Wij doen de aardappelsen boerenkool in verschillende pannen, en pas na het stampen door elkaar. Aardappels ca 20 min koken en de boerenkool iets langer, 25 minuten. Spek doen we er niet door, eten we zelden, veel te zout en vet. Magere rookworst braden we even in de braadpan, net als verse worst zeg maar. Paar minuutjes braden en dan wat water erbij in de pan en nog 10 minuten laten opwarmen. Dan heb je meteen een lekkere jus. Wij eten de boerenkool met zilveruitjes en augurkjes.
Ik hoor net dat mijn moettie em 1,5 uur kookt! Die was wel altijd errug lekker hmmm dan lijkt 10 minuten wel erg kort haha
10 min vind ik ook wel erg kort bij boerenkool. Hier laatst 25 minuten gedaan, en toen ging het net. Volgende keer ga ik m ietsje langer laten koken nog! En doe aardappels altijd in aparte pan. Rookworst laatste 10 minuutjes even op de boerenkool, dan is die ook warm. Lekker jus erbij, hmmmm!
aardappels in laag water.. boerenkool erop.. worst erop.. Pan op het vuur.. spekjes bakken... 3 kwartier wachten en stampen maar..
Hier bevroren boerenkool in de pan, water er bij, en een stuk zuurkoolspek. Dan aan de kook brengen en 30-40 minuten laten koken. Daarna de aardappelen er bij, en nog een 20-30 minuten laten koken, tot de aardappels goed gaar zijn. Daarna stampen met wat melk en uitgebakken spekjes er door doen. En dan rookworst er bij.
Ik doe het ook zo maar zonder azijn!! Ik vind 10 min koken echt kort hoor dan is het bij mij net gras. Ik doe wel me Hema worst er de laatste 10 à 15 min bij
Bij het eten doe ik meestal wat azijn er bij.. Mjammie en niet te veel, anders is je prak niet lekker meer
Toch langer dan 10 min! Daarom leek het gras bij mij. Ga het toch nog eens proberen en dan net als dat ik bij de andijviestamp doe, blokjes kaas en spekjes erdoorheen. Lijkt me lekker.
ik ook aardappelen en kool apart... aardappelen zet ik op met een bouilonblokje boerenkool kook ik net zo lang als de aardappelen.. daarna stampen met klein scheutje melk of room.. uitgebakken spekjes erdoorheen en erbij een lepel mosterd. erbij braadworst of rookworst..of speklapjes
hier kook ik eerst krabbetjes voor ong 2 uurtjes dan wordt er in dat water de aardappels gekookt met daarop de boerenkool, de laatste 10 min de worst erboven op en als het klaar is goed stampen met een flinke scheut melk en een goeie schep boter. dan de vetspek bakken dit door de boerenkool met onge de helft van het vet goed door roeren en de uin stukjes gesneden krabbetje erdoor en eten maar
Boerenkool kookt hier drie kwartier, aardappelen 20 min. Spekjes bakken, alles door elkaar met een beetje mosterd en melk. We eten er rookworst bij of gehaktbal. Vind de worst van de hema niet meer lekker, veel te zout. De biologische van de ah is wel erg lekker.
hier kook ik de boerenkool ook de laatste 10-15 minuten mee.. Dat doorgekookte vind ik zo vies.. lijkt dan net een gepureerd babyhapje..Wij willen juist de structuur van de boerenkool nog proeven. Vanavond eten we trouwens boerenkool. Ik eet geen varkensvlees dus erg varieren kan niet omdat het vaak met spekreepjes of varkensworst is.
Zo maak ik hem ook. ipv koude melk neem ik soms een pakje monchou of de melk eerst koken met klontje roomboter er doorroeren en daarna stampen maar
Ik snap niet dat mensen meerdere pannen gebruiken, het gemak van boerenkool zit m juist in het eenpansgerecht. Ik vind boerenkool die maar 10 minuten heeft opgestaan niet te kanen, dan is het toch nog niet gaar (en dus stug). Volgens mij hier 20 min (vriend kookt meestal). Maar meer dan een half uur lijkt me ook smerig. Piepers schillen in water, kool erboven, wordt erop (of wat later; afhankelijk vd worst), laten staan stampen (wat melk erbij) en klaar is kees. Ik eet m vrij simpel met worst en wat spekjes, vriend gooit er uitjes, augurkjes en picalilly doorheen.
Kruimige aardappels in een pan met een boullionblokje en daar de boerenkool boven op. 20 min tot half uurtje laten koken. Leg de rookworst er de laatste 10 minuutjes bij. Afgieten, een klein bekertjes creme fraiche erdoorheen, en gebakken spekreepjes. Serveren met jus.