groei wat geremd worden @Marieke : bedankt! Zal je een pb sturen!!
Heb het nagekeken. De pampers nr 5 bijvoorbeeld gaan tot 27 kilo zo staat op het pak. Nou, deze kan ik niet eens dicht krijgen bij Owen. Dat was een half jaar geleden al zo........ Dus dat is vreselijk misleidend vind ik.
Maar de link die ik je gaf, daar hebben ze luiers van 6+, die zouden dus nog een behoorlijk stuk groter moeten zijn. Misschien kun je die eens proberen. Zijn ook de echt pampers en niet duurder dan de kleinere varianten.
ja idd die ga ik zeker proberen lin80! Nog bedankt voor de link! En ze zijn idd ook niet duur! Hopelijk passen ze goed en hoef ik me geen zorgen meer daarover te maken
Je moet in ieder geval bij een arts zijn. Die moet een artsenverklaring invullen. Deze moet je doorsturen naar de zorgverzekering en die moet goedkeuring geven voor een machtiging. De machtiging (als die afgegeven wordt) blijft 1 jaar geldig. Daarna moet dezelfde procedure weer opnieuw bewandeld worden. Dit geld tot de leeftijd van 18 jaar. Boven deze leeftijd is een recept van een arts voldoende (onbeperkt geldig). Je kunt tot je de machtiging geregeld hebt de grotere luiers ook zelf kopen. Ik zou daarover een keer een gesprek aanvragen bij de apotheek. Die kunnen adviseren in wat er mogelijk is en je proefjes meegeven zodat je verschillende materialen kan proberen, om te kijken wat werkt. Succes!